הן היו שם הרבה לפני שתיקתקנו עונות שלמות של סדרות בבינג' של סוף שבוע - סדרות הטלוויזיה שעשו אותנו מי שאנחנו היום. בין אם זה "בולי איש השלג" שגרם לנו לאחר לשיעור הראשון בבית הספר, או הלייט נייט שהכי אהבנו "חלומות בהקיציס". את כל הסדרות האלה היינו שמחים לראות שוב על המסך שלנו ורצוי בגרסאות שמותאמות לשנות האלפיים. קרלסברג משיקה מהדורת וינטג' נוסטלגית, ואנחנו נזכרים בסדרות שאולי הן לא בדיוק וינטג' אבל לגמרי נוסטלגיות: אז איך הן יראו היום?

שם הסדרה: בולי איש השלג 

איך יקראו לה היום?  בולי נגד ההתחממות הגלובלית

ככה אנחנו זוכרים אותה: זה התחיל עם שיר הפתיחה המסתורי בקולה העמוק של מיכל צפיר - אז עדיין לא כוהנת בריאות - שסיפר מעשייה קסומה על ירח שובב שהחליט באחד הלילות לעשות "מעשה קסמים" ולהפיח רוח חיים בקבוצה של אנשי שלג, כך שהם לא ימסו בבוקר שלמחרת. הסדרה הצרפתית הפכה במהירות ללהיט בין לאומי וזכתה לעיבודים במאות מדינות.

אתם אולי זוכרים רק את בולי עצמו אבל מבט חוזר על הסדרה הזכיר לנו שהוא הוקף בעוד אנשי שלג רבים: ליבי אשת השלג איתה לא היה לו שום מתח מיני, בולי טייס, בולי פאנקיסט וגם דב שלג שמאוד אוהב לישון ולאכול עוגות. מטרתו היחידה של בולי - חוץ מלהשאיר את העולם קפוא - הייתה להביא שלום ואחווה. 

כך  זה יראה היום: אפילו הירח הכי חזק בעולם לא יצליח היום להפיח חיים בקבוצה שלמה של אנשי שלג. כשהטמפרטורה הממוצעת רק עולה בכל שנה ואנטרקטיקה עומדת להפוך מיבשת קפואה לפארק מים סטייל "המימדיון", גרסה חדשה של בולי תהיה חייבת להיות סדרת אקשן. נניח, משפחה שמגיעה ליום כיף בחרמון ובונה איש שלג שינסה לשמור על צורתו עד סוף היום. כל פרק ילווה איש שלג אחר כאשר בתחתית המסך יופיע שעון שרץ לאור כמו ב"24". את השיר של מיכל צפיר אפשר להחזיר גם לגרסה החדשה.

שם הסדרה: חלומות בהקיציס

איך יקראו לה היום? הרמות בהקיציס

ככה אנחנו זוכרים אותה: בשנת 1999, בזמן שחצי אחד של העולם המתין בדריכות לבאג 2000 והחצי השני גילה את הג'ינס הנמוך והאזין לבריטני ספירס בדיסקמן, החליטו בערוץ 2 שהציבור בישראל בשל לתכנית לייט-נייט חתרנית. למשימה נבחרו שני קומיקאים פרועים בשם אייל קיציס וטל פרידמן. כבר אז מילא קיציס את תפקיד המנחה הרציני והמיושב, זה שמדבר עם המרואיינים ומנסה לשמור על אווירה מהוגנת באולפן. טל פרידמן נהג להגיע לכל פרק בדמות אחרת, נניח ישו הצלוב כשוער קבוצת הכדורגל הפועל נצרת, ולחרב את סט הצילומים. חוץ משניהם התארחו באולפן כל מוזרי ישראל כשחלקם הפכו לקאלט בפני עצמם, למשל: אניטה פללי שהביאה איתה באופן קבועה את כלבתה המפוחלצת גלורי (אנחנו עדיין יכולים לשמוע את הקול). 

כך זה יראה היום: מאז שירדה "חלומות בהקיציס" מהמסך בתחילת שנות האלפיים, כולנו הפסקנו לחלום בהקיץ ועברנו לבהות באייפון. בגרסה החדשה של התכנית, קיציס ופרידמן ישתפו אותנו במפגשים מוזרים שלהם דרך סטוריז באינסטגרם כך שכל פרק יהיה זמין לצפייה בדיוק ל-24 שעות. את הדמויות האהובות כמו העכבר הסרסור או הפרה האלרגית ללקטוז יחליף קטע בו דוד ביטן נותן ביקורות על שירים של עדן בן זקן. ומה לגבי פללי? לה ולגלורי תהיה פינת יחסים קבועה בתכנית בה יספרו את הסודות שלהן לזוגיות ארוכה (נניח, אם אחד מהצדדים פוחלץ, יש סיכוי טוב יותר לזוגיות ארוכה).

שם הסדרה: כסף קטלני

איך יקראו לה היום? כסף מהיר וקטלני

ככה אנחנו זוכרים אותה: בכל פעם בה מישהו מזכיר אופרות סבון ישראליות השם הראשון שעולה הוא תמיד זה של "רמת אביב ג'". הסבונייה שלימדה אותנו שבצפון תל אביב חיים רק אנשים שמפוצצים בכסף וששרון הוא שם גנרי לבחורה שווה. מי שבאמת מבין עניין זוכר דווקא את הסדרה המתחרה שלה -"כסף קטלני". אופרת הסבון הזאת הביאה לישראל סטנדרטים טלוויזיוניים שלא הכרנו עד אז ושילבה יותר טוויסטים בעלילה מאשר המשפט של רומן זדורוב.

במרכז העלילה: מאבק רווי אמוציות בין משפחת היהלומנים, אייזנמן, שהיא גם בעלת השליטה ב"דאימונד קורפריישן" למשפחת סוחרי הנשק, רוטנברג, הבעלים של חברת הנשק "ארמר אינרטנשיונל". כמו שאתם מבינים בסוף הניינטיז לא היה פה סבטקסט או משפחות עם שם משפחה מזרחי. קו העלילה המעניין ביותר היה החיזור האגרסיבי של שאולי אייזנמן (נתי רביץ) אחר הבת של הרוטנברגים, תמר (גלית גיאת), בדרכו להשתלט על החברה היריבה.

כך זה יראה היום: עולמות הנשק והיהלומים שהיו כל כך סקסיים אי שם בשנות התשעים כבר מזמן איבדו מהקסם שלהם. "כסף מהיר וקטלני" תתרחש בעולמות ההיי-טק והרשתות החברתיות. שאולי, היום כבר אבי המשפחה, הוא הבעלים של חברת "טראסט מי" שמתמחה בהונאות מחשב דרך התחזות לציוצים מזויפים של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. היריבה הגדולה ביותר שלו היא חברת "ווי טראסט", שבראשה עומדת תמר, חברה שמתמחה באבטחת מידע והשמדת כל פוסט שתומך בחרם על ישראל.

שם הסדרה: אלי מקביל

איך יקראו לה היום? עדיין אלי

ככה אנחנו זוכרים אותה: אחד הכותבים המצליחים ביותר בטלוויזיה האמריקאית, דייוויד אי. קלי, יצר סדרה פורצת דרך על עורכת דין צעירה בשם אלי מקביל. קליסטה פלוקהארט גילמה את הדמות הנוירוטית הכי מפורסמת בטלוויזיה שמתקבלת לעבוד במשרד עורכי הדין הכי מגניב בבוסטון - "קייג' אנד פיש". אלי הייתה כל כך נוירוטית עד שהטיפול המשפטי בסדרה היה זניח לחלוטין. עיקר הפרקים עסקו בלב השבור של אלי שלא הצליח להחזיק זוגיות שתגיע לדייט שני ובמקביל דמיינה תינוק מקריפ שרוקד לצלילי ה"אוגה צ'אקה". גם לכם הייתה חולצה כזאת, נכון?

פעם, כשעורך דין עדיין לא היה כינוי גנאי נפוץ למישהו שאתה לא אוהב, משרד עורכי הדין המוזר הזה נראה לנו כמו סביבת העבודה הכי סקסית ומגניבה בעולם. היי, אפילו היו שם שירותים מעורבים לגברים ולנשים! כשאלי מגיעה למשרד היא מגלה שהחבר שלה לשעבר, בילי (גיל בלאוס), עובד גם הוא במשרד ובעוד היא לא הצליחה להתגבר עליו מעולם הוא נמצא בזוגיות מאושרות עם עורכת דין יפה ומצליחה בשם ג'ורג'יה. החיים בזבל.

כך  זה יראה היום: "עדיין אלי" תהיה סדרה פוליטית מאוד. אלי - רווקה מבחירה - היא הבעלים של משרד עורכי דין המתמחה בייצוג אוכלוסיות מוחלשות, פליטים ולהט"בים. בקיצור, משרד ערכי מאוד שלא מרוויח שקל. יום אחד נכנס למשרד מייסד "ויקיליקס", ג'וליאן אסאנג', ומבקש מאלי מקלט מדיני במשרד תמורתו הוא מבטיח לתת לה תזרים שוטף של כסף שיבטיח שהמשרד לא ייסגר. מה אלי תעשה? בוא נגיד שלתינוק האוגה צ'אקה הולך להיות שוב חלק משמעותי מאוד בקבלת ההחלטות שלה.

שם הסדרה: אוז

איך יקראו לה היום? אוז ואהבה

ככה אנחנו זוכרים אותה: בבית הכלא השמור "אוזוואלד סיטי" שבניו יורק מתנהל פרויקט ניסיוני בהנהלת טים מקמנוס (טרי קיני). הפרויקט שנקרא "עיר הברקת" (מחווה ל"קוסם מארץ עוץ") משלב אסירים קשים מכל שכבות האוכלוסייה בכלא כדי להביא בעתיד לשיקומם המוצלח בחברה. הכלא הוא עולם קטן בדיוק כמו העולם שבחוץ ומכיל את כל הקבוצות האתניות של החברה האמריקאית: אפרו-אמריקאים, איטלקים, הלטיניים, המוסלמים, האחווה הארית, האופנוענים וההומוסקסואלים.

כמו ברוב הסיפורים הטובים, האנשים הבאמת מעניינים בסדרה הם אלה שלא נכללים בשום בקבוצה. בהם טוביאס ביצ'ר (לי טרגסן) - עורך דין לבן ופריבילג שלא מבין בכלל איך הוא הגיע לכלא (ובעתיד הופך להיות הגיבור הכי מעניין של הסדרה) ואוגוסטוס (הארולד פרינו ג'וניור) - אסיר אפרו אמריקאי שמשמש גם כקריין של הסדרה. חוץ מתהליך הפיכתו של ביצ'ר מהביץ' של הכלא לארכי-נבל, ליוותה הסדרה גם שגרת היום הסיזפית של האסירים - סמים, אלימות, מתח בין גזעי ועוד אלימות.

כך זה יראה היום: האמת? ב"אוז" כבר הבטיחו שהם יחזרו, חדי הזיכרון (או הויקיפדיה) בינינו זוכרים שהפרק האחרון של העונה השישית הסתיים במילים: "המעבר הוא זמני, יום אחד אנחנו נחזור". אז "אוז" באמת תחזור לעונה חדשה אבל רוב הדמויות האהובות נפרדנו מאיתנו בדרכים טבעיות וטבעיות פחות בעונות האחרונות של הסדרה (שיליניגר וקלר הי"ד), כך שחוץ מביצ'ר בית הכלא "אוז" נשאר די מחוסר עבודה. אז מה יהיה? ב-2017 רוב הפשעים הם פשעי מחשב - ילדים שהעליבו אחד את השני בפייסבוק, טבעונים וטבעוניות שהחליטו לפוצץ חלונות ראווה של אטליזים בשם האידיאולוגיה וכד'. בעונה החדשה ביצ'ר יכנס לתכנית שיקום ביחד עם קבוצה של אסירים מהדור החדש, יחד הם יעברו סדנאות תזונה טבעונאית, יבנו מחדש את בית הסוהר מחומרים ידידותיים לסביבה ויפסיקו להשתמש בסכיני גילוח כדי למחות על החיפצון אותו עוברות הנשים בחברה.

 

mako תרבות בפייסבוק