אין תמונה
דל טורו. השקיע מאמץ ואנרגיות

אין כמו סערה ציבורית לקדם סרט חדש, בעיקר אם הוא מבוסס על דמות היסטורית כה אהודה ושנויה במחלוקת כמו זו של ארנסטו (צ'ה) גווארה, המהפכן הארגנטינאי שהפך גיבור לאומי בקובה כשסייע לפידל קסטרו לתפוס את השלטון בסוף שנות ה 50' של המאה שעברה.

בימים אלה מתקרב למסכים "צ'ה", סרטו החדש של הבמאי סטיבן סודרברג בו מגלם בניסיו דל טורו את צ'ה גווארה. מתברר שהמחלוקת סביב מעשיו עדיין חיה ובועטת, וכך הפך אולם בית הקולנוע במיאמי, בו התקיימה הקרנת טרום בכורה של "צ'ה", אתר הפגנה המונית ל 1,500 מהגרים יוצאי קובה. הסיבה: מחאתם נגד סרט המציג, לטענתם, באור הרואי ורומנטי איש האחראי להוצאתם האכזרית להורג של בכירי ממשל ששרתו את פולנסיו בטיסטה, שליט קובה שהודח בידי קסטרו בשנת 59'.

דל טורו, בתגובה, המליץ למתנגדי הסרט לצפות בו לפני שימשיכו להפגין נגדו. במסיבת עיתונאים שהתקיימה בסוף השבוע בהוואנה בירת קובה, שם השיק דל טורו את הסרט, טוען השחקן: "זה היה תפקיד קשה בו השקעתי מאמץ ואנרגיות אדירות. אני מציע לכל מתנגדי הסרט לפחות לצפות בו לפני שישפטו אותו".

כזכור, הופעתו הקודמת בסרט שביים סטיבן סודרברג ("טראפיק") העניקה לדל טורו את פרס האוסקר בקטגוריית שחקן המשנה. על הופעתו כצ'ה גווארה כבר זכה בפרס השחקן המצטיין בפסטיבל קאן האחרון, וסיכוייו למועמדות לאוסקר, הפעם בקטגוריית השחקן הראשי, גבוהים במיוחד.