גלי צה"ל (ארכיון) (צילום: עומרי נגבי)
גל"צ תישאר במקומה | צילום: עומרי נגבי

שר הביטחון אביגדור ליברמן חזר בו מהצהרתו כי יפעל להפריד את תחנת הרדיו גלי צה"ל מהצבא. זאת לאחר התייעצות עם מנכ"ל משרד הביטחון אודי אדם והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

לעדכונים נוספים ולשליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לחדשות 2 בפייסבוק

בהתייעצות, נכתב בהודעת משרד הביטחון, נדונו האפשרויות השונות בנוגע למיקומה של גל"צ במערכת הביטחון וההשלכות והקשיים שיוצרת הכוונה להעביר את התחנה מצה"ל למשרד הביטחון, בהקשר של אי-תלותה ועצמאותה של התחנה כגוף שידור ציבורי.

עוד נדונה הפרוצדורה המורכבת שבקליטת התחנה במשרד הביטחון והצורך להסדיר את המהלך בחקיקה ראשית. לאור הקשיים הללו, הסבירו במשרד, ומתוך הרצון לשמור על צביונה המיוחד של גל"צ, החליט ליברמן כי התחנה תישאר במקומה הנוכחי בצה"ל.

גברי נגד ליברמן: לא אשב איתו (צילום: פלאש 90, משה מילנר)
התחרט. ליברמן | צילום: פלאש 90, משה מילנר

בסוף החודש שעבר החליט ליברמן לקבל את המלצת מנכ"ל משרדו, האלוף במילואים אודי אדם, על הפיכת גלי צה"ל מיחידה צבאית ליחידת סמך במשרד הביטחון. הדיון על מיקומה של גלי צה"ל התקיים בעקבות בקשת הרמטכ"ל גדי איזנקוט לבחון את הוצאת גלי צה"ל מהצבא, כחלק מההתמקדות במשימות הליבה של צה"ל.

ההחלטה תאמה לחוות הדעת של היועץ המשפטי לממשלה, וכפופה לגיבוש מנגנוני בקרה וההסדרים המתאימים, "שיבטיחו את עצמאותה ואת אי תלותה המקצועית, התוכנית, והארגונית של התחנה", נכתב בהודעה מטעם משרד הביטחון. התהליך כולו אמור היה להיות מושלם עד מאי השנה.