מירי רגב היא כמעט שם נרדף לפרובוקציה אבל ההתרחשויות בטקס פרסי אופיר האחרון הלכו צעד אחד רחוק מדי, אפילו בשביל רגב וההשלכות של אותו טקס שנערך בחמישי האחרון רק מוסיפות להיערם. רגב, שרת התרבות והספורט, הוזמנה לנאום בטקס אבל עוד לפני כן הספיקה לתת את אפקט הרגב שהפך את הטקס לסקנדל מתמשך.

מי שלא מעודכן בפרטים, נזכיר כי על אף הסברים שונים המראים כי לרגב היה ידע מוקדם על ביצוע שירו של מחמוד דרוויש על ידי תאמר נאפר ויוסי צברי, זו טענה בתוקף כי לא ידעה דבר בנושא וכי הביצוע אינו מכבד את נוכחותה ויצאה בהפגנתיות מהאולם.

היציאה של רגב תועדה על ידי הדוברת שלה ולא הרבה לאחר מכן, כל כלי התקשורת הפיצו את היציאה הדרמטית של השרה מן המקום. בתגובה לכך, השחקן רועי אסף עלה אל הבמה וקרא לקהל היושבים באולם לצאת ואף הצהיר כי מי שלא עושה זאת הוא "אפס ועלוב".

על אף כי אסף כלל לא ניסה לפגוע בשרה, את ציבור הטוקבקיסטים זה פחות עניין ומכאן החלה מסכת של הסתה פרועה על ידי הפצת תמונתו של רועי אסף בה הוא מכונה "אדם אלים ומסוכן". "זהו השחקן שרצה להרים יד על אישה", נכתב, "זהו האיש הנאלח שהתפרץ באלימות לעבר השרה מירי רגב".


כאן זה לא נעצר וההסתה הלכה צעד אחד נוסף כשאסף הושווה להיטלר המשחק במחזה "מיין קאמפף" ותחת תמונתו הוצגה אזהרה ובה הפצירו בפני הציבור להדיר את רגליו מהצגות בהשתתפותו. ההשוואה להיטלר היא כמובן מקוממת אך עוד קודם להפצת התמונה הזו, הייתה זו רגב שעשתה שימוש בטרמינולוגייה מהשואה.

"כששרים את שיריו בשילוב מועל יד זה מתקשר עוד יותר להיסטוריה היהודית שלנו", אמרה רגב בהתייחס לביצוע שירו של מחמוד דרוויש כשהיא מתכוונת לתנועת המחאה שעשו נאפר וצברי בידיהם. התנועה, שכלל אינה מזכירה מועל יד, היא כזו המאופיינת לתנועות מחאה ומציגה אגרוף קפוץ מונף למעלה אך לציבור המשולהב נראה כי זה כבר לא משנה.

את תגובתו של רועי אסף לא ניתן היה להשיג עד לפרסום הידיעה.

אין תמונה
התמונה שמופצת ברשת

mako סלבס בפייסבוקבטוויטר ובאינסטגרם