סדרת הדרמה ״שטיסל״ העוסקת בקורותיה של משפחה חרדית בירושלים וששתי עונותיה שודרו ב-yes (עונתה השלישית צפויה להצטלם ב-2017), תזכה לגרסה אמריקאית. "דדליין" מדווח היום, כי הסדרה שנרכשה על ידי amazon (מי שאחראית לסדרות כמו ״טרנספרנט״ ו״מוצארט בג׳ונגל״) תקרא emmis והיא תכתב ותבויים על ידי איתן כהן.

כל מכירה של סדרה ישראלית לחו״ל מהווה כבוד גדול, אך הפעם מדובר בגאווה גדולה במיוחד - את הסדרה תפיק חברת ok goodnight של מרתה קאופמן, אחת היוצרות המצליחות ביותר בטלוויזיה האמריקאית ומי שיצרה בין היתר את ״חברים״ (יחד עם דייויד קריין). סיבה נוספת לגאווה היא העובדה ש״שטיסל״ מתעסקת בניואנסים הקטנים ביותר של תוככי החברה החרדית הירושלמית, כך שלצופים שרגילים לראות עור חשוף וראשים כרותים (מעריצי ״משחקי הכס״ אנחנו מדברים עליכם) תהיה מדובר בפשרה על הרבה מאוד בדים שחורים ובדיחות ביידיש.

עדיין לא ידוע מי השחקנים שייכנסו לנעליהם של שולם (דבל׳ה גליקמן), קיווע (מיכאל אלוני) וגיטל (נטע ריסקין), אבל מילה קוניס נראית לנו מועמדת מעולה (בכל זאת יהודייה כשרה עם קרובים בישראל). ״שטיסל״ אותה יצרו אורי אלון ויונתן אינדורסקי נחשבת לסיפור הצלחה מרגע עלייתה ומעבר לאהדה הגדולה לה היא זוכה בישראל (ביו היתר, 11 פרסי האקדמיה הישראלית לטלוויזיה ופרס ״נמר הזהב״ בפסטיבל הקולנוע של ונקובר) היא נמכרה לשידור במדינות נוספות, בינהן שוודיה בה היא משודרת באחת מרשתות הכבלים וזוכה לביקורות מצוינות. גוד שאעבס.