התקרית המדוברת במהלך האולימפיאדה בה נמנעה עלייתה של המשלחת הישראלית לאוטובוס על ידי המשלחת הלבנונית ממשיכה לעורר עניין בתקשורת הישראלית. אתמול התייחס לאירוע פרשן הספורט רון קופמן בתכנית הספורט של "רדיו ללא הפסקה" (103FM) ותקף בחריפות את שרת התרבות והספורט מירי רגב: "היא בורה, טיפשה. כמה טמטום יש באישה אחת?".

דבריו של קופמן נאמרו בתגובה לדברים שאמרה רגב על התקרית, בהם סיפרה כי היא "מזועזעת מהתקרית. זו אנטישמיות לשמה וגזענות מהסוג הגרוע ביותר. איפה העולם שנחרד מכל הפרדה לאומית-גזעית באוטובוסים, שעה שמורידים יהודים ממקומם לדרישת נוסעים אחרים? שוחחתי עם יו"ר הוועד האולימפי בישראל והבהרתי שלא ניתן לעבור על כך לסדר היום".

"רגב הופכת את הספורט הישראלי לסניף של מרכז הליכוד", אמר קופמן. "היא פשוט נחותה, זה שהיא הולכת לבד זה נס". קופמן הוסיף ש"האולימפיאדה היא מקום של ספורט. באולימפיאדה הבהמה הזאת מירי רגב היא כלום. אני מתבייש בבהמה הזאת". קופמן תקף גם את מאמן השיט הישראלי אודי גל (שפירסם את התקרית) והביע זלזול בהתנהלותו. בגרסה המוקלטת של התכנית שהועלתה לאתר "רדיו ללא הפסקה" הוסרו דבריו של קופמן.

"הגבורה אינה מבדילה בין דת, גזע ומין" (צילום: חדשות 2)
"התנהגות אנטישמית של הלבנונים". רגב | צילום: חדשות 2

קופמן כבר תקף בעבר לא פעם את רגב. לפני שנה אמר קופמן בתכנית הספורט, בתגובה לרעיון של רגב להשבית את ליגות הספורט בשבת, כי "האישה לא שולטת בתחום. טמטום שאין כדוגמתו, הרעיון הוא על גבול הפיגור. כמה יפה, ככה סתומה". ביוני סיכם את כהונתה עד כה ואמר שהיא "רק מקשקשת", בהזדמנות אחרת ביקש ש"תפסיק לקשקש כל כך הרבה שטויות", והכריז ש"עד שהיא לא תפסיק לדבר שטויות אסור לנו להוציא מהפה את המילה 'ספורט'". לפני חודש הכריז קופמן ש"הבשורה להיום היא שהשרה לענייני כפיים לא פלטה איזו שטות".

אתמול סיפרה רגב בפייסבוק כי היא "שמחה לעדכן שהצלחנו להביא לכך שהועד האולימפי הבינלאומי קרא לראש המשלחת הלבנונית לשימוע, נזף בו והזהיר אותו שאם יעשה זאת שוב זה לא יעבור בשקט. אני מברכת את הועד האולימפי העולמי על הטיפול בהתנהגות הבזויה והאנטישמית של המשלחת הלבנונית".

במקביל, קופמן מנהל ויכוח בטוויטר עם העיתונאי דרור פויר מ"גלובס", לאחר שהאחרון תקף אותו. פויר צייץ אתמול כי קופמן הוא "מגדולי המזהמים של תרבות הדיון בישראל, מוביל קמפיין למען תרבות הנהיגה בישראל, כי אין קשר בין הדברים סתום יא זבל חרא זין קקה תמות". קופמן כתב בתגובה: "לא יפה לדבר כך לאבא. נדרש הרבה זמן לאמך ולי, לייצר מוטציה כמוך. הזהרתי אותה, שאתה מאותגר כבר בינקותך, ואני מתנצל שלא טעיתי". מכאן הדיון רק הידרדר, כשקופמן מכנה את פויר "אשפה ביולוגית", ופויר עונה "יא בטטה, לא היית מוצא את איבר המין שלך מתחת הכרס המכוערת גם עם זכוכית מגדלת ופינצטה". וזה לא נגמר שם.


עדכון: ב"רדיו ללא הפסקה" הוחלט להשעות את רון קופמן לאחר השידור. מהתחנה נמסר: "שדרני התחנה מחויבים להשתמש בלשון נקיה ולהימנע כליל ממילים וביטויים שיש בהם משום עלבון אישי והסתה כלפי אדם, קבוצה באוכלוסייה, או גוף כלשהו. עקרונות אלו תקפים גם בעת מתיחת ביקורת, נוקבת ככל שתהיה, ואינם שוללים כהוא זה את חופש הביטוי הנהוג בתחנה. השדרן רון קופמן חרג מנהלים אלו ועל כן הושעה כבר אתמול משידורי התחנה".

תגובתה של רגב לדבריו של קופמן טרם נתקבלה. קופמן בחר שלא להגיב.

רון קופמן נגד דרור פויר (צילום: טוויטר)
רון קופמן נגד דרור פויר | צילום: טוויטר