צפו בהצהרה של כחלון (צילום: מארק ישראל סלם, פלאש 90, חדשות)
ראש בראש. כחלון ונתניהו | צילום: מארק ישראל סלם, פלאש 90, חדשות

מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד אמור להיפגש היום (שני) עם מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר על מנת למצוא פיתרון למשבר בקואליציה, כך פורסם הבוקר ב"ידיעות אחרונות". ההערכה היא שההסכמות המתגבשות יכללו את עליית התאגיד לשידור במועד, 30 באפריל, אך את הדחת ראשיו. עדיין לא ברור מה עמדתו של נתניהו והאם יעניק את ברכתו למהלך.

 לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

אמש, אחרי יום סוער במיוחד במערכת הפוליטית בעקבות העימות בין נתניהו לכחלון והדיבורים על בחירות, נערכה פגישה לילית בתל אביב בין השר יריב לוין למנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד בניסיון לפתור את המשבר. לאחר הפגישה אמרו שני הצדדים כי הייתה "אווירה טובה ורצון משותף למצוא פתרון". השניים סיכמו להמשיך בהידברות.

עוד לפני ניסיונות הגישור הבהיר אתמול ראש הממשלה נתניהו כי כוונותיו באשר לפירוק התאגיד והאפשרות של הליכה לבחירות רציניות. "לא הבנתם אותי נכון ב-2014 ואתם לא מבינים אותי נכון גם עכשיו", אמר נתניהו בשיחות עם מקורביו.

"אתם מספרים כל הזמן שכל מה שאני רוצה זה שלטון, אבל במבחן התוצאה, הייתי מוכן לוותר אז כשראיתי שאני לא מצליח להשיג כלום, וגם עכשיו - כי הנושא היקר ביותר לליבי הוא התקשורת", הוסיף ראש הממשלה.

אולפני כאן, התאגיד (צילום: פלאש 90 \ Miriam Alster)
יקום או לא? תאגיד השידור | צילום: פלאש 90 \ Miriam Alster



את דרישתו מסביר נתניהו בכך שהוא דואג למאות עובדי רשות השידור שיפוטרו בשל המהלך, אך אנשיו של שר האוצר כחלון משיבים אש. "איפה הייתה החמלה הזאת על העובדים המסכנים שפוטרו בחיפה כימיקלים? או מפוטרי הדרום?", אומרים מקורביו של שר האוצר.

"בחירות - הדבר האחרון שאנו צריכים"

בריאיון למהדורה המרכזית אמר שר הפנים אריה דרעי כי אם ישראל תלך לבחירות על התאגיד, ראש הממשלה יישא בהשלכות. "זה לא יסולח לאף אחד ללכת לבחירות, לא יסולח לנו אם נפיל ממשלה", אמר דרעי.

"עד עכשיו לא התערבנו בשל ההסכם הקואליציוני שאומר שבנושאי תקשורת ראש הממשלה מוביל", הוסיף. "שבוע שעבר ראינו שזה יצא החוצה. ראינו שראש הממשלה והשר לא מגיעים לפתרון. לא ניתן שילכו לבחירות. ביום חמישי, אם לא יימצא פתרון, נכנס את ראשי המפלגות ולא נצא מהחדר עד שיהיה פתרון. הוא יישא בכל ההשלכות אם ילך לבחירות".

מוקדם יותר קרא גם שר הביטחון ליברמן להרגעת הרוחות. "אני חושב שכל בר דעת מבין שהבחירות זה הדבר האחרון שעם ישראל זקוק לו בעיתוי הזה", אמר ליברמן. "אני מקווה שעד לחזרתו של ראש הממשלה מסין תימצא פשרה כזו או אחרת שתאפשר תפקוד נורמלי של הקואליציה. אין שום סיבה לפרק את הקואליציה הנוכחית. כל אחד צריך לעשות את המקסימום כדי לשמור על העבודה התקינה".