בחלקו השני של היום האחרון לכנס INTV ניסה לי האנט – הגורו האמריקאי לבנייה ומיתוג של ערוצי טלוויזיה – לענות על השאלה איך שומרים על ערוץ כמותג בזמנים בהם אנשים צופים בסדרות ולא בערוצים. "חלק מהתשובה הוא שינוי האופן בו אנו רואים את ערוצי הטלוויזיה", אמר האנט. "פעם תפקידם היה למלא את היום בתכניות. היום הם דומים יותר לאוצרים". האנט הרחיב והביא דוגמאות שונות מהשנים האחרונות על ערוצים שהצליחו להישמר בתודעה ולמתג עצמם כתו איכות מסוים, דוגמת HBO שנתפס כשם נרדף לתוכן איכותי, או נטפליקס שהובילו את צפיית הבינג' המרוכזת - וגם דוגמאות הופכיות לחברות כמו AMC, שלמרות התוכן המעולה והמוערך שלה, מצליחה פחות במיתוגה כערוץ איכותי.

סוזן ליין, בכירה ב-AOL ועד לא מזמן מנהלת המותגים של החברה, שוחחה עם מנהלת הרכש של yes, דנה שטרן, על כמה מהסדרות שהצליחו בזכותה. "'עקרות בית נואשות' היה תסריט שנדחה ע״י כל הרשתות", סיפרה ליין. "חיפשנו כמה דברים שייהפכו לחשובים בשבילנו. אחד מהם היה סדרות עבור נשים. נכנסתי לפגישה, ומנהלת אגף הקומדיה התלוננה על כך ש׳סקס והעיר הגדולה׳ יורדת. היא אמרה, 'כל הסדרות שלי נעלמו'. הרעיון של 'הסדרה שלי', סדרה שנשים יצפו בה באובססיביות, הייתה השאיפה שלנו. אז החלטנו למצוא את סדרות הנשים הבאות. קנינו את 'עקרות בית נואשות', פיתחנו את 'האנטומיה של גריי', וגם סדרות אחרות שלא הגיעו לשידור". ליין הוסיפה כי "מעולם לא טעיתי כשהימרתי על נשים כצרכניות. יש לנו המון עוצמה". בתשובה לשאלה למי הייתה מצביעה בבחירות מחר אמרה ליין: "לאישה, ידידה ותיקה שלי – ציפי לבני. ושמישהו יצביע במקומי, כי אני לא יכולה".

לי האנט
לי האנט

"כשראיתי את 'מחוברים' כעסתי שלא חשבתי על זה בעצמי"

היוצר הדוקומנטרי מורגן ספרלוק ("לאכול בגדול", "איפה בעולם נמצא אוסמה בן לאדן"), שעובד בימים אלו על הגרסה האמריקאית של "מחוברים", השתתף בפאנל על הסדרה לצד רם לנדס ודנה ספקטור. ספקטור סיפרה על הצטרפותה לסדרה בזמן שהייתה אם לבן שנתיים: "אפילו בעלי לא רצה לשמוע על הצרות שלי, הרגשתי משעממת כמו בננה מעוכה, ואז רם לנדס הגיע וגרם לי להרגיש מעניינת". ספרלוק סיפר כי "אין הרבה דברים שמכעיסים אותי, אבל כשראיתי את 'מחוברים' כעסתי שלא אני חשבתי על זה. זה כזה רעיון פשוט וטהור, וכשראיתי אותו, הוא נראה לי כהגשמת ההבטחה של ריאליטי. זה דיבר אליי והתחבר לדברים שעשיתי, והחלטתי לעזור לרם להביא את זה לארה״ב". הם המשיכו וסיפרו על חוויות שונות מצילומי הסדרה בגרסותיה הישראליות והאמריקאית, וחתמו את הדיון בשאלה האם צריך את "מחוברים" בעידן של "משפחת קרדשיאן" והאם היו לוקחים את קים קרדשיאן לסדרה. "אני מקווה שסדרות כמו 'משפחת קרדשיאן' יובילו להרמת הרף כפי שראינו בתכניות מתוסרטות", אמר ספרלוק, "ושנראה פחות תכניות ריאליטי עם קונפליקטים ומצבים מלאכותיים. בכל העולם יש הצלחה לתכניות לא-מתוסרטות, וזה עוד לא הגיע לשיא ההצלחה בארה"ב".

מחוברות- דנה ספקטור
מחוברות- דנה ספקטור

עוד מכנס INTV:

גארת' נים וג'וליאן פלוז, יוצרי "אחוזת דאונטון" המצליחה, שוחחו עם שרה ג'ונסון, מנהלת השלוחה הבריטית של "קשת", על הצלחת הסדרה. "החזון שלנו לסדרה היה לקחת את הסדרה הבריטית ולהמציא אותה מחדש למאה ה-21", אמר נים, "עם סיפורים מהירים, נראטיב דחוס, הרבה דמויות, חיים פתלתלים. לא כמו דרמות תקופתיות בריטיות, שתמיד היו ספרותיות. אם מעבדים רומן מהמאה ה-19, יש נראטיב אחד, וזה לא מה שרצינו. רצינו דרמה עכשווית שמתרחשת בעולם ההוא". בנוגע לבחירת הרשת הנכונה להעלאת הסדרה, אמר נים: "לרגע לא חשבתי לפנות ל-BBC, כי שם הצופים היו מצפים לראות אותה. רצינו להפתיע את מי שלא ציפה לסדרה כזאת שמשודרת אחרי 'אקס פקטור' ב-ITV. זו אחת הסדרות הבודדות שמתאימות לכל המשפחה, ועם זאת, שילוב של שעת השידור והערוץ העביר מסר אחר לגבי מהות הסדרה".

היוצרים סיפרו כי ניסו להציג זווית אחרת של יחסים רומנטיים. "אילו ניסינו לומר שנעשה סדרה שבה מישהו מתחתן עם בת דודה שלו, והם יתנשקו בשלג, היו זורקים אותנו מכל המדרגות", אמר נים. "בהקרנה שעשינו, ברגע שאנשים הבינו שזה הרגע בו מת׳יו עומד להציע נישואין, 600 איש נאנחו אנחת רווחה שזה קורה סוף סוף". פלוז סיפר על עלילת האונס כי "מההתחלה רצינו אופל מסוים, לעסוק בנושאים קשים. רציתי להראות סיפור על אונס, שאין בו שום ספק שזה לא באשמת האישה. היה לי חשוב לעשות את זה כי גדלתי בתקופה שבה, במקרה של אונס, אנשים אמרו 'למה היא הייתה שם? למה היא התלבשה ככה?'. אני מקווה שזה כבר לא קורה. רציתי לספר סיפור שאין בו שום ספק". פלוז סיפר כי הוא "תמיד מתעניין באנשים שלא נמצאים במקומם הטבעי, מפגשי תרבויות שונים. אבל צריך להיזהר בדרמות תקופתיות, שלא לגרום לאנשים להתנהג בצורה מודרנית. שהבחור הנחמד לא יהיה ליברל שנלקח היישר מ-2015. בעוד 50 שנה, ילדינו יגידו לנו 'איך לעזאזל חשבתם ככה?'".