ג'ון דאלי (צילום: mako)
דאלי. שינה את התעשייה | צילום: mako

ג'ון דאלי, מבכירי המפיקים בהוליווד ומי שזכה ב-13 פרסי אוסקר על הפקות השונות בהן היה מעורב, נפטר ביום שישי האחרון בבית החולים ""Cedars-sinai בלוס אנג'לס אחרי מאבק ממושך במחלת הסרטן. הוא היה בן 71 והותיר אחריו שלושה בנים ובת, ג'ני, שבחרה לשחרר רק אמש לתקשורת את הידיעה הרשמית על מותו.

במהלך קריירה מפוארת בת ארבעים שנה היה ג'ון דאלי מעורב בקידום הקריירות של מיטב הבמאים והשחקנים, חלקם קבלו ממנו את ההזדמנות הגדולה הראשונה שלהם. בין השאר שיתף פעולה עם אוליבר סטון (הפיק את "פלאטון"), ברנרדו ברטולוצ'י (הפיק את "הקיסר האחרון") ורוברט אלטמן (הפיק את "Pictures") וכמו כן עם דנזל וושינגטון, קיאנו ריבס וג'וליה רוברטס.

בשנים האחרונות לחייו הספיק דאלי להקים ולנהל את חברת "Film and music entertainment", ולפני ארבע שנים כתב וביים לראשונה סרט, "The Aryan couple", בכיכובו של מרטין לנדאו שזכה לשבחים רבים. מאז הספיק לביים שני סרטים נוספים העתידים לעלות למסכים בשנה הבאה. "ג'ון היה אחד מענקי התעשייה, ומאלו ששינו לנצח את פניה ורק לטובה", ספד לו אמש לורנס לוטמן, המנהל בפועל של חברת "Film and music entertainment".

דאלי נולד בבריטניה, והחל את דרכו בעסקי הבידור בסוף שנות ה-60' כמנהל הרכבי רוק בהם הלהקות "YES" ו-"Black sabath". בעקבות הצלחת האלבום הכפול "טומי" של להקת ה"מי", הפך דאלי מעורב גם בהפקת סרט הקולנוע על פי אופרת הרוק וכך נפתחה בפניו קריירה חדשה בעולם הקולנוע. בסך הכול היה ג'ון דאלי מעורב בהפקת יותר ממאה סרטים שגרפו יותר מ-1.5 מילארד דולר.