מחר (רביעי) ייפתח פסטיבל פרינט סקרין השנתי לתרבות דיגיטלית, שיחגוג חמש שנות פעילות עם כנסים, פאנלים וסדנאות שיתקיימו במדיטק שבחולון לאורך ארבעה ימים (27-31.5). השנה הפסטיבל יתקיים בסימן רגישות בעידן הדיגיטלי. בין השאר, יוכלו באי הפסטיבל ליהנות ממופעים של סייבורגים, הרצאות והדגמות של מציאות וירטואלית כאמצעי לפתרון בעיות חברתיות וסכסוכים עולמיים, מיצגים אמנותיים, סדנת האקתון של פסטיבל טרייבקה, רטרוספקטיבה לסרטי בינה מלאכותית והקרנות בכורה של המיצג האודיו-ויזואלי "ביופיליה" המתעד הופעה של ביורק, הסרט "Visitors" שבו משתפים פעולה שוב המלחין פיליפ גלאס והבמאי גודפרי רג'יו ("הנבואה"), ו"אקס מכינה", סרט המדע-בדיוני המדובר של אלכס גרלנד.

בין האורחים הבולטים של הפסטיבל השנה ניתן למנות את ניל הרביסון, המוגדר כ"אחד הסייבורגים המפורסמים בעולם" - עיוור צבעים אשר השתיל למוחו מצלמה המתרגמת כל צבע לסאונד; ואת קארים בן חליפה וקולקטיב Beanotherlab אשר יציגו את העבודות הניסיוניות שלהם בתחום המציאות המדומה. כניסה חופשית לכל אירועי הפסטיבל תעלה 130 ש"ח, אך ניתן גם לרכוש כרטיסים לאירועים ספציפיים.

"קשרים המתווכים באמצעות טכנולוגיה דיגיטלית נתפסים במקרים רבים כמנוכרים וחסרי רגישות", מוסר ליאור זלמנסון, מייסד הפסטיבל והמנהל האמנותי שלו. "הסמארטפונים מבודדים לכאורה את האדם מחבריו ואילו האפליקציות החברתיות מעודדות במקרים רבים התלהמות וביטויי שנאה תוך אי-לקיחת אחריות על משמעות הדברים. בפסטיבל אנו עוסקים השנה ברגישות בעולם דיגיטלי, כשלצד החששות אנו בוחנים את ההזדמנויות בהן טכנולוגיה יכולה דווקא להגדיל את הרגישות בין אנשים ובין אדם לסביבתו. פסטיבל פרינט סקרין ממשיך בחזונו להיות בית לקהילת הניו-מדיה, לאמנים, אנשי טכנולוגיה, עיצוב ומדיה ומקום לקהל הרחב להיחשף ליצירה ולדיון הקשורים לתרבות הדיגיטלית".

פרטים נוספים באתר הפסטיבל ובדף הפייסבוק.