חרם בחנויות? תלוי מאוד את מי שואלים. אחרי ששתי רשתות כלבו יוקרתיות הפסיקו למכור את מוצרי הטיפוח וההלבשה של איוונקה טראמפ, היו מי שהזדרזו להצהיר על ניצחון פוליטי.

ההאשטג #grabyourwallet (משחק מילים על ההתבטאות השוביניסטית של אביה, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ) תפס תאוצה ברשתות החברתיות, ולפחות לכמה רגעים נראה שהנה, הציבור באמת לא מוכן לשלב ביזנס ופוליטיקה. דונלד טראמפ עצמו מיהר לצאת למגננה; הוא טען שהיחס לאיוונקה היה "לא הוגן" והורה לאנשיו לקדם את ליין המוצרים של איוונקה בראיונות טלוויזיוניים.


וזה עבד, כך מתברר. הציבור הסתער על מוצריה של איוונקה, ותוך פחות משבוע הבושם שלה זינק לראש רשימת המוצרים הנמכרים בשתי קטגוריות בענקית המכירות האינטרנטית "אמזון".

הבושם, ששמו פשוט "איוונקה טראמפ", הסתמן בסוף השבוע כמוצר הנמכר ביותר הן בקטגוריית הבושם הניתז והן בקטגוריית הרול-און, אם אתן חפצות להריח כמו איוונקה גם בבתי השחי. בשום שלב, אגב, לא היה צורך לרחם על היורשת, ששווי אימפריית התמרוקים שלה מוערך ב-150 מיליון דולר.

נשים עושות שלום - איוונקה טראמפ (צילום: Mark Makela, GettyImages IL)
שוברת שיאי מכירות. איוונקה טראמפ | צילום: Mark Makela, GettyImages IL

עד השבוע, סבלו מוצריה של טראמפ מירידה במכירות, והחברה סיימה את השנה עם ירידה של כשליש בשיעור המכירות, כשהצלילה העמוקה ביותר נרשמה בשבועות שלפני הבחירות.  בשבוע שעבר, עוררה איוונקה סערה נוספת אחרי שפרסמה תמונה בה צולמה ליד שולחנו של הנשיא בחדר הסגלגל. גולשים מרחבי העולם התרעמו על ההתערבות, לכאורה, של הבת הראשונה בעסקיו הדיפלומטיים של מנהיג העולם החופשי.

A post shared by Ivanka Trump (@ivankatrump) on

mako סלבס בפייסבוקבטוויטר ובאינסטגרם