מיקי נעימי
מיקי נעימי. עוזר להרבה אנשים

כנראה שחג המולד הגיע מוקדם השנה, לפחות אייל שני. על התסבוכת הכלכלית של הבשלן הציורי וכוכב "מאסטר שף" כבר שמעתם, אבל רגע לפני הדד ליין האחרון לתשלום חובותיו, הגיעה עזרה ממקום בלתי צפוי.

שני, שניסה בכל מרצו לגייס סכום של 189 אלף שקלים בכדי למנוע את כניסתו למאסר, פנה למספר מכרים ובני משפחה בניסיון לקבל סיוע כספי. את הכפפה הרים דווקא מיקי נעימי, יזם נדל"ן אמיד מירושלים, שסיפורו המרגש של השף נגע ללבו והחליט בצעד מפתיע לפתוח את הכספת ולרשום לשני צ'ק של 40 אלף שקלים שיסייעו לו בתשלום החובות.

"חבר משותף הכיר ביני לבין אייל. שמעתי ממנו על המצוקה בה הוא נמצא והחלטתי לעזור לו ולהלוות לו סכום כסף", מספר הפילנתרופ נעימי. "אייל לא ביקש ממני סכום כסף ולא שום דבר, הוא פשוט סיפר לי את הסיפור והחלטתי שאני רוצה לסייע לו ולתת לו סכום של 40 אלף שקל שיעזור לו להתגבר על המכשול שבו הוא נמצא כרגע".

מכל האנשים שזקוקים לעזרה במדינה למה בחרת דווקא באייל שני?
"כמו שאמרתי, אני תורם ועוזר להמון אנשים ולהמון גופים. אין שום קשר לכך שאייל הוא מפורסם ולא שום דבר אחר. לא עשיתי את זה בשביל לקבל כותרת או לייצור רעש, להפך. ראיתי בן אדם שזקוק לעזרה, ומכיוון שיש לי את האמצעים לעזור לו לא היססתי לרגע".

אתה כזה נדיב לגבי כל אחד שמבקש עזרה?
"אני חושב שמאוד חשוב לעזור לאנשים וזה לא משנה אם הם מפורסמים או לא. אם לא הייתי עוזר לאייל שני אז עכשיו הוא היה יושב בכלא ואז מי בדיוק היה מרוויח מזה? בתור איש עסקים, אני יודע היטב שיש תקופות בעסקים בהם אנשים מפסידים כספים ונקלעים לקשיים. כרגע אייל נמצא בתקופה לא טובה, ואני חושב שכאיש עסקים שגורם להמון אנשים אושר בזכות האוכל שהוא מבשל, מגיע לו שיעזרו לו".

יכול להיות שהנושים שלו לא ממש יסכימו אתך
"אני לא נכנס לפרטים, לא חוקר את הפרשה ואין לי מושג מה קרה שם. ראיתי מצוקה ובאתי לעזרתו של אייל. אם אפשר לעזור ולשקם את הבן אדם בכדי שימשיך לעסקים טובים ומוצלחים, אז עשיתי את שלי".

איך אייל הגיב שבישרת לו על התרומה שאתה נותן לו?
"הוא מאוד שמח והיה נרגש מן הסתם. אנחנו שומרים על קשר טוב ומשתדלים לדבר לעיתים קרובות. אני מקווה בשבילו שהוא יוצא לדרך חדשה וטובה".

אתה לא חושש שעכשיו יפנו אלייך אינספור אנשים בבקשת עזרה בעקבות המקרה?
"פנו אלי ופונים אלי כל הזמן. יש לי תקציב שנתי שמקודש כולו לעזרה למי שצריך, ובמסגרתו אני ממשיך לתרום ולעזור כל הזמן".

מאסטר שף, אוכל, מתוכנים, חיים כהן, אייל שני, יונתן (תמונת AVI: mako)
שיהיה בכיף | תמונת AVI: mako