זוכרים את פרק פתיחת העונה? זוכרים את השוט היפהפה בכיכובו של הישבן של עמוס, שהסתובב בחופשיות ובחוסר דאגות בביתה של נועה? קשה לשכוח. הפרק השביעי של העונה נפתח בשוט דומה, אך שונה. הפעם עמוס בבולגריה - הוא התעורר מיוזע ומבוהל (מובן לגמרי. מחקרים שהמצאתי גילו כי בולגריה היא זירת ההתרחשויות של 80% מהסיוטים באירופה) אחרי שבילה את הלילה, או לפחות חלק ממנו, עם עדן.

שאלוהים יסלח לי על הניסיון לצקת עומק בסצינות שכל מה שעומד מאחוריהן הוא, ובכן, האחוריים של אביב אלוש - אבל ההשוואה בין השוטים האלה מעניינת. בפרק הראשון, ההסתובבות בעירום סימלה את הכוח של עמוס, ובפרק הזה היא מסמלת את ההיפך - את חוסר האונים שלו. אחרי שובם לארץ, צביקה מתעמת עם עמוס ומכריח אותו לגלות לנועה את האמת. עמוס מכחיש ששכב עם עדן, סיטואציה טריגרית עבורי כי גם לי קוראים עדן. בסופו של דבר הטיימר המטאפורי הופעל, ועמוס מבין שיש לו יממה להחליט מה, מתי ואיך יספר לנועה. 

גבר אחר שמגיע אל סף שבירה הוא גדעון הולנדר. לא רק שהוא חזר להתאמן על האופניים (בשפת הסתרים של "להיות איתה", אופני כושר = משבר רגשי עמוק), גם עומדים להדיח אותו מהחברה שהקים בעצמו וגם הוא התחיל לשתות סן-בנדטו, שזה בכלל סימן למצוקה. עדן מספרת לו בגאווה שפיתתה את עמוס, ומראה לו תמונות של שניהם שלא ברור בשום צורה איך צולמו כי הידיים של עדן קלירלי היו עסוקות בדברים אחרים ולא יכלו לכוון פלאש בכזאת מקצועיות. גדעון זועם ומפטר אותה במקום. הוא מגיע לבית של נועה כדי לספר לה הכל, וברגע האחרון מחליט שמוטב לו דווקא לאסוף את השברים במקום להיות השובר. הוא מצווה על עדן לחשוף בפני נועה את האמת, ואז מגיע כדי לגרוף את נקודות האבהות שמעולם לא הזדמן לו לגרוף כי הוא, יו נואו, אדם נוראי.

גדעון מגרש את עדן (צילום: מתוך להיות איתה, שידורי קשת)
יודע לנצל כל מצב | צילום: מתוך להיות איתה, שידורי קשת

לאפות איתה

אחרי שהנבואה שלה מהפרק הקודם הגשימה את עצמה וגדעון מפטר אותה, עדן מחליטה לחזור לאילת. רגע לפני כן היא מספיקה עוד להתעמת עם צביקה, ורומזת לו שיאיר עמד מאחורי המזימה כולה. בהתאם לאווירת המתח שנבנתה בו, הפרק נראה כאילו נכתב על ידי משחק הלוח "הרמז", כשחצי מהסצינות מפגישות בין דמויות לא קשורות בסיטואציות לא לגמרי מנומקות, והפשע הוא תמיד ניסיון הרצח של הנשמה של נועה הולנדר: צביקה ועדן בכניסה למלון עם עקבים צ'אנקיים, צביקה וגילי הגנן במכונית עם כרטיס ביקור מאולתר, ונסה ובלנקה בשק הקמח עם ציפורניים.

אח… שק הקמח. לגויים יש היאבקות בבוץ ולנו יש היאבקות בקמח תופח. ומה באמת ישראלי יותר מקמח? גם תנ"כי וגם נראה ומרגיש כמו המשאב הישראלי האהוב - אבק. אסף שומע שמירב גילתה לעמוס על הלילה שבילה עם ונסה, ולכן מחליט להקדים תרופה למכה ולספר את זה לבלנקה בעצמו. במקביל, ונסה מופיעה במאפייה אחרי שפיש דורש ממנה להזמין את הדהרי'ז לחתונתם. ונסה מסתייגת מהרעיון כיוון שעוד לא סיפרה לארוסה שהיא הכפילה לאחרונה את כמות הגברים לבית דהרי שראתה בעירום וגם כי שכחה, כנראה, שעד לפני רגע אסף היה אמור לעשות לה את הקייטרינג. אגב, אני מצפה מאוד לקרוס-אובר עתידי בין "להיות איתה" ל"בייק אוף".

ונסה בשק הקמח (צילום: מתוך להיות איתה, שידורי קשת)
האם צפוי לנו קרוס אובר בין "להיות איתה" ל"בייק אוף"? | צילום: מתוך להיות איתה, שידורי קשת

קרב הקמח של ונסה (כלומר, גלית גוטמן) ובלנקה היווה נקודת שיא בפרק לא רק משום שהיו בו שתי נשים שהלכו מכות כשהן מרוחות במשפר אפייה, אלא גם כי סוף-סוף קרה משהו מספק בפרק הזה. כמה כבר אפשר לרחם על עמוס ואסף, שהוצגו לאורך כל הפרק כשני גברים מיוסרים שרק מנסים טו קאץ' א ברייק בתוך מירוץ החיים? לאורך כל הפרק עמוס מסתובב עם עיניים אדומות וקול שנמוך בחצי אוקטבה מקול הדיבור הרגיל שלו ולמיטב זכרוני, אסף טרק כבר כעשר דלתות מתחילת העונה. בואו, אתם לא דניאל בלייק ולא מילגרוס אספוסיטו, אלא שני אנשים בוגרים שבגדו בבנות זוגם, ואז פעלו באופן אקטיבי כדי שבנות הזוג הללו לא יגלו את הבגידות האלה.

שלוש, שתיים אחת... אפס

בזמן שכל זה מתרחש, נועה נהנית מרגעים אחרונים של בורות מתוקה, עושה ציפורניים עם החברות ומשוחחת עם יאיר בטלפון. הוא מתנצל בפני נועה על ההטרדה המינ - - כלומר, ניסיון הנשיקה שלו באמסטרדם, והיא משיבה שהיא מבינה עכשיו למה עמוס מסתייג מהחברות שלהם, ומבקשת שיקפיאו אותה. זה אמנם קצת המאה ה-19 להפסיק לדבר עם גברים כי בן זוגך מקנא, אבל לפחות נועה עברה איזה תהליך והחליטה להתרכז כרגע בתיקון הזוגיות ובקריירה.

נועה עושה ציפורניים (צילום: מתוך להיות איתה, שידורי קשת)
מתקנת את הציפורניים, ואת הזוגיות | צילום: מתוך להיות איתה, שידורי קשת

הקריירה הנ"ל נוסקת בעקבות הצלחת הסרט ונועה מלוהקת לתפקיד נוסף. הפעם זה סרט בהשתתפות ג'יימס פרנקו, מה שתכלס צריך להדאיג את עמוס יותר במישור ההיגייני מבמישור הרומנטי. אגב היגיינה, בארוחת הערב המאוד-לא-רומנטית שלהם, נועה מגישה לעמוס סלט שגם נראה כאילו ערבבו אותו עם הידיים וגם עמד בחוץ לפחות שתי סצינות, אז איכס. כבר היה עדיף לאכול את הפיתה של בלנקה עם הכיתוב בטוש ארט-ליין שחור. נועה מספרת לעמוס על הסרט החדש ומסבירה שהוא יצריך ממנה לעבור לניו-זילנד לשלושה חודשי צילומים. גם היא מציבה בפניו אולטימטום, אם כי מהכיוון המפרגן יותר - אם הוא לא יבוא איתה, היא לא תיסע. הוא בקושי מספיק להשיב בחיוב לפני שהטיימר מתחילת הריקאפ מגיע לאפס ופצצת המצרר שהיא עדן מתפוצצת להם בפרצוף. נועה רואה את התמונות המפלילות של בן זוגה והמזכירה של אביה ומעיפה את עמוס קיבנימט. אבל אל חשש, מכסת הגברים הארסיים בחייה של נועה נשארת במינון יציב, ובעוד עמוס נוהג אל עבר האופק הנוגה, נועה פותחת את הדלת ומכניסה אל ביתה, חייה וליבה את אבא גדעון. הצילו.

בלנקה מחזיקה פיתה (צילום: מתוך להיות איתה, שידורי קשת)
כבר היה עדיף לאכול את הפיתה של בלנקה | צילום: מתוך להיות איתה, שידורי קשת

mako תרבות בפייסבוק