הטבח במערכת עיתון הסאטירה הצרפתי "שרלי הבדו" ממשיכה לעורר גלי תגובה של מאיירים מהעולם כולו. אחד מהרגעים המרגשים ביותר אירע בסוף השבוע כאשר אלבר אודרזו – המאייר האגדי של "אסטריקס", אדם בן 87 שכבר פרש מעסקי האיור – חזר לרגע מפרישתו, הרים את העיפרון והחזיר לחיים את הגיבור הגאלי הנצחי.

בצמד האיורים, שפורסמו בימים חמישי ושישי בחשבון הטוויטר הרשמי של אסטריקס, מופיע הגיבור הגוץ לצד חברו עב הבשר אובליקס במחווה נרגשת למאיירים ההרוגים של "שרלי הבדו" ובתגובה נזעמת – במהלומת אגרוף מנצחת, כמיטב המסורת של הלוחם המצויר – למעשה הטרור. את תגובתו הניצחת מלווה אסטריקס במשפט "גם אני שרלי".

בראיון לעיתון "לה פיגארו" אמר אודרזו כי אינו מבין איך אפשר לעשות מעשים מחרידים כל כך. "זה מטורף", אמר המאייר. ב-17 באוקטובר 2012 הופיעה על שערו של "שרלי הבדו" מחווה לאסטריקס ולאובליקס תחת הכותרת "הופכים את שיקוי הפלא לחוקי" (בהתייחס לשיקוי הפלא אותו נהגו לשתות גיבורי הקומיקס הגאלים). על השער, אגב, הופיעה גם דמותו של הנשיא פרנסואה הולנד, כפות וקשור לעץ עם מחסום על פיו. הולנד הכריז על יום אבל לאומי בצרפת בעקבות המתקפה על "שרלי הבדו". לפחות הוא מבין מה פירושו של חופש ביטוי.

אסטריקס ואובליקס שרלי הבדו (צילום: שער השרלי הבדו)
אסטריקס ואובליקס שרלי הבדו | צילום: שער השרלי הבדו

עוד ב-MAKO תרבות:

קריקטוריסטים ישראלים מצדיעים ל"שרלי הבדו"

בעט מורכן: 20 מחוות ל"שרלי הבדו"

רוברט קראמב מצייר את הישבן של מוחמד