גרופון צילום מסך (צילום: צילום מסך)
20 מיליון מנויים למייל היומי. גרופון | צילום: צילום מסך

גוגל קנתה את ענקית הרכישות הקבוצתיות, גרופון, ב-2.5 מיליארד דולר - כך על-פי דיווח שמתפרסם היום באתר Vatornews, המייחס את המידע ל"מקור אמין". השמועות לפיהן גוגל עומדת לרכוש את גרופון החלו כבר לפני מספר שבועות, לאחר שאתרים שונים דיווחו כי עסקה בין שתי החברות נמצאת בשלבים מתקדמים. אף אחת מהחברות לא מסרה תגובה לידיעה.

גרופון הוא אחד מחלוצי הטרנד הצומח של אתרי רכישות קבוצתיות, בהם מנוצלת כוחה של הקבוצה לרכישה במחיר מוזל. המשתמשים הרשומים לאתר מקבלים מייל יומי ובו הצעה למוצר בהנחה גדולה, ואם ישנם מספיק קונים, העסקה יוצאת לפועל, והקונה מדפיס לעצמו קופון שאותו הוא מממש בבית העסק. אם אין מספיק קונים, העסקה מבוטלת והקונה לא מחויב. לאתר יש כיום כ-20 מיליון מנויים שמקבלים את הצעות הרכישה היומיות.

האתר הושק בנובמבר 2008 על ידי אנדרו מייסון, והוא צומח במהירות מסחררת, ובעקבותיו עשרות רבות של אתרים דומים שיצרו נישה חדשה-ישנה בעולם הקניות, המשלבת קופונים וקבוצות רכישה. כיום מדווח האתר על הכנסות של כ-50 מיליון דולר לחודש. על-פי השמועות, גם יאהו היתה מעוניינת לרכוש את האתר, והציעה תמורתו 1.7 מיליארד דולר - הצעה שנדחתה. באפריל האחרון גייסה החברה כסף לפי שווי של 1.3 מיליארד דולר, ובתחילת החודש דווח, כי החברה בכלל שוקלת לצאת להנפקה בבורסה, לפי שווי הנע בין 2 ל-3 מיליארד דולר.

 הטרנד העולמי, אגב, לא פסח על ישראל. בחודשים האחרונים צצו מספר אתרי מכירות קבוצתיות, שהבולטים בהם הם גרופר, יממה, בא לי גם,  Buy2 (מבית mako ונטקס) וביג דיל, שנרכש לאחרונה על ידי Ynet.

>> שיגעון הרכישות הקבוצתיות תופס תאוצה בישראל