בחירתו של דונלד טראמפ לתפקיד נשיא ארצות הברית לא מפסיקה לעורר סערות בעולם, והפעם על המוקד: היהודים. במוקד דיון רציני לגמרי שנוהל באולפן ה-CNN עמד ציטוט בלתי נתפס מפיו של ריצ'רד ספנסר, העומד בראש המכון למדיניות לאומית בארה"ב (ארגון בעל מאפיינים ניאו-נאצים מובהקים), שאמר בכנס תמיכה בטראמפ: "ראוי שנשאל את עצמנו האם האנשים האלה [יהודים] הם בכלל אנשים או גלמים חסרי נשמה".


במקום לגנות את ההצהרה באופן מוחלט החליטו ב-CNN לכנס דיון רציני באולפן בהובלת המגיש ג'ים סקיוטו, שהזמין לאולפן שני עיתונאים רציניים - רבקה ברג, עיתונאית ה-"Real Clear Politics", ומאט וייסר מה-"Boston Globe", כדי לדון האם טראמפ צריך לגנות באופן מוחלט את התמיכה של גורמים קיצוניים בארה"ב כמו ספנסר.

נדמה שהכוונות של ה-CNN דווקא היו טובות אך הבחירה שלהם לנהל את הדיון כשלכל אורכו מופיעה בתחתית המסך הכותרת "Alt-Right Founder Questions If Jews Are People" (מייסד האולטרה-ימניים שואל האם יהודים הם אנשים), היא זאת שהביאה עליהם את זעמם של צופים רבים ברחבי ארצות הברית. ראשית - המונח Alt-Right הוא מונח מכובס לניאו-נאצי אותו הנחיל ספנסר. שנית - עצם הופעת השאלה על גבי המסך במשך מספר דקות עשוי לתת את התחושה כאילו מדובר בתהייה לגיטימית. 

הנה מגוון תגובות של צופים שהחלו להציף את הטוויטר בשעות האחרונות:

ג'ון פול דייויס הציע טיפ לרשת: "CNN אם הם שואלים אם יהודים הם אנשים, אתם יכולים להפסיק לקרוא להם אולטרה ימניים ופשוט לקרוא להם נאצים". 


סמואל שאל: "מי החליט לנהל את הדיון על 'האם יהודים הם אנשים' ואיזה צעדים נעשים כדי לשחרר אותו מתפקידו?". 

מפעילי החשבון "הצביעו להילרי" היו תקיפים הרבה יותר: "כשתומכי טראמפ שואלים האם יהודים הם אנשים, צועקים הייל היטלר! ומצביעים במועל יעד - הם ניאו-נאצים וטראמפ הוא היטלר". 


עדכון: אחרי המהומה שחולל הדיון באולפן נרשמה התנצלות רשמית מצד CNN והמגיש הקבוע של התכנית, ג'ק טאפר, שמסר כי הכיתוב על המסך "החריד" אותו, לגולשים שתקפו אותו ישירות בטוויטר כתב שהוא "זועם" מהתקרית.