רורי נסעה לסקר את הקמפיין של אובמה

"בנות גילמור" יצאה לדרך עם קבלתה של רורי גילמור לתיכון יוקרתי, שאילץ את אמה לחדש את הקשר עם הוריה בשביל שיממנו את הלימודים. למה בעצם? כדי שתוכל לקבל חינוך מושלם (קיבלה והייתה מספר אחת בכיתתה), להתקבל לאוניברסיטה יוקרתית (התקבלה לכולם ובחרה ב"ייל"), לסיים בהצלחה (סיימה ללא עיכובים למרות סמסטר וקצת של הפסקה) ולבסוף להפוך לעיתונאית מצליחה. המכשול העיקרי בדרך היה מיצ'ם הנצברגר, יימח שמו וזכרו, אביו של בן זוגה לוגן שסידר לה התמחות בעיתון שלו רק כדי להצהיר מאוחר יותר שעל פי חוות דעתו המקצועית פשוט אין לה זה. בתגובה רורי התחרפנה כליל, פרשה מהלימודים, נעצרה על גניבת סירה, ברחה מהבית ועברה לגור בבית הבריכה של סבה וסבתה. טפשת נעורים - זה לא ייגמר אם לא תספר.

אחרי שהמשברון המעיק הזה נגמר, רורי חזרה ללמוד, זכתה מחדש בהתמחות שלה, ערכה את עיתון בית הספר ועוד נשאר לה זמן לאכול סרטים על החבר העשיר והבכיין שלה, שמציע לה נישואין בסוף העונה האחרונה. היא דוחה אותו ובצדק כדי ללוות ככתבת את הקמפיין של ברק אובמה, אז המועמד האנדרדוג לנשיאות ארה"ב.

 

לורליי ולוק מתקאמבקים

גם לורליי עברה שלל תהפוכות בשבע עונותיה של הסדרה. היא חזרה לקשר עם הוריה, אמילי וריצ'ארד, רק כדי לריב שוב ולהשלים שוב ולהשלים ולריב ולצעוק ולריב ולהשלים שוב. היא הפכה ממנהלת אכסניה לבעלים של עסק משלה, אכסניית "דרגונפליי" שפתחה יחד עם חברתה סוקי. להפתעת כולם היא לא הפכה בשום שלב למפלצת ענקית עשויה קפאין ושמן. היא גם כמעט התחתנה עם שני גברים ונישאה בספונטניות לגבר שלישי.

לורליי של תחילת עונה 1 התעקשה שכאם חד הורית, יהיה לא אחראי מצידה להיכנס לקשרים רומנטיים עמוקים שיבלבלו את הבת שלה. לכן, באופן טבעי, עד סוף אותה עונה היא החליטה להתארס לאחד המורים של רורי, מקס מדינה החמוד. החתונה בוטלה ברגע האחרון. היא יצאה עם עוד כמה בחורים, כמו השותף הדושבג של אבא שלה או אלכס החמוד שלקח אותה לשתות קפה איכותי והועלם מהסדרה בלי שום הסבר. אבל הגברים של חייה הם ללא ספק כריסטופר (אבא של רורי) ולוק דיינס, כפרה עליו. אחרי כמה עונות קשוחות של "תתנשקו כבר" לורליי ולוק הפכו סוף סוף לזוג, עברו לגור יחד ואפילו החליטו להתחתן.

בתזמון מחורבן הופיעה אפריל, הבת שלוק מעולם לא ידע שיש לו. הוא לקח את זה קליל - לא סיפר עליה לארוסתו במשך חודשים, התנהג כמו דוש אחרי שכבר גילתה ודחה את החתונה כי… לא ברור. ללורליי נמאס אז היא עזבה והתאחדה עם כריסטופר, התחתנה איתו תוך חמש דקות והתחרטה על זה תוך חמש דקות נוספות. בסוף העונה האחרונה, אחרי יותר מדי דרינקים היא עלתה לשיר את "I Will Always Love You" בערב קריוקי ודפקה מבט מלא משמעות ללוק המבולבל. תגובתו הייתה לעזור לה לארגן מסיבת פרידה ענקית לרורי, שבסיומה השניים התנשקו וכל המעריצים בכו/התעלפו מתשישות.

 

אמילי גילמור היא מלכה מהסוג האכזר

בבואכם לצפות בעונה החדשה, הדבר הכי משמעותי שצריך לזכור בכל הנוגע לאמילי הוא שהשחקן שגילם את בעלה האהוב, ריצ'ארד, מת בשנת 2014. אמילי החלה לחוות משבר זהות עוד כשהשניים נפרדו זמנית באמצע הסדרה, כשהבינה שהיא נשואה כל כך הרבה שנים - שהיא כבר לא יודעת מי היא באמת. בטריילר היא נראית כשהיא לובשת, רחמנא ליצלן, ג'ינס וטי שירט. אנחנו מדברים פה על אישה שלא מרשה לעצמה לצעוק על המשרתת בפחות מחליפת מעצבים, כן?

אמילי היא דמות עגולה, מרגשת ומצחיקה עבור הצופים, אבל לא בדיוק תענוג לסובבים אותה. היא קרה, שתלטנית ולא מקבלת בהבנה דעות ובחירות חיים שונות משלה. היא פסלה את החברים של רורי ולורליי כי לא היו מספיק מיוחסים, פיטרה עובדות בביתה בערך אחת לפרק ואפילו איחדה כוחות עם כריסטופר כדי להפריד בין הבת שלה לבין לוק. לא נשכח, אבל תכלס כבר סלחנו.

 

ליין התחתנה והפכה לאמא

חברת הילדות של רורי היא החננה הכי קולית בסטארס הולו. מתחת לאף של האם השמרנית שלה היא הפכה לגיקית מוזיקה ידענית ולמתופפת מוכשרת, הקימה להקה ואפילו, גוועלד, התנשקה עם הסולן החמוד (דייב AKA סת' כהן AKA אדם ברודי). אחרי שדייב עזב כדי לככב בסדרה אחרת, ליין עברה לגור עם שני הבנים הנוספים בלהקה והתאהבה באחד מהם, זאק, שהיה קצת דוש, קצת צ'ארמינג והרבה טיפש. ליין הצהירה שרק בעלה ייכנס לה לתחתונים אז במהרה הגיעה חתונה משולשת (אחת קוריאנית מסורתית, אחת בכנסייה ואחת מסיבה לחברים) שהפכה לאחת החתונות החמודות בתולדות הטלוויזיה. ליין אחראית לאחד הרגעים המדכאים ביותר בסדרה, כשסיפרה לרורי כמה גרוע היה הסקס הראשון ואף הצהירה שהיא חושבת שסקס הוא ממש אוברייטד והרעיון שמדובר במשהו נעים הוא קונספירציה כנגד נשות העולם. דקה וחצי אחר כך היא גילתה שהיא בהריון עם תאומים. האם ליין למדה ליהנות ממין בינתיים? אפשר רק לקוות שכן.

 

 

לוק נשאר בקשר עם הבת שלו

אפריל נרדיני, הבת של לוק, היא אחת הדמויות הכי שנואות על ידי מעריצי הסדרה, וממש לא בצדק. היא אמנם חננת על וקצת סרקסטית, אבל גם רורי הייתה כזו. אפריל פשוט לא יפה וחמודה מספיק כדי שיסלחו לה על זה. המניאקית האמיתית בעלילה הקצת מיותרת הזו היא אנה נרדיני, אמא של אפריל שהסתירה מלוק את עובדת קיומה במשך יותר מעשור בטענה ש"לא רצית ילדים גם ככה ולא רציתי שתתבאס עליי" או קשקוש בסגנון. אנה היא אם מגוננת בהגזמה ובשלב מסוים היא מחליטה שלוק לא אבא טוב מספיק ומחליטה לעבור יחד עם אפריל הרחק הרחק מסטארס הולו. לוק לא נכנע, גורר אותה לבית המשפט ולבסוף, בזכות עדות אופי מוצלחת וקורעת לב מאת לורליי, זוכה באפשרות לשמור עם אפריל על קשר, גם אם פחות צמוד ממה שהיה רוצה.

 

 

פריס ודויל חמודים בהגזמה

פריס הייתה בריונית מרושעת כשהיא ורורי רק הכירו, בתחילת לימודיהן בתיכון. מהר מאוד היא התרככה והשתיים הפכו לחברות טובות, אבל פריס נשארה מתוסבכת ואכזרית עד סוף לימודיהן באוניברסיטה. היא תמיד הרגישה טובה פחות מרורי היפה מדי, חכמה מדי ומוצלחת מדי, וזה התבטא במריבות ענק על שטויות ולבסוף בהשלכתה של רורי מהדירה (פריס פשוט הוציאה את כל החפצים שלה למסדרון ונעלה אותה בחוץ).

פריס הייתה רגועה אפילו פחות עם בני הזוג שלה: עם החבר הראשון היא שכבה רגע לפני טקס סיום י"ב וכשלא התקבלה להארוורד שיכנעה את עצמה שזה עונש על הפריצות שלה (מה יש לסדרה הזו נגד סקס, לעזאזל?); השני היה פרופסור נשוי בן מאתיים שמת רגע אחרי ששכבו (מ.ש.ל) והשלישי הוא דויל, העורך הגוץ והקצת פסיכי של ה"ייל דיילי ניוז:. בהתחלה הם היו זוג טיפה דוחה, אבל בסופו של דבר הצליחו לבנות מערכת יחסים חיובית ובונה מאוד. פריס החליטה בכאב להיפרד מדויל בגלל המרחק ביניהם כשזו תמשיך ללימודי רפואה והוא יהפוך לעיתונאי, אבל דויל התעקש להישאר איתה והצהיר שיצטרף אליה בכל אשר תבחר לפנות. כנראה החבר הכי פחות דוש בסדרה, לא כולל ג'קסון הירקן.

 

האקסים של רורי #1 - דין

באד בוי חתיך עם מעיל עור והתקפי קנאה מבחוץ, רכיכה טובת לב מבפנים. הבחור הקצת-מעפן ולא באמת מתאים שכולנו יצאנו איתו בתיכון. התחתן עם הריבאונד שלו מרורי במהירות הבזק רק כדי לשוב לחייה כגבר נשוי, לבתק את בתוליה ולהזכיר לכולנו שהוא אולי חמודי אבל גם מטומטם, אימו וחמום מוח.

 

האקסים של רורי #2 - ג'ס

אינטלקטואל שנון מבחוץ, נרקסיסט אנוכי ומתוסבך מבפנים. רורי הייתה כה מאוהבת בו שהיא נפרדה מדין, הבריזה מהלימודים כדי לבקר אותו בניו יורק ונפגעה בתאונת דרכים כשנסעה איתו לסיבוב. הפרידה הגיעה לבסוף אחרי שסירבה לשכב איתו. כשהייתה במשבר אמצע הלימודים ג'ס היה מי שהחזיר אותה למסלול (על ידי שיחת נזיפה דושבאגית של "מה לעזאזל קרה לך"). הקשר ביניהם היה מדכא, קצר ובלתי מספק, אבל כמו רורי, גם המעריצים התאהבו בו מעל הראש.

 

האקסים של רורי #3 - לוגן

ילד מפונק. לזכותו ייאמר שבין פישול לפישול הוא היה טוב לרורי, עודד אותה להצליח ולהשתפר והעניק לה את מערכת היחסים הבוגרת והבריאה ביותר שהייתה לה. מצד שני, הוא פירש ריב ביניהם כפרידה והפסיק לדבר איתה, שכב עם כל החברות של אחותו בתקופה שהיו פרודים, הסתיר ממנה משבר בחברה שלו והיה פזיז ולא אחראי ברמה מסכנת חיים.

* כל שלושת החברים אמורים להופיע בעונה החדשה.

 

"ארבע המילים האחרונות"

יוצרת הסדרה, איימי פלדינו שרמן, הצהירה שכבר בתחילת הדרך ידעה בדיוק מה יהיו ארבע המילים שיחתמו את עלילת הסדרה. כיוון שהיוצרת לא השתתפה בכתיבת העונה האחרונה, ארבע המילים נותרו תעלומה עד עצם היום הזה, וצפויות לחתום את הפרק האחרון של עונת הקאמבק.

 

 

וטריילר אחד אחרון, למקרה שפספסתם: