אתמול (ג') התקיימה מסיבת עיתונאים חגיגית של ערוץ 8 של HOT בה הוצג לוח השידורים הצפוי בערוץ בחודשים הקרובים ונחגגו נתוני הצפייה המרשימים של העונה החולפת. במוקד האירוע הוצגו שלושה פרויקטים גדולים שיעלו בערוץ בחודשים הקרובים: "שמנופוביה" שיצרו עדי ארבל וחנה קובן ועוסקת בהדרת גברים ונשים על רקע משקלם ובניפוץ המיתוס האומר שדיאטה זה מרזה. הסדרה עוקבת אחרי 4 דמויות המתמודדות עם משקלן; "קישון", של אליאב לילטי ואריק ברנשטיין, על חייו של אפרים קישון שמביאה לראשונה הקלטות וסרטים שטרם נראו. הסדרה תכלול, מלבד ראיונות עם ילדיו, גם שיחזורים עם שחקן (טרם לוהק) ואנימציה; וגם - "לבד בעיר זרה", שיצרו יחד דוקי דרור, חן שלח ויוסי מלמן ומביאה את נקודת מבטם של סוכני מוסד ישראלים שחושפים סיפורים שלא סיפרו מעולם. 

"שמנופוביה" בקרוב בערוץ 8:

"קישון" בקרוב בערוץ 8:

"לבד בעיר זרה" בקרוב בערוץ 8:

 

הערוץ חגג את השתתפותם של שמונה מסרטיו בפסטיבל דוקאביב, בהם הסרט "החולמים מבבילון" שביים רומן שומונוב, סטודנט במכללת ספיר, והפיק המורה שלו - דורון צברי, שיוקרן בבכורה חגיגית (הסרט ישודר בערוץ ב-12.6). סרטים נוספים שיוקרנו בפסטיבל - "גולדן בויז" של רויטל גל ולירן עצמור, על הומואים בגיל השלישי, "הממלכה המופלאה של פאפא אלייב" של נועם פנחס וטל ברדה על משפחת הנגנים הבוכרית המדהימים ו"מעשה בשני בלונים" של האמנית והמוזיקאית זהר וגנר ("זהר והמסריחים").

חתונה חן שילוני -חיים סלוצקי (צילום: עופר חן, מאקו)
בעלי הערוץ. חיים סלוצקי ודרי שי | צילום: עופר חן, מאקו

באירוע נכחו כל האנשים החזקים בערוץ - הבעלים חיים סלוצקי ודרי שי, מנהלת הערוץ והעורכת הראשית רינת קליין וגם סמנכ"ל התוכן של HOT יורם מוקדי. קליין חשפה נתונים שמראים כי הסדרות "צל של אמת" ו"מגש הכסף" הגיעו למאות אלפי צפיות כל אחת בשירות ה-VOD של HOT והביעה את שמחתה מכך שהקהל הישראלי מביע עניין ביצירה דוקומנטרית. חוץ מקליין דיברו באירוע גם דורון צברי ("מגש הכסף", "שיטת השקשוקה") וברק הימן (הבעלים של סרטי האחים הימן, יחד עם אחיו - תומר) שניים מהדוקומנטריסטים הבכירים בישראל. צברי דיבר על החופש האומנותי הגדול שקיבל בערוץ, אותו חופש שאיפשר לו ליצור את "מגש הכסף" בלי חשש מהתערבות של גורמים אינטרסנטים. הימן דיבר על ההצלחה הקופתית המפתיע של הסרט "מיסטר גאגא" (על המנהל האמנותי המיתולוגי של להקת המחול בת-שבע - אוהד נהרין) שהגיע ל-100,000 צופים ברחבי הארץ וגם על הפרויקט הבא והמסקרן - סרט תיעודי על כוכב הפורנו הגאה יונתן אגסי ומשפחתו, אותם הכרנו בסדרה "משפחות" ששודרה בערוץ בעבר, גם היא של האחים הימן. 

הלהיט הגדול של השנה: