Buzzfeed (צילום: צילום מסך)
קצר ולעניין | צילום: צילום מסך
אז אתם יודעים כבר איזו דמות אתם מ"מלחמת הכוכבים"? (תודו שיצאתם ג'אר ג'אר בינקס) ואיזה אימוג'י (מי יצא קקי מחייך?) ומיהו הסלב שהכי מתאים לכם להעביר איתו ערב של סוטול? אם יש מוטיב חוזר אחד בשבוע האחרון בכל רחבי הגלובוס המקוון, זהו כנראה הרצון האנושי להיות הכל חוץ מאשר מה שאנחנו באמת. אפילו אם זה רק לכמה דקות.

אין צורך לפתח יותר מדי תיאוריות קונספירציה, די ברור שהשילוב בין המבחנים הממכרים של באזפיד ושבוע הדופלגנגר הוא די מקרי. אבל כשכל זה משתלב עם ציון עשור לפייסבוק וסוג של חשבון נפש כללי שמייצרת האנושות עם עצמה, משהו גדול כנראה בכל זאת מתרחש. יכול להיות שגם זה ממש מקרי ובכל זאת קשה להתעלם ממנו.

על פניו, החזון של פייסבוק להפוך את כולנו למועדון חברים עצום הצליח. בפועל כנראה שהסיפור קצת שונה. הניוזפיד שלנו מלא כבר שנים בפיסות חיים משמימות, בדיחות עבשות ובעיקר באחוז גבוה של אנשים שאנחנו נהנים לשנוא. חלקנו התנתקנו, עברנו לרשתות חברתיות אחרות (לא ששם המצב הרבה יותר טוב) או הפכנו את ההייד לכפתור החשוב ביותר בחיינו. אבל הרוב פשוט הפכו אותה לפלטפורמה מלבה שנאה.

Buzzfeed (צילום: צילום מסך)
שעות של הנאה | צילום: צילום מסך
כמה לינצ'טרנטים עברו בפיד שלכם בזמן האחרון? כמה הוצאות דיבה, שיימינג וסתם רוע מסתובב שם בין עוד מם לתוכן פרסומי? זוכרים את הימים שבהם סיפרו לנו שתופעת הטוקבקיסטים תיעלם כשהם ייאלצו להזדהות בשמם ותמונתם? ההתבטאויות של האנשים שכל אחד מכם מכיר על גבי העיצוב המינמלי של פייסבוק, חמורות בעשרות דרגות מכל נאצה אנונימית שתקראו בסוף כתבה.

למקום הזה נכנסה בחוכמה באזפיד, שהפכה לאתנחתא הקומית של כולנו. במקום לקרוא עוד פוסט משמים של ההיא שזקוקה תמיד לתשומת לב או להתעפץ מול עוד ויכוח עילג על כלום בין החברים שלכם, היא הופכת מידע לא רלוונטי לדבר הכי מעניין בעולם. יכול להיות מאד שאתם חייבים לספק דעה (ועכשיו) על פרשת אייל גולן, אבל הרבה יותר מעניין לדעת איזה דמות של פיקסאר יצא האקס. בהחלט ייתכן שאם לא תגידו משהו (ועכשיו) על ההתבטאות האחרונה של בנט, תאבד ההזדמנות האחרונה לשתי מדינות לשני עמים, אבל איך אפשר להתעסק בזה עכשיו כשההיא שעפה על עצמה שינתה תמונה לביונסה?

Buzzfeed (צילום: צילום מסך)
העיקר להיות מישהו אחר | צילום: צילום מסך
אז מה המבחן שלכם באמת אומר עליכם? שום דבר מצד אחד, והמון מצד שני. רוב הסיכויים שעשיתם אותו מתוך שיעמום או שעשוע, שראיתם חבר שמילא אותו ורציתם גם. אבל גם מבלי להתכוון הוכחתם שמשהו ברעיון המקורי של התקשורת בינינו מתחיל לגווע. מול קו השנאה וההתלהמות שהשתלט על פייסבוק, נולדה מציאות אלטרנטיבית של כפילים ותהיות על מי אתם מהספייס גירלז. כי אם ההווה כל כך מעיק ואפל, אולי באמת עדיף להחליף אותו בתמונת מראה ורודה הרבה יותר.