שביט. "חרטה חלולה" (צילום: הדס פארוש / פלאש 90)
"מתבייש במעשיי". שביט | צילום: הדס פארוש / פלאש 90

העיתונאי ארי שביט התפטר היום (ראשון) בעקבות פרסום דבריה של העיתונאית האמריקנית דניאל ברין, לפיהם תקף אותה מינית, ובשל עדות נוספת של עובדת השדולה היהודית "ג'יי סטריט", שהתפרסמה הבוקר בעיתון היהודי "פורוורד". שביט עזב את תפקידיו ב"הארץ" ובערוץ 10.

לעדכונים נוספים ולשליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לחדשות 2 בפייסבוק

"אני מתבייש על הטעויות הקשות שעשיתי ביחסיי לאנשים בכלל ולנשים בפרט", אמר שביט בהודעת ההתפטרות. "אני מתבייש שלא נהגתי כהלכה באשתי ובילדיי. אני מתבייש בהשלכות של המעשים שעשיתי. בימים האחרונים הבנתי שלקיתי בעיוורון. במשך שנים לא הבנתי על מה מדברים כשמדברים על גברים פריווילגיים שלא רואים את הנזק שהם גורמים לאחרים. עכשיו אני מתחיל להבין".

"אני לוקח אחריות מוסרית מלאה על מעשיי ומסיים את עבודתי בעיתון הארץ ובערוץ 10", הוסיף שביט. "בכוונתי להקדיש יותר זמן כדי להיות עם משפחתי שיקרה לי מכל ולעשות תיקון אישי. אני מבין שזה לא תהליך שניתן לעבור בין לילה ואני מחויב לעבור אותו באופן אמיתי. אעשה כל שביכולתי כדי שלעולם לא אצטרך להתבייש שוב במעשיי".

דניאל ברין העיתונאית הראשונה שטענה ששביט תקף אותה הגיבה להחלטתו להתפטר בתכנית "שש עם עודד בן עמי" וטענה כי זו החלטה מעוררת הערכה. "אני חושבת שכל הסיפור הזה הוא מאוד עצוב ומאוד כואב, הרבה אנשים ההצהרה האחרונה שלו הייתה יפה ועוצמתית מאוד, ואני אסירת תודה על כך", אמרה ברין. "אני חושבת שההחלטה שלו לעשות חשבון נפש ראויה להערכה. מעולם לא רציתי שזה יעסוק באדם אחד בלבד, וזו הסיבה שבגללה בהתחלה לא הזכרתי את שמו בסיפור שלי. רציתי שהעניין יהיה הסיפור. אני חושבת שלכולנו יש אחריות מוסרית, לא רק לאדם אחד, לא רק ארי שביט. לכולנו יש אחריות מוסרית".

העדות הנוספת נגד שביט, כך נכתב היום ב"הארץ", מגיעה מצד עובדת השדולה היהודית-אמריקנית "ג'ייסטריט" שטוענת כי בשנת 2014, כשהסיעה את שביט לאירוע של השדולה, הוא הניח את ידיו על ידיה בצורה ש"הרגישה לי מאוד לא נעים", כהגדרתה.

"החלטה מעוררת הערכה". ברין (צילום: חדשות 2)
"החלטה מעוררת הערכה". ברין | צילום: חדשות 2

עובדת השדולה היהודית-אמריקאית, "ג'יי-סטריט", כיום בת 29, שביקשה לא להזדהות בשמה, אמרה כי קיבלה הוראה לאסוף את שביט מתחנת רכבת בבולטימור ולהסיע אותו לאירוע של השדולה באוניברסיטת ג'ונס הופקינס, שם אמור היה לדבר על ספרו "הארץ המובטחת" באפריל 2014.

שביט אמר לעובדת כי הוא ישמח לראות אותה שוב כשתבקר בישראל בשעה שהיא מדריכה קבוצות תיירים, והבהיר לה כי הוא רוצה להיפגש איתה "לבד". היא אמרה לו שהיא מאוד עסוקה במהלך ההדרכה, אבל תוכל אולי למצוא זמן לקפה. אך לדבריה הוא לא אהב את הרעיון ואמר: "לא, אני רוצה להיפגש למשקה".