ביום חמישי האחרון החליטה מנחת מהדורת החדשות של ערוץ 10, אושרת קוטלר, לשבור את הטון הענייני. בתגובה לא שגרתית לעיני המצלמות, הביעה קוטלר את מחאתה לאחר כתבה שסיקרה את הראיון של אייל גולן ל"ידיעות אחרונות". מיד עם סיום הכתבה הביטה המנחה אל המצלמות ואמרה: "אני לא אשכנזייה, עוד לא התחלתי לקרוע אותך אייל גולן שמעת אותי?! ואני אעצור כאן, איזו חוצפה! זה מעצבן אותי, שישתוק. שפשוט ישתוק".

כצפוי, ההתבטאות הפכה במהירות לנושא דיון חם ברשתות החברתיות וגררה אלפי תגובות. מצד אחד היו מי שתמכו בקוטלר וטענו כי הביעה את תחושותיהם. מנגד, היו מי שטענו כי התנהגות מסוג כזה אינה מקצועית למנחת טלוויזיה, שצריכה לשמור את דעתה לעצמה. 

"אין שום בעיה עם מה שהיא עשתה, זה האופי של אושרת"

ומה חושבים על כך הקולגות? "לא ראיתי את השידור של אושרת קוטלר אבל כאשכנזי גאה הזדעזעתי מההתבטאות של גולן. הוא מפיל את האשמה בפרשת הקטינות על אנשי התקשורת האשכנזים", אומר יגאל רביד, מגיש התוכנית "מבט שני" בערוץ 1. "למרות שלא ראיתי את השידור, אין לי שום בעיה עם מה שהיא עשתה. זה האופי של אושרת", הוא מסביר, "אנחנו שדרנים אבל לא טפטים".

אמנון לוי (צילום: עודד קרני)
"מגישת חדשות צריכה להגיב באיפוק". לוי | צילום: עודד קרני
אמנון לוי, שעסק בהרחבה בתחושת הקיפוח של המזרחים בתכניתו "השד העדתי", וזכה לביקורת פומבית מקוטלר, מתנגד לדברים. "זו אמירה שיש בה ריח של לינץ'. מדובר בנושא בעל מורכבות וראוי לעסוק בו באופן מורכב". בתגובה לתכניתו של לוי, שערכה השוואה בין מגישי האקטואליה כדי להוכיח את הטענה של מיעוט מזרחיים, הגיבה קוטלר בזעם: "אני ספרדיה, מזרחית, מה שתרצו. הכל, אבל לא אשכנזיה".

מבלי להתייחס לעניין העדתי, מדגיש לוי כי מגישת חדשות אינה צריכה להביע דעה בשידור, "אני לא חושב שמנחה צריכה להגיב באופן אמציונלי ומתלהם. צריך להפגין איפוק במקרים כאלו. אם היא הייתה כותבת מאמר דעה, המצב היה שונה".

שדרן הרדיו הוותיק, רזי ברקאי אמר: "לא קראתי את הראיון של אייל גולן בידיעות אחרונות ולא שמעתי את התגובה של קוטלר, אבל אם זה מה שאייל אמר? שהתקשורת האשכנזית רודפת אותו? מה יגיד אהוד אולמרט על "התקשורת האשכנזית" שרודפת אותו?!".

גורמים בחדשות ערוץ 10 מספרים כי גם במערכת החדשות מגבים את אושרת קוטלר.

"איפה המקצוענות שלה?"

נאשם בהעלמת הכנסות. גולן (צילום: חדשות 2)
גולן לא התרגש מדברי קוטלר | צילום: חדשות 2
"איפה המקצוענות שלה? במיוחד כמגישת חדשות שצריכה לשמור על ארשת פנים רצינית, מה היה קורה אם היא הייתה מביעה את דעתה על כהנא למשל?", תוהה חגי אוזן, מבקר מוזיקה וחברו הטוב של גולן. "היא ראתה שהתקשורת משאירה בצד את הסיפור של אייל גולן חי וזה הטריף אותה", הוא מוסיף. את "החיבוק" שקיבלה קוטלר מהגולשים ברשת הוא מסביר באופי הישראלי: "אנחנו עם עצבני ואוהבים את 'זהבי עצבני' או רון קופמן". אנחנו רוצים לייצר עניין וזה מה שהיא עשתה".

לדברי אוזן, גולן אינו התרגש מדבריה של קוטלר, "הוא לא התעצבן, הוא ספג כבר הכול בפרשה הזו. אני יודע שהוא הגיב לכך בציניות", הוא מספר. "לא הייתה לו ברירה אלא להתראיין, הוא נענה לחיזורי התקשורת. הוא מצטער שככה הוא הובן, אבל אם לא ההתבטאות על מזרחים ואשכנזים, היו מוצאים 'כותרת' אחרת".

אוזן טוען כי תשומת הלב התקשורתית דווקא מועילה לגולן, "אני לא מייצג את דעתו האישית אבל אני חושב שאין דבר כזה פרסום רע וגם זה יכול להועיל לו, הוא עדיין מעניין את מהדורות החדשות וכך יהיה גם עם האלבום וההופעות שלו".

אושרת קוטלר סירבה להתייחס לדברים וכך גם בחדשות 10. גם רני רהב, המייצג את אייל גולן, סרב להתייחס לדברים.