ברוכים השבים לסיכום השבועי של "שקרניות קטנות" שמנסה לעשות קצת סדר ב"רוזווד", המקום בו חוקי ההגיון מוּשכּנו לטובת עגילים ממש גדולים. אחרי פרק שברובו ראינו שקרניות במצוקה - בין אם בגלל כיילב או בגלל שנחטפו (וגם קצת בגלל כיילב) - הגיע הזמן להבין מי גורם לכל הסבל הזה (חוץ מכיילב). והרי רשימת החשודים נכון לעונה 7 פרק 2, מן הקל אל הכבד: 

ד"ר אליוט רולינס

לא הרשע האמיתי, עדיין לא מישהו שהייתי רוצה כרופא המטפל שלי. או כבעל שלי. או כדמות בסדרה שאני צופה בה. תודה, משוחרר.

אמילי

מצד אחד, היא היחידה שאשכרה אכפת לה מה קורה לאליסון, והפעם היא גם עובדת על להציל אותה אקטיבית, במקום להפליל אותה ברצח בטעות. מצד שני, הפתרון שלה הוא להביא למקום בו אליסון כלואה וקשורה למיטתה את מרי דרייק, מי שהבנות חושדות בה שהיא אוּבר A - כלומר להוביל אליה את הרוצחת (הפוטנציאלית) שלה. אופס?

ליאם

יוּ גוֹ בוֹי! וואו, זה היה מספק. אחרי שנים שהזוגיות של עזרא ואריה הייתה דבר קדוש בסדרה, מגיע ליאם סתם-דמות, ואומר את מה שכולם חושבים כבר עונות שלמות. בחבטה אחת מדויקת הוא הצליח גם להאשים את עזרא בפדופיליה וגם לעלוב בסגנון הכתיבה שלו - וזה היה מושלם. נכון, עזרא היה המורה של אריה בתיכון וניצל את הסמכות שלו על בחורה בת 15, גם אם נראה כאילו היא ממש בעניין. אפילו יותר נכון וחשוב מזה: לא יכול להיות שהוא סופר מוכשר, פשוט לא ייתכן. גם אם יעטפו אותו בחוזים לכתיבה מכאן ועד הונלולו, או איפה שזה לא היה שהוא בילה במשלחת עם בת הזוג הקודמת שלו, תמיד כשהוא יסתובב עם ספר שהוא "בדיוק קורא" יהיה לי חשק לפתוח אותו ולהראות לכולם שהדפים ריקים כמו המבט שלו.

בכלל, בכל הפרק הזה יש תחושה של התמודדות עם שדים. לא של הדמויות, אלא של הכותבים. כאילו נעשה אחרי ישיבה קשה עם המפיקים שהסבירו שצריך איכשהו להתמודד עם הטענות שנשמעות נגד הסדרה כבר שנים, על כך שהיא מעודדת בנות צעירות לחשוב שאין שום דבר פסול ברומן עם המורה שלך, ולא מתייחסת למערכת היחסים בין עזרא ואריה כניצול, כפי שהיא נתפשת לפי חוק. מודה, גם אני לא עמדתי בפני סצינת הנשיקה בגשם שלהם, ואני מבינה שהזוג המקורי של הסדרה בכל זאת מעורר לא מעט רגש, אבל נחמד שהסדרה סוף סוף מציגה את הצד השני, גם אם ברור שזה בניסיון לגרום לנו לשנוא את ליאם ולא באמת נעשה כחשבון נפש.

מרי דרייק

מצד אחד, סיכמנו שהיא לא יכולה להיות המרשעת הגדולה. מצד שני, בכל זאת ראינו אותה בסוף העונה שעברה מתחפשת לגופה בשלבי רקבון מתקדמים בניסיון להבעית את אליסון כל הדרך לאשפוז מרצון. לכן לא מאוד ברור לי הניסיון לכל אורך הפרק לגרום לנו לגלות חמלה כלפיה, כשהיא דואגת לגורלה של אליסון, כאילו אנחנו לא מודעים לכך שהיא האחראית לגורל הזה. מה הסיפור כאן, מורכבוּת? חבר'ה, לא בשביל זה נתכנסנו.

אליסון

טוב לדעת שהכותבים מצאו דרך להשלים עם המימדים החדשים של סשה פיטרס. כבר שלוש עונות שהם עוטים עליה וילונות, כורכים אותה במחוכים ומצמצמים את הדמות שלה יותר ויותר כדי לנסות להעלים את העובדה שהיא כבר לא הלוליטה הדקיקה שהייתה בעונות הראשונות. עכשיו הם החליטו להפוך את המשמנים שהם כה חוששים מהם לחלק מאפקט האימה של הסדרה: סדרו לה תאורה עילית מזוויעה, הציבו אותה בתנוחה מדגישת-פימה, ותרמזו שמדובר בתופעת לוואי של התרופות שמלעיטים אותה בהן - וסוף סוף יש לקילוגרמים הנוספים שימוש! במקביל, הם גם מכסים את רוב הגוף שלה בשמיכת בית חולים ומשתדלים לצלם בעיקר את האלונקה שעליה היא שוכבת. לפי הטכניקות האלה נשמע שהפתרון הבא שלהם יהיה פשוט לתחוב אותה בשק של גופה.

ג'ורדן

פתאום אמור להיות לאיש הזה אופי וסיפור והיסטוריה עם האנה? מאוחר מדי בשבילי.

ספנסר

ספנסר הייסטינגס החמודה והמסכנה. עבודה שווה בוושינגטון, בן זוג וחברה טובה אחת - את כל זה איבדת בפחות מ-48 שעות. לא פשוט, בטח שלא בעולם של משפחת הייסטינגס ההישגית-עד-כדי-הפרעה. אולי תמצאי נחמה בקרבה החדשה למרי דרייק, שאולי ואולי לא קשורה אלייך גם בדם?

יש לי בעיה עם החשד בספנסר (אם פספסתם, הסיבות נמצאות כאן). מצד אחד: כיף חיים, מעוניינת, תביאו עוד. מצד שני, אני מרגישה שבאופן לא אופייני הכותבים קצת מבססים את הסיפור הזה יותר מדי, מה שגורם לי לחשוד שכרגיל איתם, בסופו של דבר שוב מדובר בהטעיית הציבור. השבוע אנחנו רואים אותה נותנת מבטים אכולי אשמה בהאנה ששבה מהשבי (האם זה בגלל שהיה לה חלק בחטיפה?), היא מסננת טלפונים על ימין ועל שמאל, ואמילי רומזת על הקשר בינה לבין ראדלי, וכן על הדמיון בינה לבין מרי דרייק, כולל המשפט החשוד "את היית נעולה שם בפנים, את יודעת איך זה מרגיש ומה זה יכול לעשות לבן אדם". יכול להיות שהם רוצים שנחשוד בה בזמן שהם רוקחים סיפור אחר לגמרי (ופחות מעניין בוודאות)?

אריה ועזרא

כשהתחבאתם בבית של אליסון בפרק שעבר וראיתם את אליוט מוציא מפתח סודי, פותח ארגז ומוציא משם מלא סרבלים שחורים שמיוצרים באופן בלעדי לפורצים ולרוצחים, האם סימנתם את המידע הזה כלגיטימי-לגמרי-לא-חשוד-בכלל, או שהייתם עסוקים בלדמיין לעצמכם את לקט "הרגעים הכי מרגשים של עזריא"? האם כשגיליתם שהוא משאיר את אליסון בבידוד ואוסר על מבקרים מכל סוג, זה לא עורר איזה זכרון נשכח אצלכם על שעות הפנאי שהוא מבלה בחיק קפוצ'ונים שחורים?

אם זה היה כל זוג אחר, הייתי חושדת שהם קשורים למזימה איכשהו, מכיוון שמדובר בהם, אני מוכנה להאמין שכל הסיפור פשוט פרח מזכרונם ברגע שהם נתקלו בבבואה של עצמם.

אחות קפוצת לסת וטכנאי טלפונים ב"וולבי"

אנשים מוזרים שעובדים בבתי חולים לחולי נפש ונראים שהם מסתירים סוד ענק - התגעגעתי

(7x02) Slaying my life  - - { #prettylittleliars #pll #alisondilaurentis #ariamontgomery #hannamarin #savehanna #spencerhastings #emilyfields #charlottedilaurentis #5yearsforward #jessicadilaurentis #jasondilaurentis #monavanderwaal #saraharvey #bethanyyoung #ezria #haleb #spoby #redcoat #cecedrake #ceceisa #emison #melissahastings #spaleb #twinonpll #marydrake #drrollins }

A video posted by Prettylittlevideoss (@prettylittlevideoss) on


האנה

שאלה: האם הקפיצה של התכנית 5 שנים קדימה נעשתה רק כדי שיהיה לגיטימי לחפצן את הבנות הכבר-לא-קטינות?

תשובה: כן.

אם לשפוט לפי סרט הפורנו הרך בהמשכים שהאנה מככבת בו, נראה שזו הסיבה היחידה שהבנות זינקו לגיל 23. זה, והשיפוץ ההורס של "ראדלי", כמובן. אחרי שבפרק הקודם היא הופשטה ונשלחה לרוץ ביער, הפעם היא נדחקה לשמלת מחשוף צמודה ואדומה ושוגרה לניו יורק כדי להציע את עצמה לארוס שלה - כולל קלוז אפ על עקבי לובוטין וכל קלישאת פאם פאטאל אחרת. האנה, אנחנו אוהבים אותך גם עם טרנינג וסווטשירט עם הדפס נשיקות, ואל תתני לאף מפיק לגרום לך לחשוב אחרת.

בעניין אחר: האנה מדברת בפרק הזה הרבה על זה שהיא לא מי שחושבים שהיא, שהיא מכונת הרס, ועוד הרבה דברים שמתיישבים עם זה שהיא הרגע יצאה מהשבי בפעם השניה בחייה הקצרים, וככל הנראה מעט פוסט טראומתית. אבל הם מתיישבים עם עוד תרחיש, והוא התרחיש האהוב עלינו: "אני A ולא שמתם לב כל הזמן הזה".

"ניו יורק"

כן, אני בטוחה שהצילומים של הסצנה של האנה וג'ורדן בעיר הגדולה נערכו ממש בלוקיישן, עם נסיעה מיוחדת של הקאסט והכל. הרי יש שם ברקע מונית צהובה, מוכר נקניקיות ורעשי המולה - איך אפשר לחשוב אחרת?

מונה

אני מתחילה להבין למה הבחורה הזאת הייתה A מלכתחילה. היא מבלה פרק שלם במארבים, מתכננת מזימות מסובכות, ולא ישנה 48 שעות, הכל במטרה להציל את האנה - ואז, כשהאנה חוזרת בבטחה לשקרניות, מונה כבר לא מוזמנת למסיבה. התאדתה. הקרייזי ביץ' עשתה את שלה, הקרייזי ביץ' יכולה ללכת. זה מספיק בשביל לגרום לבחורה ליצור מאורה מלאה בתמונות של הבנות ולהתחיל להוריד אותן אחת אחת. או לפחות בשביל מייק אובר אחד מהגיהנום.

האם זה אומר שהיא חזרה לדרכיה הנושנות? נה, בטח סתם אילוצי לו"ז.

לוקאס

תזכירו לי למה הפסקנו לחשוד בו? אוקיי, יכול להיות שזה קשור בזה שהגיעו מאז 400 דמויות חדשות עם מבטאים משונים והסיחו את דעתנו. אבל בפעם האחרונה שבדקתי, לוקאס העיף את האנה מסירה וניסה לגרום לה לישון עם הדגיגונים. מאז אמנם עברו הרבה מסיכות לטקס בנהר, אבל בואו נספור יחד את הדברים שאנחנו יודעים על לוקאס החדש: יש לו המון כסף ממקור עלום, הוא מתעקש שהאנה תישן בלופט שלו, היכן שיש לו גישה מרחוק לכמעט כל מכשיר חשמלי ויש להניח שגם מצלמות, יש לו לופט. עכשיו הוא מציע לה להשקיע הון במפעל שבו היא תוכל, אני מניחה, לעשות דברים שקשורים באופנה, ולשם כך לחתום על חוזה של מיליוני עמודים.

אפשר להיות בטוחים שהאקרוסטיכון של כל סעיפי החוזה האלה יוצר את המשפט "את שלי עכשיו לנצח נצחים ואם לא אשבור לך את הפנים". בין אם הוא אוּבּר A ובין אם הוא סתם חנון-שהפך-לקריפ, אל תחתמי על חוזה עם איש שחבט לך בראש עם משוט האנה! זו אף פעם לא התחלה טובה לשותפת עסקית. לשותפות רומנטית, עם זאת...

שרה הארווי

עדיין נעדרת! שמפניה לכולם!

העונה השביעית של "שקרניות קטנות" משודרת בימי שישי ב-18:00 ב-HOT Plus וחינם ב-HOT VOD.