אומרים שתמונה שווה אלף מילים, למשפחה אחת מניו יורק תמונה אחת הייתה שווה כנראה הרבה יותר. בחור צעיר בשם ניקולס איי סימונס (20), נעלם מביתו שברוצ'סטר, ניו יורק, בערב השנה החדשה. בני משפחתו התחילו לחפש אותו כשהם פונים למדיה ולפייסבוק ללא הועיל.

באופן מפתיע בני המשפחה הצליחו לאתר אותו דווקא באמצעות מהדורת יום ראשון של העיתון USA TODAY. בתמונה נראה הומלס בשם "ניק" מכוסה בשמיכה ברחובות וושינגטון.  מאז שהתפרסמה התמונה בעיתון החלו בני משפחתו במסע לאתר את בנם, כולל פירסומים נרחבים בפייסבוק "ניק חי וכנראה במצב לא טוב", כתבה אימו, מישל ווילאמס, בעמוד הפייסבוק שלה שעות לפני שנמצא הבן. "אנחנו הולכים להביא אותו הביתה בריא ושלם וזו תהיה דוגמא מושלמת לאהבת האל והתערבות אלוהית שאי פעם הייתה לי", היא הוסיפה. לאחר שנמצא הבן מחקה האם את ההודעה ואמרה שתוציא הודעה רשמית בהמשך.

הצלמת שצילמה את התמונה, ג'קלין מרטין, אמרה שתיעדה את המאורע משום שהייתה מופתעת מכמה צעיר היה ההומלס האומלל. "הצגתי את עצמי בפניו ולחצתי את ידו. הוא רק אמר לי איך קוראים לו", סיפרה מרטין בראיון. "אמרתי לו שאני יכולה לכתוב את השם המלא שלו בתמונה ושזה יכול לעזור לו ליצור קשר עם משפחתו, הוא סירב וביקש שאכתוב רק ניק."

ניקולס סימונס הומלס (צילום:  Jacquelyn Martin - AP)
התמונה שהובילה למציאתו של ניקולס | צילום: Jacquelyn Martin - AP
יום למחרת קיבלה מרטין הודעת טוויטר מכתב העיתון, עימו יצרה המשפחה קשר. הכתב קישר בין המשפחה לצלמת שהביאה אותם למקום בו לקחה את התמונה. בני המשפחה מצאו את סימונס הנעדר ומאוחר יותר המשטרה אספה אותו משם ודאגה לאישפוזו בבית חולים. "מאוד קל לאנשים לשכוח שמדובר באנשים אמיתיים עם משפחה אוהבת שדואגת להם", אומרת מרטין. "הניסיון הזה מלמד אותי שלכל אדם יש סיפור".

המשטרה מסרה שטרם פרסום התמונה לא הינ קצה חוט לגבי הימצאו של סימונס. "זה היה מזל טהור. נס", אמר השוטר שהיה אחראי לחקירה. והוא כנראה צודק - התמונה שפורסמה נבחרה באותו יום מתוך 126 תמונות אופציונליות אחרות שהיו יכולות להיכנס במקומה.

>> בואו לפייסבוק שלנו