ב"מכבי שירותי בריאות" הצליחו לגרום לנו לתהות, בפעם הראשונה מאז כיתה ה', על הקו הדק המפריד בין אווירה של "צוחקים איתך" ל"צוחקים עליך". פרסומת בכיכובו של הפרזנטור אדיר מילר, שעלתה לאחרונה לרשת (והוסרה מאז), הספיקה לספוג עשרות טענות על גזענות וזלזול בישראלים ממוצא רוסי: בפרסומת מילר מתחזה למוקדן "מכבי", מקבל פנייה מלקוחה דוברת רוסית ומנהל עמה שיחה ארוכה בחצי ג'יבריש, תוך שהוא מאמץ מבטא רוסי ושולח עקיצות בסגנון "אנחנו בישראל, בוא ננסה עברית". 

מנהלי עמוד הפייסבוק "סימן שאתה רוסי" היו מהראשונים להפנות ביקורת כלפי הפרסומת, שכונתה במילותיהם "פתטית ועלובה". "אין לנו בעיה לפרסם סרטונים או סטטוסים שצוחקים על הקהילה הרוסית", נכתב שם. "אבל לא כשמדובר בגוף מסחרי כל כך גדול ולא כשבמשך שלוש דקות מסתלבטים על אשה מסכנה כשברקע כל המוקד מתפוצץ מצחוק. רוב דוברי הרוסית בישראל חברים ב'מכבי שירותי בריאות'. אחלה דרך לשמר אותם".

חברת הכנסת קסניה סבטלובה מהמחנה הציוני כתבה בפייסבוק כי "הסרטון הבזוי של קופת חולים מכבי בכיכובו של השחקן אדיר מילר, אותו הערכתי מאוד לפני הדבר הנלעג בו הסכים להשתתף. באמת, ללעוג בעזרת הומור רדוד לעולה חדשה שמתקשרת למוקד דובר רוסית ולעשות ממנה צחוק עם ה "אנטולי, אנטולי"? לא מצחיק, ממש כמו הסבתא המרוקאית שבצבצה בכמה פרסומות לאחרונה. יש דרך לצחוק על ייחודיות של כל עדה, צריך לדעת איך. ברגע שאף אחד לא צוחק - סימן שהתוצר הוא לא משהו".

העיתונאית יאנה פבזנר בשן כתבה כי מדובר ב"פרסומת כל כך סמלית והמשך ישיר של ביזוי האחר הנהוג פה בארץ הקדושה", והוסיפה כי "הרוסים הם מושא ללעג הכי קל ונוח".

הפרסומת הזאת של מכבי בו אדיר מילר, הסטנדאפיסט עם ההומור הנמוך ועל כן כה אהוד ומצליח בישראל, במשך מספר דקות מתעמר בדוברת ...

Posted by Yana Pevzner Bashan on Wednesday, February 24, 2016

גולשים רבים פרקו את זעמם בעמוד הפייסבוק של "מכבי שירותי בריאות". הנה דוגמאות אחדות:

- חבר'ה בואו נעשה פרסומת!- יאללה סבבה- נביא גם את אדיר מילר- יאללה! אבל מה.. מה הקונספט? - בואו נצחק על שפה של מליון...

Posted by ‎סימן שאתה רוסי #‎ on Tuesday, February 23, 2016

גועל נפש,  בושה וחרפה לכם מכבי. אני 25 שנים חבר בקופה,  במקום לשפר שירות ולקצר טורים לרופא מומחה  אתם מבזבזים כסף שלנו!!!

Posted by Lev Libov on Wednesday, February 24, 2016

היום אני ממש מרוצה שאת שירותי הבריאות שלי אני לא מקבל ממכבי.

Posted by ‎אביתר שפילמן‎ on Wednesday, February 24, 2016

בעקבות הסערה הסירו "מכבי שירותי בריאות" את הסרטון מהרשת, ופרסמו את התגובה הבאה: "חברים יקרים שלנו, רצינו ליצור סרט מצחיק שמעורר חיוך ברוח הומוריסטית. קיבלנו הרבה מאוד תגובות חיוביות אבל גם כאלו שנפגעו ולא מצאו אותו מחויך. מכיוון שלא הייתה בכוונתנו לפגוע באף אחד, החלטנו להוריד את הסרט שבו אדיר משוחח עם אולה, דוברת הרוסית. ובמציאות כמובן, מוקד מכבי מעניק שירות מלא בארבע שפות, ביניהן השפה הרוסית.  שנמשיך לצחוק ובעיקר להיות בריאים".

ממשרד הפרסום "יהושע TBWA" לא נמסרה תגובה.