בחירות אמצע הקדנציה בארה"ב (שמתמקדות בבית הנבחרים האמריקאי) מתקרבות בצעדי ענק, ואיתן מגיעה גם מתקפת הסטטיסטיקה שמאפיינת כל אירוע גדול בשנים האחרונות. כל פילוח אפשרי של דמוקרטים ורפובליקנים נערך בימים אלה בניסיון להצביע על הכיוון שאליו נוטים הבוחרים, אבל בחלק מהמקרים זה פשוט תירוץ ליצור סקרים ויראליים שיסעירו את הרשת.

סקר כזה בדיוק פורסם אתמול (רביעי) על ידי פייסבוק, שערכה השוואה במגוון של קטגוריות תרבותיות בין עמודים שגולשים דמוקרטים אהבו בצורה מובהקת, לבין כאלו שזכו לאהדה נרחבת של גולשים רפובליקנים. התחום הראשון שנבחן היה מוזיקה ובו 40 דפים של להקות ואמנים שונים. חובבי קארי אנדרווד או ליידי אנטבלום נמצאים באופן ברור בצד הימני של המפה, בעוד שמעריצי הביטלס, מייקל ג'קסון וליידי גאגא, נוטים בבירור לצד הדמוקרטי. אם אתם אוהבים את טיילור סוויפט לעומת זאת? אין כנראה סיכוי שנצליח לנחש מה תשימו בקלפי.

אין תמונה
בקטגוריית סדרות הטלוויזיה, נוטות ה"דיילי שואו" של ג'ון סטיוארט ו"Colbert Report" של סטיבן קולבר בבירור לצד הדמוקרטי. מרבית הסדרות המובילות (ביניהן "המפץ הגדול", "המתים המהלכים", "שני גברים וחצי") שומרות על אחדות דעים מפלגתית, עם כי "דאק דיינסטי" ו"The Kelly File" (תכנית אקטואליה ברשת פוקס הימנית) נוטות יותר לכיוון הצופים הרפובליקנים.

אין תמונה
בתחום הספרות נראה שהפיזור המפלגתי מובהק הרבה יותר. קוראי "ההוביט", "שר הטבעות" ו"גטסבי הגדול" מזוהים, כצפוי, עם הצד השמאלי של המפה. בצד הרפובליקני נמצאים "מרד הנפילים" של איין ראנד ו-"Heaven is For Real" שמתאר את "ביקוריו בגן עדן" של ילד בן 4 שניצל בנס ממוות. 

אין תמונה