לפני כחודש נודע כי כתבת הצרכנות והכלכלה של חדשות 12, מעיין פרתי, מתכננת לתבוע את ענקית המזון המהיר, מקדונלד'ס ישראל, בשל פגיעה לכאורה במוניטין שלה באמצעות פרסומת. הבוקר (ב') פרתי הגישה את התביעה המדוברת על סך 500 אלף שקלים בשל עוולות לשון הרע, הגנת הפרטיות, עשיית עושר ולא במשפט ופגיעה בפרטיות.

בעזרת עוה"ד רחל למברג ואסף שרעף, הגישה פרתי הבוקר את התביעה. בתביעה נטען כי "התובעת, מוכרת בכל בית בישראל, וידועה כעיתונאית אובייקטיבית העוסקת בעיקר ביוקר המחייה בארץ. במהלך חודש פברואר החלה הנתבעת (מקדונלד'ס ישראל, י.ה.א) במסע שיווק להורדת מחיר לגלידה באריזה משפחתית, ובמהלכו פרסמה בעמוד הפייסבוק שלה פרסומות תוך שימוש בשמה של מעיין פרתי".

מעיין פרתי תובעת את מקדונלדס (צילום: פרטי)
הפרסומת המדוברת. מעיין פרתי נגד מקדונלד'ס ישראל | צילום: פרטי
מעיין פרתי תובעת את מקדונלדס (צילום: פרטי)
כתב התביעה | צילום: פרטי

הפרסומות המדוברות כללו שורות כמו: "מכירים אחת מעיין? פארטי פיצוץ", וכדומה. לטענת פרתי, בעזרת עורכי דינה, הפרסומות שליוו את מסע השיווק של המוצר עשו שימוש בשמה ובאג'נדת הורדת יוקר המחייה אותה היא מקדמת, ולדבריה המסר שעולה מהפרסומות הוא שפרתי משוייכת למוצר ומייצגת את מקדולנד'ס ישראל. עוד היא טוענת, כי הזכות לפרסום היא זכות כלכלית הנותנת לאדם שליטה לסחור בדמותו, בקולו ובשמו, וכי למקדונלד'ס אסור להפיק רווחים משימוש לא מורשה בשמה.

מעיין פרתי תובעת את מקדונלדס (צילום: פרטי)
פיצוי כספי של חצי מיליון. כתב התביעה של מעיין פרתי | צילום: פרטי
מעיין פרתי תובעת את מקדונלדס (צילום: פרטי)
יחד עם עורך הדין. מעיין פרתי תובעת את מקדונלד'ס | צילום: פרטי
ממקדונלד'ס ישראל טרם התקבלה תגובה עד פרסום הידיעה.