ביל קוסבי (צילום: Michael Loccisano, GettyImages IL)
ביל קוסבי | צילום: Michael Loccisano, GettyImages IL
כבר חודשים ארוכים בהם עוד ועוד חשדות לתקיפה מינית מועלות כנגד השחקן ביל קוסבי. לפני שבועות ספורים פורסמה עדותו שלו מ-2005 בה הוא מודה שסימם נשים כדי לקיים עמן יחסי מין וששילם להן דמי השתקה.

אתמול, הניו יורק מגזין הטיל פצצה נוספת בפרשה הקשה הזו, ופרסם פרויקט שער מיוחד בכותרת "ביל קוסבי: הנשים". על השער מצולמות 35 נשים נוספות שטוענות שקוסבי תקף אותן, ולצידן כיסא ריק השמור לקורבנות שעדיין לא התלוננו.

הפרויקט מורכב מעדויות אישיות, קטעי וידאו וכתבה המנסה להשלים את סיפורו לכאורה של עבריין מין סדרתי. אחד הסיפורים שמובאים בכתבה הוא של פטרישיה לירי סטואר, שהותקפה לכאורה על ידי קוסבי בסוף שנות ה-70:

"סטואר בת ה-22 דאז, עבדה באוניברסיטת מסצ'וסטס ופגשה שם את קוסבי אחרי שנתן הרצאה ב-1978. הוא הציע להיות המנטור שלה בנסיונה לבנות קריירת שירה. מאוחר יותר הוא הזמין אותה לאירוע ארוחת ערב בביתו, אך כשהגיעה מצאה שולחן ערוך לשניים בלבד. קוסבי הגיש לה משקה והתעקש שתשיר לו קטע מאולתר, כשהיא מעמידה פנים שהיא מלכה כששיבולת שועל מכסה את פניה. היא התחילה להרגיש מסוחררת. הזיכרון הבא שלה הוא של קוסבי עומד מעליה – היא עירומה – והוא בחלוק רחצה. הוא הגיש לה מברשת שיניים ואמר לה שהיא חולה, שהיא הרגישה לא טוב, ושהתעלפה בחדר האורחים שלו. סטואר הלכה לביתה, עדיין לא בטוחה מה בדיוק התרחש. קוסבי שמר עימה על קשר, ארגן לה שיעורי משחק ומנוי לחדר כושר. הוא הזמין אותה לאירועים, אך שום דבר לא קרה עד שהוא הזמין אותה לפגוש אותו באטלנטיק סיטי. בערב, היא פגשה אותו בסוויטה, שם הוא הגיש לה שתי טבליות וכוס שמפניה. בבוקר למחרת היא התעוררה עירומה באחד החדרים בסוויטה. סטואר הצטרפה לתביעה של אישה אחרת נגד קוסבי ב-2005 תחת השם 'ג'יין דו'. תחילה היא ביקשה לשמור על אנונימיות, אך כששמעה שקוסבי הודה בחלק מההאשמות נגדו היא החליטה שההגנה שלה כבר לא הכרחית. 'הוא כבר לא יכול לומר שאנחנו משקרות' היא כתבה".