מנשה רז (צילום: דוברות רשות השידור)
מנשה רז | צילום: דוברות רשות השידור

העיתונאי ומגיש "מבט" לשעבר בערוץ הראשון, מנשה רז, פרסם היום (שלישי) פוסט בעמוד הפייסבוק שלו ובו דברי ביקורת על טקס הדלקת המשואות שהתקיים אמש שבו כתב: "בהר הרצל בירושלים, קמו כמה יהודים בני עדות המזרח עם כוח של עסקנות פוליטית, שבו עוצבה דמותם הרוחנית, הדתית והמדינית. בתוקף זכותנו הטבעית וההיסטורית ומתוקף הכוח הפוליטי שצברנו, אנו מכריזים בזאת על הקמת מדינת מרוקו החדשה בארץ ישראל. כפיים".

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

הדברים עוררו ביקורת תוך זמן קצר ובין היתר נכתב כי מדובר ב"פוסט עלוב ומכוער". אחרים האשימו את רז בגזענות. שעות לאחר מכן פרסם רז פוסט חש ובו התייחס לסערה הקטנה שעוררו דבריו. "כתבתי פוסט מנוסח בחריפות כי יש לי ביקורת קשה על התכנים. ממלכתיות פירושה איזון נכון וחוסר ממלכתיות מתבטא ביצירת תכנים חד צדדים".

הפוסט שפרסם רז
הפוסט שפרסם רז | צילום:

העיתונאי הוותיק הבהיר כי דבריו לא כוונו כלפי מדליקי המשואות, אותם הגדיר כראויים - וציין כי הם התייחסו להתרסה לדעתו הוצגה על הבמה."ידעתי שפרסום הפוסט יהיה כרוך בוויכוח. חשבתי שהוא חשוב כדי שנחשוב ביחד איך לא לחזור על שגיאות עבר כמו קיפוח וחוסר איזון. לא תיארתי לעצמי שרבים מהמגיבים ישתמשו במילה גזענות. אני מתעב אותה ומתעב לא פחות את השימוש במילה הזו כדי לחסום ויכוח".

רז התייחס גם לתגובות שנכתבו בעמוד שלו ואמר כי "למקרא דברי ההבל האלה, המגעילים, הבנתי שעדיף לסתום את הפה - שזה משהו שאיש מאתנו לא רוצה שיקרה כאן".


שרת התרבות והספורט מירי רגב התייחסה לדבריו של רז ואמרה: "מנשה, יש משהו אחד שאתה לא מלמד את הסטודנטים שלך לתקשורת : גילוי נאות. אתה לא מגלה להם שאתה חבר מפלגת קדימה (מנוחתה עדן) שרצת לכנסת ולא נבחרת. אתה לא מספר שבכל מקום הבטחת להוריד את הליכוד מהשלטון. ככה זה, תסכול ומרירות חושפים את פניך הגזעניות, מלאות הזלזול והבוז. מנשה, היית ונשארת איש קטן".