אוקיי, והרי לאחד מאייטמי ה"חברים" הביזאריים והרנדומליים יותר שקראנו: תיאוריית קונספירציה חדשה מעלה את הטענה שכל הסדרה הייתה רק תרגיל מחוכם לקידום רשת בתי הקפה סטארבאקס. כן, מה ששמעתם.

המותג אמנם לא הופיע בסדרה אפילו פעם אחת, אך לפי התיאוריה, המטרה הייתה לשנות את הרגלי הצריכה של הציבור האמריקאי באופן לא מודע. המעבר מהחבורה שהתאספה בפאב השכונתי בסדרה "חופשי על הבר", אל חבורת הצעירים ששרצה לה בבית הקפה "סנטרל פרק", היה מהלך מתוכנן במטרה לשכנע את הצופים לבזבז את כספם על משקאות שאפילו לא משכרים אותם. 

את התיאוריה העלה לטוויטר מנחה טלוויזיה ורדיו אמריקאי בשם אלכס בייקר, שציין פרטים נוספים שתומכים בקונספירציה שלו. לדוגמה - שם המשפחה של רייצ'ל? גרין (ירוק!) כצבע הסמל של רשת בתי הקפה, ושיערה הגולש של רייצ'ל מזכיר במידה מסוימת את הדמות על סמל החברה.

עוד הוא מציין את פרייז'ר קריין, אחת הדמויות הראשיות ב"חופשי על הבר", שעבר לסיאטל כשהדמות קיבלה סדרה משלה ("פרייז'ר" כמובן). סיאטל, במקרה או שלא (ככל הנראה במקרה) היא גם העיר בה צמחה רשת בתי הקפה של סטארבאקס. חלקים אחרים בתיאוריה מתמקדים במשמעות השם צ'נדלר, מדליק הנרות בגרמנית, שהוא שמו של אחד הפרקים בספר "מובי דיק" - ממנו נשאב גם השם סטארבאקס.

תראו, אם להודות - אנחנו לא בדיוק השתכנענו בתיאוריה הסבוכה, אבל אתם מוזמנים להציץ בפוסט המקורי ולשפוט בעצמכם:

mako תרבות בפייסבוק