מה בסך הכל קנדל ג'נר רצתה לעשות – להרוויח מיליוני דולרים מההזדמנות להחזיק פחית פפסי בצורה משונה? בגלל זה כל המהומה? טוב, לא בדיוק.
קנדל ג'נר הסתבכה אחרי שפרסומת בכיכובה נקטלה ברשת, כיוון שניסתה להשתמש במאבקים חברתיים קשים ומורכבים כדי למכור משקה תוסס. אבל האמריקאים לא המציאו כלום, וגם לנו פה בישראל יש היסטוריה יפה של פרסומות שסיבכו מאוד כמה מהסלבס הכי גדולים.
נתחיל מנסיכת השערוריות ובגדי הים, בר רפאלי. רפאלי הסתבכה כבר פעמיים, אחרי ששתי פרסומות בכיכובה – ועוד שתי פרסומות לאותו המותג, שרפאלי היא גם מבעליו – נפסלו לשידור בשעות מסוימות. תחילה היתה הפרסומת עם רד מלהקת "רד בנד" (ומדובר בבובה, בואו ניקח דברים בפרופורציות) שנפסלה לשידור בשעות היום.
ואחריה הגיעה פרסומת לקו בגדי הים של "הודיס", שנאסרה גם היא לשידור לפני השעה עשר, בגלל ריבוי הקלוז-אפים על הישבן של ברבוּר. מי שצחקו אחרונים היו הודיס עצמם, שקיבלו חשיפה משוגעת ברשת אחרי פסילת הפרסומת ולימדו אותנו שלפעמים, גימיקים ופרובוקציות עובדים יותר טוב מאסטרטגיה פרסומית קלאסית.
אמרתם פסילת פרסומות בישראל, אמרתם "יעל בר זוהר". כלומר, התכוונתם לומר "הפרסומת בכיכובה של יעלי משנת 2001, שצונזרה עקב הרמזים המיניים הבוטים שבה", אבל זה באמת לא מתגלגל כל כך על הלשון. חברת "פוקס" ומשרד הפרסום "זרמון גולדמן" היו ידועים בשיתופי הפעולה הפרובוקטיביים שלהם, שהגיעו לשיא בפרסומת המריונטות של יעל בר זוהר ואיתן אורבך.
מה שעצבן את הרשות השניה הוא המבט הקריפי ששולח השחקן ביעל בזמן שהוא מפשיט בובה בדמותה. לא בטוחים שמישהו היה מתרגש מזה היום, אבל בואו נראה כמה דיווחים נקבל על הכתבה הזאת ואז נהיה חכמים יותר.
שלוש שנים לאחר מכן, פרסומת נוספת של המותג אושרה לשידור רק משעות הערב המאוחרות. גם בפרסומת הזו כיכבה בר זוהר, שהפעם בחרה לבלות עם יהודה לוי בדיינר אמריקאי מטונף. כסו את העיניים והחביאו את הילדים, כי מדובר בתמונות, אה... די פושרות בסך הכל
ובואו נמשיך את שרשרת האנשים-שיצאו-אחד-עם-השני ונעבור מיהודה לוי לנינט. לפני שנה וחצי, צונזר קמפיין של נינט לחברת "דלתא", כיוון שהכוכבת הופיעה בו עם סכין קילוף. על פניו, לא משהו מזעזע, אבל בהתחשב בהקשר ההיסטורי – הימים היו ימי "אינתיפאדת הסכינים" – אפשר להבין למה יחצ"ני המותג העדיפו להימנע משערוריות.
ואם כבר נכנסנו לזירה האקטואלית-פוליטית, בואו נחטט כבר בפצע הזה. גילה אלמגור ואורנה בנאי הן שתי מפורסמות שחטפו בעקבות השתתפותן בפרסומות, כיוון שהאישיות הפוליטית שלהן נחשבה לנפיצה מדי. בנאי פוטרה מתפקידה כפרזנטורית של חברת "מנו ספנות" אחרי התבטאויות פוליטיות טעונות שמסרה בראיון, במהלך מבצע "צוק איתן". בנאי אמרה על תגובות אלימות ברשת: "בושה שזה העם שלי", וזכתה בתמורה, ובכן, במטח תגובות אלימות ברשת, שגרמו לחברת הספנות להתנער ממנה ולהפסיק את הקמפיין בהשתתפותה.
גם גילה אלמגור ספגה מבול של תלונות, נאצות ומחאות אחרי שהשתתפה בפרסומת לאתר "המקצוענים". בפרסומת, גילה אומרת "סוף-סוף מישהו לוקח אחריות פה במדינה", במהלך שספק תוכנן, ספק נוצר בטעות אחרי ששנתיים קודם לכן, התראיינה אלמגור ואמרה – גם היא על אירועי "צוק איתן" – "אני מתביישת להיות ישראלית". הקמפיין לא הוסר, אך אלמגור לא הופיעה בפרסומות נוספות של האתר.