בהנחה שהעברתם את היממה האחרונות במשרד בבהייה בפטמות של ג'ניפר לורנס, בטח כבר הצלחתם לגבש דעה על הדליפה המאסיבית של תמונות העירום האלו וכן, זה כולל את הדעה "יש! תמונות עירום של ג'ניפר לורנס!". ורגע, גם סלינה גומז. וקייט אפטון. וקירסטן דנסט. ואמבר הרד. ואולי אפילו בר רפאלי, אבל כנראה שזאת לא באמת היא, רוב הסיכויים שאפילו האקר אימתני במיוחד לא יעז להתעסק עם ציפי.

התמונות הושגו כפי הנראה על ידי פריצה לאיי קלאוד של הכוכבות (כנראה ש"ג'ניפר 1234" לא הייתה סיסמה חזקה מספיק?) והועלו לקהילת הפורומים 4chan ומשם נפוצו ברשת. ההאקר המוכשר מבטיח לוכסן מאיים, תלוי מאיזה צד של המצלמה אתם, לשחרר עוד ועוד תמונות. כמו ויקיליקס, רק של עירום לא מרוטש של מפורסמות שאף אחת מהן לא תכננה שאי פעם תראו.

אז אנחנו חוגגים, אבל סביר להניח שג'ניפר לורנס פחות, וגם יתר הכוכבות שחלקן כבר מכחישות בטוויטר שבאמת מדובר בהן, כמה מהן הפעילו סוללת עורכי דין מרשימה והיתר שומרות על שתיקה. מכאן הדעות חלוקות. יש כאלה שטוענים שאם הן מפורסמות הן צריכות להיזהר קצת יותר ולא להצטלם בעירום, ויש כאלו שטוענים שאנחנו, בבהייה בתמונות האלו, תורמים לפשע שנעשה נגדן. אם תשאלו אותי, ואתם לא אך אענה בכל זאת, כולם טועים.

ברור שהכוכבות המתפשטות הן הקורבן פה. ואז מה אם הן מפורסמות, עדיין יש להן זכות לפרטיות ולהצטלם איך שבא להן ולשלוח סקסטינג לבויפרינד ואז להתבלבל ובטעות להעביר לאבא שלהן, בלי שאף אחד ידליף את התמונות לכל העולם.  וכפי שלמדתי אתמול, הגיבוי לאייקלאוד במקרים רבים הוא אוטומטי, כזה שאין דרך להימלט ממנו, ותמונות נשארות בו גם אחרי שנמחקות. האשם היחידי כאן הוא ההאקר שפרץ לחשבונות האישיים שלהן והדליף את התמונות. זו לא אשמתן, כמו שזו לא אשמתן של תיכוניסטיות שסרטוני סקס שלהן עוברים בוואטסאפ, וכמו שזו לא אשמתן של בחורות שהוטרדו מינית, גם אם הן התלבשו חשוף.

בר רפאלי בבגד ים בעיצובה (צילום: דיוויד מישיגן)
אין מצב שזאת באמת היא | צילום: דיוויד מישיגן

ההבדל היחידי בינן ובין כל אחת אחרת (או אחד), זה שהתמונות שלהן מעניינות קצת יותר אנשים. אף אחת שמצטלמת בעירום ומוחקת את התמונות, או אפילו אם היא מגבה אותן בישות הערטילאית שנראית "הענן", לא צריכה לקחת בחשבון שיכול להיות שהוא ייפרץ. בדיוק כמו שכל מי שמגבה שם שיחות וואטסאפ עמוסות טינופים, תמונות אישיות ומיילים נפיצים לא אמור לקחת בחשבון שאולי הוא יקרוס.

אבל גם אותנו אי אפשר להאשים בכך שמלא תמונות עירום של סלבס הופכים יום עמל פשוט לכריסמס. ברגע שמשהו עולה לרשת, הוא של כולם. זה כבר לא רכושן הפרטי והאינטימי אלא תמונה שתופץ ותשוכפל ותישאר שם לנצח. וזה באסה בשביל ג'ניפר לורנס - וגם לא פייר, כי היא באמת חמודה - אבל אם יש משהו שאין לה איך להילחם בו, זאת הרשת. והרשת אולי מגלה ומראה לנו הכל על כולם, אבל גם הופכת את המידע לפחות חשוב ואת הסודות שלנו לפחות גדולים.

אז כן, יום אחד סיקרט ייפרץ והאיי-קלאוד ייפול וכולנו נדע הכל, אבל כל כך הרבה מידע אינטימי יגרום לזה שלאף אחד לא באמת יהיה אכפת. אז אולי זה לא ינחם את ג'ניפר לורנס כרגע – אבל זה לא ביג דיל. כולן מפדחות את עצמן עם צילומי ראי נועזים, את כולן יום אחד עוד נראה. מה שבטוח זה שמחרתיים זה יהפוך לעוד אנקדוטת סיכומי שנה ולכמה שומרי מסך נועזים.