אי שם ב-1995, שחררה חברה קטנה ואלמונית בשם "פיקסאר" סרט שנעשה כל כולו באנימציית מחשב. עד אז נוצרו רוב הסרטים בעבודה ידנית של אנימטורים, אבל "צעצוע של סיפור" שינה הכל. הסיפור מחמם הלב על הצעצועים של אנדי כבש את העולם, ייצר עוד שני סרטי המשך, גרף מאות מיליוני דולרים של הכנסות, והפך את פיקסאר לאחת החברות המצליחות ביותר בעולם. אבל מה עם וודי, באז וראש תפוח אדמה היו מצולמים לסרט רגיל?

צעצוע של סיפור הסרט האמיתי
עדיין משחקים בבובות. פאולי ופרוטה
ג'ונסון פאולי (19) וג'סי פרוטה (21), שני מעריצים מושבעים של סדרת הסרטים, שמעידים כי ראו את הסרט מאות פעמים בעבר, הקדישו את השנתיים האחרונות בחייהם כדי לבנות מחדש את הסרט הראשון, סצנה אחר סצנה, ולצלם אותה כשהם מפעילים את הבובות. "היה לנו כיף לעשות את זה", סיפר פרוטה בראיון לדיילי מייל. " נהגנו לצלם בעיקר בסופי שבוע, לפעמים ימים שלמים כדי שנוכל לסיים".

חלוקת התפקידים בין השניים הייתה ברורה: פאולי נבחר לצלם כשפרוטה הפעיל את הבובות בעצמו. למרות הכל בחלק הסצנות התחלפו השניים כדי להתנסות גם בתפקיד האחר. לדיבוב הקולות לוהקו מתנדבים צעירים, חלקם סייעו גם בעבודת העריכה והעיבוד הסופיים, שדרשו הרבה שעות עבודה. את הסרט המוגמר העלו השניים ליטיוב ביום שבת האחרון והתגובות היו חסרות תקדים. בתוך יומיים הגיע הסרטון ללמעלה מ-1.5 מיליון צפיות, כשעד מהרה גם אנשי פיקסאר עצמם התוודעו אליו. כמה מהם פנו אלינו וסיפרו שהתלהבו מאד מהתוצאה" ,סיפר פרוטה.

צעצוע של סיפור הסרט האמיתי
בקרוב סרט ההמשך?
עכשיו גם אתם יכולים לצפות בתוצאה הסופית והמושקעת של "צעצוע של סיפור", גרסת המציאות. מי יודע? אולי עתיד הקולנוע נמצא בכלל ביוטיוב.