רגב (ארכיון). מאוימת (צילום: פלאש 90, חדשות)
"אמשיך להיאבק יחד עם הפיס". רגב | צילום: פלאש 90, חדשות

"אין לי בעיה עם ביקורת": שרת התרבות והספורט מירי רגב התראיינה הבוקר (חמישי) לתכנית "דקלסגל" של ירון דקל ועמית סגל בגלצ, והגיבה לסערה שעוררו דבריה על תאגיד השידור החדש "כאן" ("מה שווה גוף שידור אם אנחנו לא שולטים בו?"). רגב האשימה את מי שהדליף את תוכן דבריה והבהירה כי היא מתנגדת לדרך ההתנהלות של גוף השידור. כמו כן תקפה רגב את עמיתתה לממשלה גילה גמליאל ("דבריה מבישים") וטענה כי לראפר "הצל" יש מקום במפלגה. גמליאל הגיבה בזעם לדברים: "הייתה בליכוד לפניה ואישאר אחריה".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לחדשות 2 בפייסבוק

רגב, הנמצאת בימים אלה במשחקים האולימפיים בריו, חגגה את זכייתה של ירדן ג'רבי במדליה וציינה כי "לא הייתה לי שום כוונה לקפוץ על הפודיום, הוא רק לספורטאים שהביאו את המדליה בזכות עצמם. אני גאה בירדן. הייתי בטוחה שנביא הישגים טובים, יש לנו ספורטאיות וספורטאים מצוינים".

את ההישגים הספורטיביים קישרה רגב לכוונת האוצר לצמצם את פעילות מפעל הפיס: "תמיד צריך להשקיע יותר כסף, לכן אני במאבק כדי למנוע את הגזירות והקיצוצים של האוצר על הטוטו - הגוף המרכזי שמממן את הספורט ההישגי והמתקנים בפריפריה. חשוב להבהיר שאני מתנגדת לכל סוג של הימורים, חוקיים ובלתי חוקיים, אבל ברגע שנצמצם את החוקיים נגדיל את הבלתי-חוקיים. בואו נהיה ריאליים".

שר האוצר כחלון טען שהכספים ממכונות המזל ומרוצי הסוסים הוא "מזוהם", אך רגב הסבירה כי כספים אלו משמשים לבניית בתי ספר, גני ילדים ומתקנים: "נבטל את הטוטו והפיס והאוצר יבנה בעצמו מתקנים ויקים יחידה משפטית ומשטרתית שתאכוף את החוק בעולם התחתון וההימורים הבלתי-חוקיים? אם כן, אז אני איתו במאבק הזה. אבל אנחנו יודעים שהם לא יעשו את זה באוצר".

רגב הדגישה כי היא תתנגד למהלך גם אם יאושר על ידי הממשלה: "המאבק יהיה בכנסת ואין לי שום כוונה לאפשר לגזירות של הטוטו לעבור כמו שהם. יהיה מאבק לא פשוט. אני מחויבת להחלטת הממשלה, אבל הוועדות ידונו ובדרך כלל יש שינויים".

התפארה בהישג שלא היה. השרה גילה גמליאל (צילום: פלאש 90, חדשות)
"מקומה לא בימין". גמליאל | צילום: פלאש 90, חדשות

"ניסו להביך אותי, אבל זה לא יעזור להם"

רגב עוררה לאחרונה סערה כאשר דבריה בגנות התאגיד פורסמו בתקשורת. "ביקשתי להוציא את כל התמליל של ישיבת הממשלה כדי שהציבור יקבל מידע שלם על מה שאמרתי שם", אמרה. "כל תאגיד שידור ציבורי שממומן מהציבור צריך לשקף ערכים של רב תרבותיות, של ייצוג הולם, נשים, פריפריה, מרכז, ערבים וחרדים. אלה דברים שנאמרו על ידי במהלך ישיבת הממשלה, אך מי שהדליף לעמית סגל הוציא רק את המשפט הזה - כולם הבינו את הכוונה. אינטרסנט ניסה להביך את הממשלה ואותי".

על הציטוט שיוחס לה אמרה: "זה ביטוי פחות מוצלח, דיברתי על פיקוח ועל הסמכות של שר התקשורת - אין דבר כזה אחריות בלי סמכות", הוסיפה. "אין לי בעיה עם ביקורת, להיפך - זו תפקידה של התקשורת. גופי שידור ציבוריים שממומנים מהציבור צריכים להביא לידי ביטוי את אותם ערכים. אני חושבת שליכודניקים זה לא דבר רע, כמו ששמאלנים זה לא דבר רע. אני לא מדברת בשמאל וימין, לא ייתכן שאליטה תשלוט בתקשורת". רגב הוסיפה כי תתמוך בכל מהלך לביטול התאגיד: "זה לא סוד שאני חושבת שכל הרפורמה הזו מוטעית".

בהמשך הריאיון הגיבה רגב לדבריה של השרה גילה גמליאל, שכינתה את התבטאויותיה של רגב על התאגיד כ"פשיזם". רגב טענה כי "זה לא באמת כוחות, תרשו לי לא להתייחס". לאחר מכן הוסיפה כי "כשאנשי ימין משתמשים בביטויים של השמאל כנגד הימין זה מביש, זה מרמז משהו על מי שהם וכנראה שמקומה לא בימין. אני לא רוצה לענות לה".

רגב נגד קופמן: דברים מבישים
רגב נגד קופמן: דברים מבישים | צילום:

"לא ביקשתי שיריון למפלגת העבודה"

השבוע בוטל קמפיין לשדרן רון קופמן, לאחר שהעליב את השרה בשידור - והוא אף הושעה מתחנת הרדיו 103FM. "לא הייתה לי שום מעורבות בכל מה שקשור לזה, כך החליטו בתקשורת העורכים שלו. זה מכוער שעיתונאים מרשים לעצמם לדבר אלינו בשפה כל כך נמוכה ומזלזלת. חלקם בחרו בנו וחלקם לא, לא יכול להיות מצב שמדברים עלינו בצורה מכוערת - למה זה מגיע לנו? בחיים לא דיברתי על אנשים ככה, גם לא לגבי הסודנים - התכוונתי לתופעה ולא לאנשים. כשרבין אמר את זה על המתנחלים כולם הבינו".

רגב הכחישה את טענת הח"כ לשעבר דניאל בן סימון, שסיפר לאחרונה בריאיון ל"הארץ" כי רגב ביקשה שיריון מאהוד ברק כשעמד בראש מפלגת העבודה. "הוא משקר, הוא לא יכול לקבל תקשורת לספר שלו בלי לדבר עליי. יש לי הרבה מה להגיד על מה שהוא עשה בכנסת, הוא נהנתן ואני לא אתייחס אליו. זה לא קרה".

השרה התייחסה גם להצטרפותו של הראפר יואב אליאסי "הצל" לליכוד - מהלך שזכה להתנגדות רבה. רגב תמכה בזכותו להימנות על שורות המפלגה: "הליכוד הוא מפלגה דמוקרטית, לכל אחד יש זכות לבחור ולהיבחר. אני לא פרשנית של הצל או של בני בגין, כל אחד אומר את מה שהוא חושב. זו לא רק מפלגה של קיצונים, חלק מהתקשורת רוצה לנסות ולנגח כל הזמן אנשים מסוימים וזה הפך לספורט הלאומי. נמשיך לעשות את מה שאנחנו מאמינים בו".

מלשכת השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל נמסר בתגובה: "כשמירי רגב דיבררה את ההתנתקות וגירוש היהודים בהתלהבות, שורשיה של השרה גמליאל היו כבר נטועים עמוק בליכוד והיא הצביעה נגד ההתנתקות. כשמירי רגב התעניינה על סידור עבודה וחיפשה בית פוליטי, שורשיה של השרה גמליאל היו עמוקים מאוד בליכוד. הליכוד הוא ביתה של השרה גמליאל והיא שליחתו האמיתית. היא היתה בו לפני רגב ותישאר בו הרבה אחריה".