נשיא ארה"ב דונלד טראמפ כבר סיפק שלל אמירות פזיזות מאז כניסתו לתפקיד, בלטה בסוף השבוע האחרון אמירה הזויה במיוחד בדבר פיגוע טרור שהתרחש בשבדיה. "אתם רואים את מה שקרה אמש בשבדיה", אמר טראמפ במהלך עצרת בפלורידה שעסקה בבעיות ההגירה הגלובליות ואירועי הטרור שפוקדים את אירופה. "שבדיה - מי היה מאמין". ובאמת, מי היה מאמין - שכן, כמו שכולנו כבר יודעים, לא התקיים שום אירוע טרור בשבדיה ביום שישי האחרון. קארל בילדט, שר החוץ השבדי לשעבר, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "מתקפת טרור בשבדיה? מה טראמפ מעשן?".



אנחנו לא יודעים מה טראמפ מעשן, אבל אנחנו יודעים מאין הוא צורך את האינפורמציה שלו - מערוץ החדשות "פוקס ניוז". טראמפ עצמו אישר בחשבון הטוויטר שלו: "ההצהרה לגבי מה שקורה בשבדיה, הייתה בהתייחסות לסיפור ששודר אתמול ב'פוקס ניוז' בנוגע למהגרים ולשבדיה". הכתבה אליה התייחס טראמפ הייתה ראיון שערכו ב"פוקס" עם יוצר הסרט "סטוקהולם סינדרום" עמי הורוביץ.

הורוביץ, אמריקאי בעל שורשים ישראלים שאף למד באוניברסיטה העברית בירושלים, נסע לשבדיה כדי ליצור סרט קצר הקושר בין ההגירה המוסלמית לשבדיה להתגברות האלימות במדינה. בראיון עם טאקר קרלסון אמר הורוביץ כי "לעיתים קרובות השבדים מנסים 'לטייח' חלק מהפשעים שנעשים על ידי מהגרים מוסלמים", התייחס לכך ששבדיה רואה בעצמה "מעצמה מוסרית", ואמר שמבחינת העם השבדי, קליטת מהגרים מוסלמים היא חובה מוסרית. עוד אמר הורוביץ כי למרות שמבחינה סטטיסטית הנתונים מראים כי אחוז גבוה מהפשעים בשבדיה (במיוחד מקרי האונס) מבוצעים על ידי מהגרים מוסלמים, מי שיטען זאת בקול רם יואשם על ידי הציבור השבדי ב"איסלמופוביה וגזענות". בסרטון אחר שהעלה לעמוד היוטיוב שלו, מבקר הורוביץ באירלנד ופוגש חברות שתומכות בחרם ה-BDS נגד ישראל ובוחן עד כמה האנשים שעובדים בהן תומכים בנושאים הומניטריים אחרים.

הראיון של הורוביץ ל"פוקס ניוז": 

 

בתגובה לפנייתה של שגרירות שוודיה בארה"ב לממשל טראמפ במטרה לקבל הבהרות בנושא הפיגוע לכאורה, טענו בבית הלבן כי הנשיא התייחס לדיווחים לפיהם חלה עלייה ברמת הפשיעה במדינה. עם זאת, הטענה לא תואמת את דבריו של טראמפ בעצרת. 

הסרט המלא של הורוביץ STOCKHOLM SYNDROME: 

 

הסרט BDS'ing in Ireland: