רגב נגד קופמן: דברים מבישים
ההדחה שאחרי ההשעיה. קופמן | צילום:

סנקציה נוספת על רון קופמן בעקבות דבריו החריפים נגד רגב: הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים החליטה להדיח את העיתונאי רון קומפן מקמפיין "שומרי הדרך", זאת בעקבות התבטאויותיו נגד שרת התרבות והספורט מירי רגב שהובילו להשעייתו מ"רדיו ללא הפסקה" - כך נודע לחדשות 2 Online לראשונה.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לחדשות 2 בפייסבוק

מנכ״ל הרשות לבטיחות בדרכים, רו״ח מרדכי מודי בהירי, החליט להשעות את השתתפותו של העיתונאי רון קופמן מהקמפיין שמפרסמת הרשות באמצעי המדיה השונים.
בהירי קיבל את ההחלטה על רקע התבטאויותיו חסרות הטעם, הפוגעות והמעליבות של קופמן כנגד שרה בממשלת ישראל. הרשות הלאומית חושבת כי אין זה ראוי שפרזנטור מטעמה יתבטא באופן הזה.

גורם המעורה בעניין ששוחח עם חדשות 2 Online, הסביר כי "ברגע שקופמן התבטא כפי שהתבטא כבר השעינו את הקמפיין. היה ברור שנצטרך להביא פרזנטור מחליף. הבחירה בקומפן הייתה כדי להביא אדם חזק אבל כזה שפועל למען בטיחות בדרכים, אבל לא ייתכן שאדם שמתבטא באמירות כל כך קשות נגד שרה בישראל יישאר פרזנטור. היה ברור לנו שזה לא יקרה".

בתוך כך, המהלך של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים הקדים ככל הנראה התערבות של שר התחבורה ישראל כ"ץ בסוגייה. אמש שלחו חברי התנועה הירושלמית בליכוד מכתב לשר התחבורה, ובו ביקשו ממנו "להתייצב לצד ההיגיון והשכל הישר ולבטל את השתתפותו של מר רון קופמן בקמפיין לעידוד תרבות הנהיגה בישראל הממומן על ידי משלם המסים".

"לדאבוננו, מר קופמן אינו עיתונאי "שגרתי". למעשה, האחרון אף חרג מתפקידו כפרשן ספורט ומרבה לבקר את ממשלת הליכוד ואת חברי הכנסת של התנועה. בעבר כינה קופמן את חברי הכנסת כ"חולרות", את הכנסת כ"אגם של חרא" ואת יו"ר הליכוד וראש הממשלה כ"חלאה", נכתב בבקשה.

שלשום, בעת שידור ב"רדיו ללא הפסקה" כינה קופמן את שרת התרבות והספורט מירי רגב בכינויי גנאי כגון: "בורה", "נחותה", "כלום", "טיפשה" ו"בהמה" - מה שהוביל להשעייתו מהתחנה.

בשיחה עם חדשות 2 Online הבוקר, שמע קופמן על הדחתו מהקמפיין לראשונה. ״אני שומע את זה ממך. אני לא יודע על מה מדובר", אמר קופמן בשיחה עם כתבנו. "אף אחד לא דיבר איתי".

בתגובה לידיעה תקף השר גלעד ארדן בעמוד הטוויטר שלו את הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים: "מי שנזכר בפה הטהור של רון קופמן רק עכשיו ושכר אותו כדי לחנך את נהגי ישראל לתרבות נהיגה צריך לבדוק את עצמו".

בהכנת הידיעה השתתף עמרי ברק