yes נגד הוט (צילום: אילוסטרציה)
"חלופה אמיתי לחבילות המנופחות והיקרות" | צילום: אילוסטרציה

חברות הכבלים והלוויין יחלו להציע מהשבוע הבא "חבילות יסוד" בטלוויזיה הרב ערוצית שיכללו כ-20 ערוצים במחיר של 119 שקל – זאת כחלק משינוי החוק המאפשר לשר התקשורת, גלעד ארדן, לחייב את החברות להציע חבילות מוזלות. עם זאת, ההליך כעת נעשה באופן וולנטרי על ידי החברות ובהסכמה עם משרד התקשורת.

חבילות היסוד נועדו להחליף את החבילה הצרה שגובשה בתקופתו של השר הקודם, משה כחלון - אך נחלה כישלון. HOT ו-yes גובות כיום עבור החבילה הצרה 149 שקל עבור חבילת ערוצים לא אטרקטיבית, ומספר הלקוחות שהצטרפו לחבילה הצרה הגיע לאלפים בודדים בלבד.

שינוי מרכזי נוסף מהחבילה הצרה הקודמת הוא שבחבילות היסוד החדשות יוכל המנוי להוסיף ערוצים נוספים או חבילות באותו מחיר שבו יכול להוסיף מנוי לחבילת הבסיס של החברות. כלומר, המחיר ההתחלתי לחודש ללקוח עשוי להיות 120 שקל ועליו יוכל להעמיס ערוצים וחבילות נוספות, בעוד שכיום הלקוח נדרש לשלם לחבילת הבסיס הראשונית כ-220 שקל. yes תאפשר במסגרת החבילה גם לרכוש שירותי VOD, ואילו HOT לא תאפשר זאת.

"מחיר החבילות החדשות זול בחצי מהמחיר הממוצע בו נמכרות החבילות כיום", מסר היום השר גלעד ארדן. "החבילות החדשות יציעו תמהיל ערוצים מגוון והצרכן יוכל לבחור את התכנים המתאימים לו ביותר. זו חלופה אמיתית לחבילות המנופחות והיקרות המוצעות לציבור. אין צורך לשלם על עשרות ערוצים מיותרים, כאשר ניתן לקבל חבילה איכותית במחצית המחיר"

החבילות בשתי החברות יכללו את כל ערוצי עידן+ והערוצים הייעודיים (ערוצים 2, 10, 1, 99, 33, 23, ערוץ 9 ברוסית, ערוץ 24 וערוץ הלא בערבית). 

בחבילה של yes יתווספו כמה ערוצים פחות פופולריים: ערוץ הקניות ו"מכאן" הערוץ הקהילתי, וכן ערוצי רדיו. בנוסף, תציע yes שלושה מסלולים בחבילת היסוד: חבילת ילדים, חבילת ספורט וחבילת העשרה ולייף סטייל.

חבילת הילדים של yes תכלול את הערוצים YES BASE, הופ, ג'וניור, ערוץ הילדים, זום וג'ים ג'אם – ובנוסף ערוץ CNN, ערוץ נשיונל ג'יאוגרפיק ונשיונל ג'יאוגרפיק ווילד, ערוץ CBS דרמה וערוץ MGM. בחבילת הספורט של yes ישולבו הערוצים ספורט 5, יורו ספורט, פוקס ספורט, ONE, אקסטרים, אגו YES BASE, MGM, BBC WORLD, CBS, CBS ריאליטי ובלומברג.

HOT תציע למנויים בחבילת היסוד שני מסלולים: מסלול ספורט ומסלול ילדים. בשתי החבילות של HOT ישולבו גם ערוץ הקניות, הערוץ הקהילתי וערוץ הידברות כן ערוץ MGM וערוץ HOT FILMS, ערוץ BBC ENTERTAIMENT, ערוץ החיים הטובים, ערוץ 8 וערוץ E.

בחבילת ההעשרה של yes ישולבו הערוצים YES BASE, נשיונל ג'יאוגרפיק, CBS ריאליטי, יס דודו, ערוץ ביוגרפיה, ערוץ החיים הטובים, ערוץ BBCE, ערוץ האופנה הבינלאומי, ערוץ CNN וערוץ MGM. במסלול הילדים של HOT ישולבו הערוצים לולי, ניק ג'וניור, לוגי, MTV ו-CLUBBING. במסלול הספורט של HOT ישולבו הערוצים ספורט 5, ONE, TRACE ואקסטרים ספורט.

חבילות היסוד, לפי ארדן, הן השלב הראשון בניסיון להוזיל את מחיר הטלוויזיה הרב ערוצית לצרכנים. עם זאת, גם במשרד התקשורת יודעים כי היעד המרכזי הוא הכנסת מתחרים חדשים לשוק שישדרו על גבי האינטרנט – בעיקר פרטנר וסלקום – וכן הרחבת מערך עידן פלוס.

הכתבה פורסמה במקור באתר "The Marker"

>> הותר לפרסום: פזית ולד - העובדת החשודה במעילת הענק ב-yes
>> על חשבונכם: 400 בכירי רשויות מקומיות בכנס במלון מפואר באילת