אולימפיאדת החורף הגרנדיוזית של ולדימיר פוטין ורוסיה נפתחה בטקס מרשים ביום שישי האחרון, אבל מעיר הנופש שעל שפת הים השחור, ממשיכות לזרום כל העת תמונות זוועה שמשחררים צוותי העיתונות הזרים. מסתבר שגם כשמשקיעים לא פחות מ-51 מיליארד דולר בהפגנת שרירים בינלאומית, אפשר לשכוח דברים אלמנטריים כמו רצפה או מים בברזים.

בימים האחרונים כבר התוודענו לצוותי עיתונות שהזמינו מקומות במלון בעיר 11 חודשים מראש וגילו שקיבלו רק חדר אחד, חיווט Wi-FI שעובר בתוך החדר, צ'ק אין שמתקיים בחדרו של בעל המלון וכל אלה רק על קצה המזלג. כמעט מיותר לציין שהתמונות, הציוצים והסטטוסים שזורמים כל העת וחושפים את המחדלים, מציבים את המארגנים במבוכה גדולה, ובתגובה הסתבר שהם שמרו לעצמם נשק סודי ליום הדין.


דימיטרי קוזאק, סגן נשיא הוועד האולימפי הרוסי, פנה ביום שישי האחרון לכתבי הוולסטריט ג'ורנל, פול סוני, גרגורי ווייט וג'ושוע רובינסון, והאשים אותם בניסיון לחבל במכוון בהצלחתה של סוצ'י. "יש לנו תיעוד ממצלמות במעגל סגור המותקנות בחדרי האמבטיה", הזהיר קוזאק, "ואנשים נראים שם מוציאים את ראש הברז, מכוונים את זרם המים כלפי הקיר ועוזבים את החדר ליום שלם. אם לא יפסיקו הניסיונות לפגוע בנו, נשחרר אותם". נציג מקומי שהבין את גודל המחדל משך במהירות את קוזאז מהמקום לפני שיצליח לפלוט משהו גרוע יותר, אבל הנזק כבר נעשה.

אם קודם לכן נאלצו הרוסים להתמודד רק עם מחדלי הכנות, כעת היה עליהם להדוף חשד כבד למעקב לא חוקי אחרי אורחיהם מרחבי העולם. "אין בשום פנים ואופן מעקב בחדרי המלון או בחדרי אמבטיה שמאוכלסים על ידי אורחים", הסביר דובר מטעמו של קוזאק בהודעה ששוחררה לעיתונות. לטענתו המצלמות הותקנו במקום במהלך ההכנות כדי לוודא שהצוותים במקום עושים את עבודתם נאמנה, והוסרו לאחר מכן.

קוזאק עצמו טען מאוחר יותר במסיבת עיתונאים שמתוך מאה אלף אורחים ששוכנו בעיר לכבוד המשחקים, קיבלו המארגנים רק 103 תלונות רשמיות. לא ברור מה בדיוק נחשבת לתלונה רשמית ומה לא, אבל מה שבטוח הוא שכל אורח בסוצ'י יחשוב מעכשיו פעמיים לפני שיחליט להתפשט.