עולם סדרות הרשת העברי, שממשיך לצמוח ולהתפתח, עוד לא מתקרב כמובן לגיוון שיש אצל מקבילו האמריקאי. הסדרה "בטיפלול", שהפרק השביעי והאחרון שלה יעלה לרשת ביום ראשון, מוסיפה לעולם הזה יותר מדבר אחד: היא נוצרה על ידי קולנוענית מבטיחה עם שני סרטים ברזומה, עוסקת בבוטות בנושאים שנחשבים טאבו, משלבת פרצופים מוכרים שמגיעים לשבור לעצמם את הטייפקאסט וקורצת לסדרת טלוויזיה אגדית מלפני יותר מעשור.

"בטיפלול" היא לא ממש פרודיה, אבל היא בהחלט משתמשת ב"בטיפול" האגדית כמקור השראה וכהזדמנות לשבור את הפורמט המוכר הזה ואת הצורה שבה אנחנו מציגים ורואים פסיכולוגים. במקום אסי דיין בתפקיד ראובן - איש שכולו רצון טוב ותסביכים פרוידיאניים - אנחנו מקבלים את רוית, פסיכולוגית משועממת שנעה בין תוקפנות לפסיביות ולרגעים נדירים של תובנות. רוית (בגילומה המופלא של שחקנית התיאטרון איילת רובינסון) פוגשת בכל שבוע מטופל חדש - וכל אחד תלוש, מורכב ואבסורדי יותר מקודמו. 

בין הכוכבים שמתארחים ב"בטיפלול" נמצאים מגי אזרזר, בתפקיד אמא טרייה שבדיוק הודחה מריאליטי התפירה הישראלי הראשון ("כוח המחט"); ואלי דנקר וניצה שאול - שני שחקנים שהתגעגענו אליהם - כהוריה של רוית שהחליטו להיפרד ומספקים כמה ציטוטים מדהימים שיגרמו לכם לצבוט את עצמכם ("מדי פעם אנאלי, בעיקר בכיפור"). ויש גם מחבל מתוסכל שלא מצליח לבצע פיגוע, זוג שנעלם ומופיע כשאחד "לא רואה" את השני, ועוד מיני הברקות לשוניות. 

רוני קידר בסט של "בטיפלול" (צילום: אריק מזרחי)
רוני קידר בסט של "בטיפלול" | צילום: אריק מזרחי

יוצרת הסדרה, הקולנוענית רוני קידר, כבר זכתה להכרה עם סרטה הראשון, "ג'ו ובל", שעשה רעש וצבר קהל מעריצים אדוק. עכשיו, בין סרטה האחרון "סופעולם" לסרט הבא שמופק בשיתוף פעולה ישראלי-גרמני, היא מנסה להשמיע את קולה גם ברשת. "חיפשתי פרויקט קליל שיתן לי ברייק בין הצילומים לעריכה של הסרט הבא שלי", מספרת קידר, "וסדרת רשת זו פלטפורמה מעולה לעשות שטויות ו'בטיפלול' זה אחלה פתרון הפקתי לסדרה זולה. פסיכולוג ומטופל - שני שוטים ודיבורים על שטויות".

אבל המניע המעשי-כלכלי לא יכול להיות היחיד. מה היה הדבר שחיבר אותך לסיטואציה של הטיפול?

"הלכתי הרבה לפסיכולוגים. היה לי אחד שקראו לו רוני שהייתי מקבלת אצלו התקפות צחוק ולא הייתי מצליחה לדבר, והייתה לי פסיכולוגית ששינתה את חיי כששכנעה אותי לצאת לצלם סרט עצמאי ("ג'ו ובל" - ב"ט) בלי לפחד. אבל לא נראה לי שמשהו מזה השפיע על 'בטיפלול', פרט לזה שהיא מדי פעם הגניבה מבט לשעון על השולחן. זו פשוט פסיכולוגית שלא טובה במה שהיא עושה ומטופלים שלא טובים בלחיות". 

רוית הפסיכולוגית היא דמות שצריכה לעשות המון עם מעט אמצעים, ואיילת רובינסון ממש מחזיקה את "בטיפלול". איך הכרתן?

"פגשתי את איילת ב-2011. היא יצאה מהקרנה של 'ג'ו ובל' ואמרה שהיא מתה על הסרט וחייבת לעבוד איתי. אמרתי לה שמתישהו זה יקרה, ואחרי חמש שנים נזכרתי בה. היא כל כך מצחיקה שזה כואב והיא מושלמת לדבר כזה. חלק מהבדיחות הכי מצחיקות של 'בטיפלול' הן שלה". 

טוב, זה אחד מהיתרונות של ליצור סדרה ברשת, כנראה שבמקומות אחרים היה לך יותר קשה לכתוב דמות שאומרת זרע, או דמות של מחבל, או דיבורים על מין אנאלי ועל כל סוגי הסמים בעולם - והפרק הזה הגיע ליותר מ-50 אלף צופים. סרטים את כבר עושה, טלוויזיה זה מדיום שמושך אותך? 

"טלוויזיה זה די החלום שלי. אני מרגישה שהרבה מהסדרות בארץ יכולות להיות יותר טובות והרבה הרבה הרבה יותר אמיצות ממה שהן. הרבה פעמים אני רואה סדרה שכתובה ממש טוב, שנהרסת על ידי בחירת במאי לא נכונה או בימוי מבריק שחסר אונים מול תסריט חלש. אם אני מנסה להבין למה, פשוט נראה לי שבטלוויזיה האמריקאית הרבה פחות מזלזלים בצופים מאשר בטלוויזיה הישראלית. יש תחושה שכאן חושבים שהצופים הרבה פחות אינטליגנטים ממה שהם. הסדרה הישראלית האחרונה שראיתי ואהבתי היתה דווקא 'פוליאקובים'. יעל פוליאקוב היא גאון הדור בעיניי". 

הפרצוף הכי מוכר בסדרה הוא כנראה זה של מגי אזרזר. איך היא הגיעה ל"בטיפלול"? 

"כשהתיישבתי ללהק את הפרקים היא עלתה לי לראש, שלחתי לה את התסריט והיא הייתה בעניין. מגי היא באמת משהו מיוחד שלא רואים הרבה והיה תענוג גדול לעבוד איתה ולאלתר איתה. הרגע הזה שהיא שרה 'אלי אלי' הוא רגע שלא אשכח בחיי".

אני מבין שאנחנו מתקרבים לסוף של "בטיפלול", לפחות לתקופה הקרובה. מה התכניות להמשך? 

"הסרט הבא שלי, 'משפחה', בטח ייצא בשנה הבאה לעולם ואני מסיימת עכשיו לכתוב עוד סרט. חוץ מזה אני כותבת לאנשים דברים, עורכת קליפים, אוהבת טיולים רומנטיים באלנבי עם הכלב שלי מתניאל הקטן, מנגנת על מפוחית בזמני החופשי, והייתי רוצה למצוא גוף טלוויזיוני עם ביצים מספיק גדולות שייתן לי לייצר סדרה".

האנשים שמאחורי "בטיפלול": 

כתיבה, בימוי, עריכה, הפקה - רוני קידר. צילום - גיא רז, אריק רפאל מזרחי. משחק - איילת רובינסון, נעמה אמית, דני איסרליש, מיטל כרמלי, שלו גלבר, מגי אזרזר, אלי דנקר, ניצה שאול, צב רן, יותם ישי. מוסיקה - יובל וילנר. עיצוב פסקול - רונן נגל, נתי טאוב. אפקטים ויזואליים - רון חיימוב. איפור ושיער - הילה אלקיים. תלבושות וארט - רונה גון