פיל או חמור? כחול או אדום? "אישה רעה" או סוטה? בכל מקרה, הערב כולנו נדע מי יהיה הנשיא/ה החדש של המעצמה הגדולה בעולם (בינתיים), אחרי מערכת בחירות פסיכית במיוחד הדבר היחיד שבטוח הוא שהסוף הולך להיות מצחיק. לא, אנחנו לא מדברים על האפשרות בה טראמפ לא יקבל את תוצאות הבחירות ויכניס ספריי שיער למי השתייה של כולנו, אלא על המופע "עושים את אמריקה: גורי וחברים במופע בחירות" שמתקיים הערב במועדון "האיזור" בתל אביב ובו גורי אלפי יארח קבוצה של חברים מוכשרים לערב שכולו אימה וצחוק. "בתחילת נובמבר ארצות הברית של אמריקה עומדת לבחור נשיא חדש, או נשיאה, או פיל ים, אנחנו כבר לא בדיוק מבינים מה קורה שם. מה שאנחנו כן יודעים זה שיום אחרי הבחירות במקום לשמוע עוד פרשנויות משעממות בחדשות, אנחנו מזמינים אתכם לערב שכולו ארצות הברית, מוסיקת קאנטרי סטנד אפ ואלכוהול", נכתב בהזמנה למופע. בין האמנים שיעזרו לגורי להתמודד עם התוצאות הרות הגורל ניתן למצוא את ליאת הר לב, דנה סמו, גלית חוגי (יוצרת "האחיות המוצלחות שלי"), תם אהרון ("מצב האומה") וגם מוזיקאים כמו אלרן דקל, יעל דקלבאום, להקת שממל ועוד. 

אין תמונה

היי גורי, אתה עוקב אחר מערכת הבחירות המשוגעת הזאת לא פחות מיונית לוי ותמר איש שלום, אבל בשונה מהם אתה לא מחוייב לנימוס דיפולמטי. בקיצור, מי אתה חושב שהולך לנצח?

"אני חושב שהילרי תנצח, די בוודאות, גם כי רואים שרוב האלקטורים הולכים אליה וגם כי אני מאמין שבסופו של דבר היד של מי שבא להצביע לטראמפ תרעד ברגע האמת". 

לאורך כל מערכת הבחירות בארה"ב, השמות הכי גדולים בתרבות  - ביונסה וג'ייזי, קנייה ווסט, ברוס ספרינגסטין - הביעו באופן נחרץ את דעתם הפוליטית, גם מנחי תכניות הלייט נייט ללא יוצא מן הכלל הביעו דעה נחרצת. בארץ כידוע מעטים האמנים שמביעים דעה פוליטית. מה אתה חושב על זה?

"תקשיב, השיטה הישראלית היא לא השיטה האמריקאית. בשיטה האמריקאית יש רפובליקנים שהם תמיד השמרנים ויש דמוקרטים שהם תמיד ליברלים, פה יש לנו כל מיני סקטורים: דתיים ולא דתיים, וחילונים ושמאלנים כאלה ושמאלנים כאלה, ומרכז ימינה ומרכז קצת שמאלה, כתוצאה מכך קשה מאוד לאמנים להגיד: 'אני בצד הזה או בצד הזה'. כשהם כבר אומרים בדרך כלל הם לא מרוויחים מזה נקודות, אם כבר הם רק מפסידים מזה קהלים אז בכלל זה נורא". 

כל הכרטיסים ל"גורי אלפי וחברים במסיבת בחירות" כבר אזלו אבל גולשי Mako יוכלו לצפות במופע בלייב בעמוד הפייסבוק של mako.