אין תמונה
אניסטון וווילסון ב"מארלי ואני". 51.6 מיליון דולר

בסיומה של חופשת חג המולד, המתחברת לשלושה ימים של סוף שבוע רגיל, מוכרע בקופות בבתי הקולנוע בארצות הברית קרב האיתנים בין האקסים לשעבר בראד פיט וג'ניפר אניסטון בניצחונה של השנייה. אכן, אניסטון השכילה להבין מה שפיט כבר שכח. באזז אוסקרים, מוצדק ככל שיהיה, אינו תחרות לכלבלב חמוד אחד כפרטנר. כך כובשת בסערה הקומדיה המשפחתית המתקתקה "מארלי ואני" את פסגת הטבלה, עם הכנסות של 37 מיליון דולר בסוף השבוע בלבד, וסך הכנסות כולל של 51.6 מיליון בחופשת חג המולד כולה. אגב, הכלבלב המדובר אינו אוון ווילסון המככב לצידה בסרט אלא גור לברדור העונה לשם מארלי, ההופך על פיהם את חייהם הטרודים של זוג עיתונאים נשואים העובר לפלורידה ומגלה בזכות הדייר החדש שאספו לביתם מה באמת חשוב בחיים.

"מארלי ואני" עוקף, במפתיע, את רף ההכנסות לקומדיית חג המולד החדשה של אדם סנדלר "סיפורים לפני השינה", בה הוא מגלם איש תחזוקה במלון המגלה שהסיפורים שהוא ממציא כדי להרדים את שני אחייניו הקטנים הופכים למציאות. הסרט מסיים את סוף השבוע במקום השני בטבלה, עם הכנסות של 28 מיליון דולר המצטרפות לסך כולל של 38.5 מתחילת חופשת חג המולד.

בראד פיט, כאמור, מסתפק במקום השלישי עם הדרמה המדוברת החדשה בכיכובו, "הסיפור המופלא של בנג'מין באטן", בה הוא מגלם אדם הנולד קשיש והופך צעיר ככל ששנות חייו הרבות חולפות. הסרט סומן כמועמד מוביל לשלל זכיות בטקס האוסקר הבא, וגרף 27 מיליון דולר בסוף השבוע ו-39 מיליון בסך הכול.

 במקום הרביעי בטבלה, הפתעה. "מבצע ולקירי", המכונה "סרט הנאצים" בכיכובו של טום קרוז, מצליח כנגד כל הציפיות למצוא דרך לקהל גדול ומפרגן. בסרט, בבימויו של בריאן סינגר, מגלם קרוז את הקצין הנאצי קלאוס פון שטאונפנברג, שהוביל את ניסיון ההתנקשות הכושל בחייו של אדולף היטלר בסוף מלחמת העולם השנייה. הפקת היוקרה, שרבים טענו שתקבור סופית את הקריירה המקרטעת של מלך הקופות לשעבר, עושה את ההיפך. לצד ביקורות מפרגנות, הן לסרט והן לקרוז, "מבצע ולקירי" גורף 21.5 מיליון דולר בסוף השבוע ו-30 מיליון בסך הכול.

אבל אפילו בחג המולד מישהו חייב להתאכזב וכאלה יש שלושה. ג'ים קארי, הצונח מהפסגה למקום החמישי עם הכנסות של 16.4 מיליון דולר לקומדיה "יס מן", שגרפה עד כה 49.5 מיליון. וויל סמית, שהדרמה החדשה "שבע נשמות" בכיכובו גורפת 13.4 מיליון דולר נוספים במקום השישי לסך הכנסות כולל של 39 מיליון בלבד.

במקום התשיעי ספתח צנוע, המסיים בקול ענות חלושה קמפיין מסיבי ל"ספיריט", סרטו החדש של הבמאי פרנק מילר ("סין סיטי") שצולם כולו בשחור לבן. גיבור הסרט, המבוסס על ספר קומיקס ידוע, הוא בלש החוזר מהמתים חמוש בכוחות על להגן על עירו האהובה מפני ארכי נבל המכונה "התמנון". בסוף שבוע עמוס אטרקציות חלופיות הסרט לא זוכה לתשומת הלב הראויה, ומד ההכנסות נעצר במקום התשיעי בלבד עם 6.5 מיליון דולר בסוף השבוע ו 10.3 בסך הכול.

למקום העשירי עולה, ונכנסת לראשונה אל העשירייה הפותחת, הדרמה "ספק" בכיכובם של מריל סטריפ ופיליפ סימור הופמן. סטריפ מגלמת אישה מזדקנת החיה בקהילה נוצרית אדוקה, ומאמינה שהכומר המקומי מנצל מינית את ילדי העיירה. "ספק" עבר השבוע להפצה רחבה ביותר מאלף אולמות בארצות הברית וגרף 5.6 מיליון דולר המצטרפים לסך כולל של 8.8 מיליון בסך הכול.

אין תמונה
אניסטון וווילסון ב"מארלי ואני". 51.6 מיליון דולר