מפורסמים אמריקאיים יודעים שכל תוכן שיווקי שעולה לרשתות החברתיות צריך לקבל את ההאשטג #ad או #sponsored (מודעה וממומן, בהתאמה). אבל החוק הישראלי מתירני יותר, וסלבריטאי ארצנו יכולים לפרגן בהנאה לשלל מוצרים, חברות ושירותים בלי להבהיר באופן מפורש שמדובר בפרסומת עליה קיבלו כסף.

אנחנו לא מדברים כאן על קידום מוצרים שמזוהים ישירות עם מפורסמים מסוימים (סדנאות ההעצמה הנשית של אביבית בר זוהר, למשל) או יחסי ציבור לסדרות, סרטים ומופעים בהשתתפותם של הסלבס האלה. לא, אנחנו פה נטו בשביל בצע כסף.

בשבוע האחרון, למשל, היה קשה להימלט מגל המפורסמות שצבעו את שיערן לוורוד – מעיין אשכנזי, מארינה מקסימיליאן בלומין ונטע ברזני נכנעו כולן לטרנד. אם חשבתם שמדובר בצירוף מקרים מדהים – תחשבו שוב, הן עשו את זה בשביל קמפיין של "לוריאל פרופשיונאל", וכל אחת מהן קיבלה כמה אלפי שקלים על הצעד.

 

מעיין אשכנזי (צילום: מתוך סטורי)
פרסמה בסטורי - מעיין אשכנזי | צילום: מתוך סטורי

A post shared by Marina Maximilian (@marinamaximilian) on

מי שהיתה יוצאת דופן בתרחיש הזה היא רוסלנה רודינה שגם הסתפקה בתוספות מלאכותיות בלבד, גם בחרה אותן בצבע סגול וגם קיבלה סכום נאה ביותר על הצביעה-ללא-צביעה הזו.

 

רוסלנה רודינה (צילום: ענת מוסברג)
קיבלה הנחת מגה-סלב - רוסלנה רודינה | צילום: ענת מוסברג

אבל זה לא מתחיל (או נגמר) שם. נטלי דדון, שני גולדשטיין ואחווה סיבטון הן רק מהמפורסמות שקיבלו לא מעט כסף כדי להעלות תמונות נוגות שלהן עם אקססורי יוצא דופן: מכשיר למדידת חום, שאמור לעזור לנשים לעקוב אחרי ימי הפוריות שלהן. אפילו הנוסח "החבר החדש שלי" מופיע בכל אחד מהפוסטים:

A post shared by Shanie Goldstein שני גולדשטיין (@shaniegoldstein) on

A post shared by Nataly Dadon (@natalydadon) on

A post shared by Achva Sitbon אחווה סיטבון (@achva_si) on

ומשום מה, משווקים מפגינים דאגה רבה למערכות הרבייה של הסלבס. נופר מור קיבלה סכום כסף נדיב על השווצה בבדיקת ההריון החיובית שלה:

A post shared by Nofar Mor (@nofarmor11) on

אבל מור קיבלה, כנראה, פחות כסף מבר רפאלי. רפאלי פרסמה את הריונה הראשון לפני שנתיים באמצעות פוסט באינסטה ובו תקריב מלחיץ מדי של בדיקת הריון ביתית:

A post shared by Bar Refaeli (@barrefaeli) on

השערה הקטנה בצד תרדוף אותנו בסיוטים עד יומנו האחרון.

אם אתם עוקבים אחרי האינסטה של עדי שילון, בוודאי שמתם לב לכוכבת אורחת שמופיעה בתמונותיה של שילון לעתים תכופות במיוחד: המכונית שלה.

Keep on rocking in the free world  #WhenYourMammaIsAPhotographer #הכי_יפה_בעיר @opel.israel @yousefsweid @mirishilon

A post shared by Adi Shilon (@adishi) on

A post shared by Adi Shilon (@adishi) on

לא מדובר בהתלהבות נטו, אלא בעסקה מחושבת – שילון קיבלה את המכונית מהיבואן בתמורה לאזכור קבוע של מותג הרכב בכל תמונה.

מכונית זה גדול עליכם? סבבה, מה תגידו על טלפון סלולרי חדש, חינם-חינם וישר מהניילונים? כי מעיין אשכנזי, אדל בספלוב ושי מיקה יפרח זרמו לגמרי על הרעיון. כל מה שנדרש מהן הוא לצלם סרטון, להעלות לאינסטה ולתייג אחת את השניה:

A post shared by  I T Girl אדל בספלוב (@adelbespalov) on

A post shared by שי מיקה - Shay Mika (@shaymika) on

או אולי רמקול עמיד במים – גם הוא בחינם? לדין מירושניקוב זה עלה בתמונה אחת וזהו.

A post shared by DeanMiroshnikov-דין מירושניקוב (@deanmiroshnikov) on

דנה זרמון הסתפקה עוד יותר במועט, ונהנתה מבקבוק חינמי של תה קר. אוקיי, והיא כנראה קיבלה גם כמה אלפי שקלים, אז אולי היא לא לגמרי צנועה, אבל הבנתם את הקונספט:

A post shared by Dana Zarmon (@danazarmon) on