סקר TGI שפורסם היום (ב') מצביע על כך שעיתון "ישראל היום" הצליח לסגור פערים מול "ידיעות אחרונות" גם בכל הנוגע לחשיפה למוספי סוף השבוע, בו נרשמה עד כה הובלה של העיתון הוותיק, שבבעלות נוני מוזס. בימי החול הפער בין העיתונים נותר דומה, וההובלה של "ישראל היום" בו נעה סביב 5%.

כך, בין החודשים ינואר ליוני 2016 רשמה מהדורת ימי החול של "ישראל היום" ירידה קטנה לחשיפה של 39.7% לעומת 40.8% בחציון המקביל אשתקד (ועלייה מ-38.2% בחציון הקודם). באותה תקופה ירד "ידיעות" ל-34.9%, לעומת חשיפה של 35.5% שרשם אשתקד.

בשני המקרים השינויים אינם מובהקים סטטיסטית, אך הפער בין שני העיתונים שעל היריבות ביניהם אין צורך להכביר מילים הוא כן בעל מובהקות סטטיסטית ועומד כעת על 4.8 נקודות אחוז (אשתקד הוא כבר עמד על 5.3 נקודות אחוז, אך לפני חצי שנה צומצם לפחות מ-3 נקודות אחוז).

את השינוי המשמעותי יותר רושם כאמור החינמון שבבעלות שלדון אדלסון, המקורב לראש הממשלה בנימין נתניהו, בגזרת סוף השבוע, תחום שעד כה נשמרה בו הובלה ברורה יחסית של ידיעות. בין ינואר ליוני 2016 הגיעה החשיפה לגיליונות סוף השבוע של ישראל היום ל-37.6%, נתון שהוא למעשה כמעט זהה לזה שמציג כעת ידיעות אחרונות בגזרה הזו: 37.7%.

בגזרת העיתונות הכלכלית, רושמים שלושת העיתונים התחזקות או לכל הפחות שומרים על יציבות. תלוי אם משווים את חצי השנה האחרונה לתקופה המקבילה לה ב-2015, או לחציון הקודם. "כלכליסט", העיתון הכלכלי שבבעלות "ידיעות אחרונות", מציג בחצי השנה האחרונה חשיפה של 11.3%, זינוק חד יחסית לעומת החציון הקודם בו השיג 9.5%, אך יציבות בהשוואה לחציון המקביל.

"דה מרקר", העיתון הכלכלי מבית הארץ, השיג בחציון האחרון חשיפה של 5.4%, התחזקות לעומת החציון המקביל (4.5%), ויציבות לעומת החציון הקודם. "גלובס" עולה בחשיפתו ל-4.6%, לעומת 4.3% בחציון המקביל, ו-4% בחציון הקודם.

עוד נתון מעניין בתחום העיתונות היומית נוגע לעיתון "הארץ", שככל הנראה בפעם הראשונה נתון החשיפה שלו הוא נמוך מהנתון של "דה מרקר". בחצי השנה האחרונה ירדה החשיפה של העיתון ל-3.9% בלבד. זאת לעומת 4.6% אשתקד, ו-5.7% בחציון הקודם.

בתחום הרדיו רושמת גלי צה"ל עלייה ועוקפת את רשת ב'. תחנת האקטואליה הצבאית עולה לחשיפה של 25%, לעומת 23.8% בחציון המקביל ונתון דומה בחציון הקודם. רשת ב' יורדת ל-23.5% לעומת 24% בחציון המקביל (בהשוואה לחציון הקודם מדובר בעלייה מ-22.6%).

גלגל"צ מוסיפה להיות התחנה המואזנת בישראל עם חשיפה של 37.6% בחציון האחרון. מדובר בעלייה לעומת 34.2% בחציון המקביל ו-35.6% בחציון הקודם.

הכתבה פורסמה במקור בגלובס