כמאה אנשי טלוויזיה בכירים הגיעו ליום הראשון של כנס INTV לחדשנות בטלוויזיה המתקיים זו השנה השנייה בירושלים. בין הדוברים היום אפשר היה לשמוע את אלכס קרוגלוב, ראש מחלקת הרכש של "הולו"; טים קרינג, יוצר הסדרות "גיבורים, ו-Touch; היוצרת והמפיקה הבכירה קרין מנדלבך ("האחות ג'קי").

בראשית הכנס בירך ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, את הבאים והודיע על כוונתו לייצר תמריצי מס בשיתוף עם משרד ראש הממשלה כדי להביא הפקות בינלאומיות לירושלים ולישראל וליצור שיתופי פעולה נרחבים בתחום. שר התקשורת גלעד ארדן, שעלה אחריו לבמה קבע הכריז, כי קיים צורך גם בשינוים רגולטורים כדי לאפשר את קידום התעשייה. "ככל שנצליח בחו"ל כך נתחזק ונוכל להיות מסוגלים לתמוך פיננסית ולהיות במרכז", אמר ארדן והוסיף: "אנו חייבים לדאוג להמשך היצירה המקומית ולכן אנו צריכים לפשט את הכלים הרגולטוריים על מנת ליצור חופש יצירתי מקסימלי".

הכנס נפתח בשיחה אישית בין אבי ניר, מנכ"ל קשת, לבין אורח הכבוד של הכנס, בוב גרינבלט, יו"ר רשת NBC האמריקנית, זוכה 12 פרסי אמי, השניים שוחחו על התהליכים לאורך השנים כמי שהיה שותף לסדרות פורצות דרך כמו עמוק באדמה, דקסטר, קליפורניקיישן וכמי שאחראי להצלחתה בימים אלה של הסדרה The Blacklist. גרינבלט התייחס להצלחת הסדרה ואמר: "יש לנו 18 מיליון צופים מדי שבוע וזה בכל קנה מידה להיט עצום. אנו מתחרים עם תכניות בכבלים, מד מן, ברייקינג בד, המתים המהלכים, תכניות יוצאות דופן. רצינו להביא תוכנית של משהו שלא ראינו אף פעם ושאין בתוכניות אחרות".

בתשובה לשאלתו של ניר על הפרובוקטיביות של סדרות כמו קליפורניקיישן, דקסטר ועמוק באדמה שהפיקה רשת שואו טיים, אמר גרינבלט: "אתה חייב להיות פרובוקטיבי. זה שם המשחק היום בטלוויזיה. יש יותר מדי תוכניות וערוצים טובים וחייבים להתאים את זה לפרמטרים של הרשת בה אתה חי. שואו טיים רצתה לדחוף את הגבול עד הסוף. מדובר בכבלים בתשלום ואין שום מגבלות והיינו חייבים לעשות רעש. NBC זה נוף אחר", הוסיף. 

"הכי חשוב זה לעשות אדפטציה נכונה לסדרות מיובאות"

כנס INTV (צילום: עודד קרני)
כמאה אנשי טלוויזיה בכירים הגיעו לכנס | צילום: עודד קרני
גרינבלט התייחס לסדרות הישראליות שנמכרו לשוק האמריקני ובעיקר ל"בטיפול" ו"הומלנד" ואמר, "ישנן כל כך הרבה תוכניות ברשתות שלנו וצורך במוצרים נוספים ומציאת רעיונות מהעולם. אני מת על 'בטיפול' והלוואי שזה היה מגיע ל'שואו טיים', אבל זה הגיע ל-HBO וזה היה באמת חדשני באופן שהעבירו את הטיפול הפסיכולוגי לסדרה בת חצי שעה. המפתח בייבוא סדרות הוא למצוא את הרעיון הנכון ולעשות אדפטציה נכונה. גם בהומלנד וגם בטיפול עשיתם את זה, הכי חשוב זה למצוא את האדם הנכון שיבצע את ההתאמה הזו ואת הסביבה המתאימה לכך. עכשיו אנחנו מנסים לעשות את אותו הדבר עם 'תא גורדין'". 

במהלך ההרצאות הנוספות שהתקיימו היום, השתתף אלכס קרוגלוב, מנהל רכש התוכן ב-Hulu ושוחח עם הקהל על האופן שבו מחברים את התוכן אל הקהל. "היעד שלנו הוא לעזור לאנשים לראות את התוכן מתי והיכן שירצו. חשוב לנו לחבר את הלקוח לתוכן, לחבר אנשים לסיפורים ולא חשוב באיזה שפה", אמר והוסיף כי לעיתים סדרות טלוויזיה שאינן זוכות לרייטינג גבוה, זוכות להצלחה רבה מאוד בצפייה לפי דרישה. "קומיוניטי היא סדרה שהקהל מאוד אהב ולמרות שמבחינת רייטינג זה הצליח פחות טוב, בהולו זו היתה אחת התוכניות הכי מבוקשות", אמר. 

לכנס שיתקיים היום ומחר הגיעו, בין השאר, ריק רוזן מנהל מחלקת הטלוויזיה ב-WME, רוי סקוף, מייסד ועורך ההאפינגטון פוסט, ג'סטין גורמן, ראש מחלקת הבידור ב- 4 Channel הבריטי, מיקל בונדסן מפיק הסדרה The Killing ואורלי אדלסון נשיאת America ITV Studios.