המשורר יהונתן גפן, שעמד בימים האחרונים במרכזה של סערה ציבורית לאחר שהשווה בין הנערה הפלסטינית עאהד תמימי שהכתה חייל לבין אנה פרנק וחנה סנש, מגיב לראשונה ומתנצל על דבריו. "עצם זה שהבאתי את אנה פרנק וחנה סנש לסיפור הזה הייתה טעות ואני מתנצל עליה מכל ליבי", אמר גפן אמש (שבת) במופע בפתח תקווה בדברים שחשף ניצן ינקו מאתר Mynet פתח תקווה.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לפייסבוק של החדשות

בסדנת אמן שקיים בבית שפירא בעיר, השיב גפן לשאלה מהקהל: "עשיתי דבר די אידיוטי ומטומטם, לא הייתי חוזר עליו אף פעם. כתבתי באינסטגרם משהו שרציתי להחזיר אור על הכיבוש. לא רציתי בכלל לפגוע בזכר השואה – תאמינו לי, אין פטריוט ישראלי יותר ממני. אני מכיר את כל הישראלים שנוסעים לברלין, אני בחיים לא הייתי בגרמניה. אני מאמין שהנאצים עדיין קיימים. אני חושב שכל מה שעשיתי היה מתוך רצון להגיד לציבור שגם הפלסטינים בוראים לעצמם גיבורי תרבות משלהם".

גפן המשיך: "גם הפלסטינים רואים בעצמם גיבורי תרבות משלהם, איזו ילדה בת 15. באותה מידה היית יכול לכתוב שעאהד תמימי היא באותה שורה עם "וונדר וומן" וגל גדות". לדבריו, היה מיותר להזכיר באותו המשפט את הגיבורות חנה סנש ואנה פרנק. "הטעות שעשיתי היא ששרבתתי לרשימה הזו את חנה ואנה, שאין כמונו להעריץ אותן", המשיך, והקהל הגיב בתשואות רמות. "היום ביום השואה הבינלאומי אני יכול להגיד שזו הייתה טעות ואני מתנצל עליה בעיקר בפני כל מי שזה פגע בו אישית".

בשלב זה מישהו בקהל תהה בפני המשורר מדוע הוא לא מוסר את התנצלותו דרך התקשורת, וגפן השיב: "אמצעי התקשורת הם זבל. הם מחפשים דבר אחד - רכילות ולעשות ממני אידיוט".

השיר הקודם של גפן (צילום: צילום מסך, חדשות)
השיר שחולל את הסערה | צילום: צילום מסך, חדשות

המשורר עוד הוסיף: "אתכם אני אוהב ואותם אני שונא. כלי התקשורת עושים ערבים שלמים, מהדורות שלמות, באים אליי הביתה. שבוע אני במצור, שבוע הדשא שלי היה מלא פפראצי ועיתונאים. לא פתחתי את הדלת, לא אכלתי שבוע. אין לי עניין להיפתח בפני כלי התקשורת כי הם תמיד יעוותו את זה. הם תמיד מחפשים סנסציות ורכילות. אתם לא. תודה".

ליברמן: "מודה ועוזב ירוחם"

שר הביטחון אביגדור ליברמן, שניסה למנוע השמעת שיריו וראיונות של גפן בגלי צה"ל, התייחס להתנצלות וצייץ בחשבון הטוויטר שלו: "מודה ועוזב ירוחם". בעקבות ההנחייה של ליברמן, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הבהיר כי לשר אין סמכות להתערב בתכנים.

ליברמן, ארכיון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90, חדשות)
"מודה ועוזב ירוחם". ליברמן | צילום: Yonatan Sindel/Flash90, חדשות

"ההנחיה המבקשת להתערב בתכנים המשודרים בתחנת הרדיו גלי צה"ל פוגעת בעצמאות שהוקנתה לתחנה ובעיקרון של חופש העיתונות", כתב מנדלבליט. "היא בעלת אפקט מצנן מובהק על עבודתה העצמאית של תחנת שידור ציבורית. הנחיה זו ניתנה שלא כדין ובחוסר סמכות".

בתגובה לדברי היועמ"ש אמר ליברמן כי "אני מונחה על ידי חוק השכל הישר, שעומד מעל כל הנחיה ביורוקרטית. עם כל הכבוד וההערכה שאני רוחש ליועמ"ש, במקרה הזה אני דוחה על הסף את עמדתו".