כתבים בעיתון "לאס וגאס ריוויו ג'ורנל", שנרכש על ידי שלדון אדלסון לפני כשבועיים, התבקשו לחקור את עסקיהם הפרטיים של שלושה שופטים מחוזיים בלאס וגאס – כך דווח ב"ריוויו ג'ורנל". באחד המקרים, על פי הדיווח, מדובר בשופטת אליזבת גונזלס, שמטפלת בין היתר בתביעה שהוגשה נגד אדלסון והחברה שבראשה הוא עומד – לאס וגאס סנדס המפעילה בתי קזינו ברחבי העולם.

זהו דיווח לא שגרתי בעיתון שנרכש על ידי אדלסון בעצמו. מהדיווח עולה כי חודש לפני שנחשף כי אדלסון עומד מאחורי הרכישה של העיתון הנפוץ ביותר במדינת נוואדה, קיבלו שלושה עיתונאים במערכת הוראה מהנהלת העיתון שלפיה, לשון הדיווח, "תעזבו כל מה שאתם עושים ותחקרו במשך שבועיים את כל הפעילות של שלושת השופטים". עוד נכתב כי "מעולם לא התקבל הסבר למשימה חסרת התקדים הזו".

גונזלס היא השופטת בתביעה שהוגשה נגד לאס וגאס סנדס על ידי סטיבן ג'ייקובס, בכיר לשעבר בסנדס צ'יינה, הזרוע של לאס וגאס סנדס במקאו. ג'ייקובס טען כי הוא פוטר שלא כחוק אחרי שניסה לעצור את הקשרים בין סנדס צ'יינה לבין ארגוני פשע בסין. במאי התבקש אדלסון אפילו להעיד בפני גונזלס, אך ננזף כשלא ענה על שאלותיה.

גונזלס הטילה קנס על לאס וגאס סנדס כשאיחרה בהגשת מסמכים לבית המשפט. בנוסף דווח כי אדלסון מימן בעבר קמפיין להדחת גונזלס.

מלאס וגאס סנדס לא התקבלה תגובה לדיווח.

"ריוויו ג'ורנל" נרכש בכ-140 מיליון דולר - סכום גבוה מהערכת השווי לעיתון - על ידי חברת ניוז + מדיה קפיטל – חברה שהוקמה לפני כחודשיים בלבד ורשומה במדינת דלאוור בארה"ב. תחילה לא היה ידוע מי עומד מאחורי עסקת הרכישה, מה שגרם לעיתונאים במערכת לצייץ בטוויטר כי הם דורשים לדעת מי הבעלים החדשים של העיתון. בציוצים שלהם הופיעו קישורים לקוד האתיקה של לשכת העיתונות בארה"ב, שבו כתוב כי העיתונאים מחויבים לאחריות ולשקיפות. ואולם עובדים בעיתון טענו כי הם לא יכולים לנהוג כך כל עוד הקוראים לא יודעים מי שולט בעיתון.

כעבור כמה ימים פורסם כי אדלסון, המחזיק גם בעיתון "ישראל היום" ולפי "פורבס" הונו מוערך ביותר מ-31 מיליארד דולר, עומד מאחורי הרכישה. מטרת הרכישה נשארה תעלומה, מה שעורר תרעומת בקרב העובדים שדיווחו גם כי תביעה שהגיש בעבר אדלסון גרמה לאחד מבעלי הטורים בעיתון לפשוט רגל.

בראיון שהעניק אדלסון ביום שישי לרויטרס הוא אמר כי רכישת העיתון היא השקעה פיננסית ולא נועדה כדי להגדיל את שליטתו בכלי תקשורת בארה"ב. "'הרויוויו ג'ורנל' נמצא גם ככה בצד שלי בספקטרום הפוליטי", הוא אמר. "העיתון הזה מרוויח כסף... השארנו את הפעילות היומיומית בידיים של הבעלים שמהם רכשנו את העיתון".

התגובה הרשמית של העיתון לדיווח היתה כי ב"ריוויו ג'ורנל" לא פורסמו מעולם כתבות הקשורות למשימות שהוטלו על העיתונאים. באותו דיווח פורסמה גם תגובתו של עורך העיתון, מייקל הנגל, שאמר כי "כשנמסרה לי הבקשה, זה נראה לי כמו בזבוז זמן ומשאבים. אני חושב שזה היה בזבוז זמן, אבל עכשיו אני תוהה מה באמת עומד מאחורי המשימה".

פורסם במקור ב"TheMarker"

עוד ב"TheMarker":