בעוד המירוץ לנשיאות האמריקאית ב-2016 מתחיל להתחמם, מגזין "טיים" מפרסם השבוע ראיון שער עם שני נשיאים לשעבר – ביל קלינטון וג'ורג' וו. בוש – שכפי שנראה כרגע ילוו כל אחד מהם מועמד לנשיאות: קלינטון עם בת זוגתו הילארי, ובוש עם אחיו ג'ב.

ביל קלינטון וג'ורג' בוש על שער מגזין טיים
היריבים לשעבר מפגינים ידידות. השער המדובר

השניים מצולמים מחויכים על השער תחת הכותרת "משחקי הכס: הטיים מדבר על 2016 עם הזוג הכי מפתיע בפוליטיקה". בראיון עצמו מדברים הנשיאים לשעבר על תפקידם בקמפיינים של 2016, קלינטון יוצא להגנת הקרן המשפחתית שלו, בוש מדבר על תחביב הציור שלו, והשניים נראים באופן כללי מיודדים ומרוצים.

"אני חושב שמרבית התפקיד שלי ב-2016 יהיה לייעץ כשמבקשים ממני", אומר קלינטון ומוסיף, "אני מנסה לא לתת עצות כשהילארי לא מבקשת ממני, אבל היא מבקשת מפעם לפעם".

"אני לא יכול לומר לך מי ינצח", אומר בוש, "אבל אני יכול לומר לך מה יקרה. יש מין תבנית כללית. יהיו סיפורים שיעברו במהרה, יהיו משברים, יהיה את הסיפור עם מימון הקמפיינים. יהיו את כל הדברים האלה שתמיד קורים, אבל בסוף האדם שיצליח להנהיג את מפלגתו בצורה הטובה ביותר ימונה לנשיא".

המינוי של הילארי קלינטון למועמדת המפלגה הדמוקרטית כמעט בטוח, בעוד המירוץ הרפובליקני בו מתמודד ג'ב בוש פתוח יותר. על כך אומר בוש "מה זה משנה אם הסדר הוא בוש-קלינטון-בוש-אובמה-קלינטון, או בוש-קלינטון-בוש-אובמה-בוש?".