ג'רי לואיס (צילום: Kristian Dowling, GettyImages IL)
לואיס. קומיקאי מחונן | צילום: Kristian Dowling, GettyImages IL

הקומיקאי המיתולוגי ג'רי לואיס יקבל את פרס האוסקר על מפעל חיים, בטקס שיתקיים בלוס אנג'לס ב-22 בפברואר. כך מפרסמות הבוקר סוכנויות הידיעות השונות. לואיס יזכה בפרס הן בזכות פעלו רב השנים על המסך והבמה והן בזכות פעילותו ההומניטארית למען האגודה למלחמה במחלת ניוון השרירים. לואיס פעיל באגודה משנת 66', ובמהלך השנים גייס עבורה סכום עתק של כ 2 מיליארד דולר.

"ג'רי לואיס הוא לא רק קומיקאי מחונן, שהצחיק מיליוני צופים במהלך השנים, אלא אדם שהביא רווחה ואושר לרבבות חולים במהלך פעילות הצדקה רבת השנים שלו. אין ראוי ממנו להכרה הזו", מסר בתגובה סיד גאניס, נשיא אגודת טקס פרסי האוסקר.

ג'רי לואיס, בן 82 כיום, הפך לכוכב על בשנות ה 50', כאשר כיכב בשרשרת סרטים מצליחים לצד שותפו הקבוע דאז דין מרטין. גם כאשר החליטו השניים להפריד כוחות על המסך כוכבו של לואיס לא דעך, והוא המשיך לשלב הופעות על המסך הגדול לצד סיבובי הופעות מצליחים על הבמות ברחבי העולם.

הוא התפרסם בעיקר בדמויות לא יוצלח ושלומיאל, עם העוויות פנים מוגזמות ומחוות פיזיות גדולות מהחיים, ונחשב לקומיקאי שהשפיע על דור שלם של שחקנים ואמני סטנד אפ, הבולט בהם ג'ים קארי הנחשב ממשיך דרכו המובהק של לואיס. תפקידו המוכר ביותר היה בסרט "הפרופסור המפוזר", בתפקיד מדען מופנם הממציא נוסחה ההופכת אותו לגבר שרמנטי ושובר לבבות. הסרט אף זכה בשנות ה 90' לגרסה חדשה שוברת קופות בכיכובו של אדי מרפי.

עם זאת, ככל שהתבגר התנסה ג'רי לואיס גם בתפקידים דרמטיים מוצלחים, הבולט בהם בסרט "מלך הקומדיה" של הבמאי מרטין סקורסזה לצד רוברט דה נירו. בשנים האחרונות הוא מופיע בעיקר על הבמה, ולפני כמה שנים אף הפיק וכיכב בגרסה מצליחה למחזמר "Go, Yankies", בתפקיד השטן המציע לכוכב פוטבול למכור את נשמתו תמורת זכייה של קבוצתו באליפות.