הפעם הראשונה בה הכרנו את אלה אפשטיין הייתה בקיץ 2012. זה קרה במסגרת סדרת הרשת המרגשת "להוולד מחדש", שהציגה את סיפורן של שלוש נשים שמחפשות אהבה, ועל הדרך מוצאות את עצמן. כבר אז, בסרטון הראשון ההוא, היה ברור שמדובר בפוטנציאל ענק, שכדבריה, "כמו רייצ'ל מ'גלי', ממש מוכשרת במלא דברים אבל יש לי גם הרבה בעיות". 

הרבה מים עברו בירקון מאז, אפשטיין עשתה גיחה לברלין (עוד על כך בהמשך), חיפשה את עצמה וחזרה בידיים ריקות. עכשיו היא שוב איתנו, והפעם, במקום אינדי-אוונגרדי היא עושה פאקינג היפ-הופ. קבלו את שובה של אלה אפשטיין: 

"אז האמת היא שהשנה סוף סוף אובחנתי ויש לי בעיה באונה הימנית של המוח", מספרת אפשטיין, בתשובה ששופכת אור על כמה שאלות לא פתורות שהיו לנו. "מצד אחד זה מסביר למה כל החיים הייתי אאוטסיידרית, מצד שני זה מה שגורם לי להיות כל כך רב תחומית. כמו קניה ווסט".

​איפה את רואה את עצמך בעוד 10 שנים?

"איפה אני רואה את עצמי עוד עשר שנים? איפה הפאקינג מדינה שלנו תהיה עוד עשר שנים? הדבר היחיד שאני יכולה לאחל לעצמי זה לחזור לקשר עם אבא".

מה עלה בגורלה של הלהקה בעלת השם הזמני "אלה אנד דה פאקד אפ קידס"? איפה הם היום?

"היה איזה ערב אחד שיצאתי סטולה לגמרי מהמורפיום ועברתי תאונת אופניים שהובילה להחלפת ירך. כשחזרתי הם כבר לא היו שם... חשבתי שכולנו פאקד אפ, אבל מסתבר שהם סתם ילדים. Kinder".

אפרופו קינדר, איך היה בברלין? למה חזרת?

"היה מדהים. מסיבות טייט, לא ישנתי איזה חמישה ימים. ביום החמישי פגשתי בסניף של סאבוואי בקרויצברג אישה מדהימה שהייתה אסירה פוליטית בבוכנוואלד וגרתי אצלה כמה זמן. היא הפכה להיות כמו אמא שלי. היא לימדה אותי איך לסמוך מחדש על בני אדם ועזרה לי להגמל מטבק. אבל בסוף גיליתי שהיא סתם הייתה קומוניסטית ונשבר לי הלב. אז חזרתי לארץ".

בסרטון החדש שלך ראינו שנרקם רומן בינך לבין המפיק שלך. זה קורה? מה הסטטוס שלך היום (למעריצים ולמעריצות שתוהים)?

"זה לא הלך בינינו, אני חושבת שלגברים קשה להכיל אותי.. אבל אני רגילה להיות לבד".

למה את חושבת שהממסד המוזיקלי (בין היתר דליק ווליניץ ההייטר) דוחה אותך?

"אני חושבת שאנשים לא יזהו מה זה אינדי אמיתי גם אם זה ינשך אותם בתחת. המוזיקה שלי היא מחוץ לנורמה ואני אחת שאומרת לאנשים את האמת בפרצוף. מה לעשות שיש כאלה שלא יודעים להתמודד עם זה. למזלי יש את האינטרנט ועד כמה שאני יודעת אין עליו עוד צנזורה. לפחות עדיין אין, אבל מי כבר יודע עם הממשלה הפשיסטית הזאת. בקשר לדליק שלא תבין אותי לא נכון, אנחנו הכי טייט אבל א׳ הוא כבר לא גר בתל אביב, לדעתי הוא גר בראשון וב׳ דליק הוא מיינסטרים. אבל זה ממש סבבה".

עכשיו כשגילית את עצמך כאישה ואת המאבק הפמיניסטי - מי האישה שמהווה עבורך מודל לחיקוי?

"אני גדלתי בבית מסורתי עם המון מגבלות, ואיך שיצאתי ממנו הפכתי להיות אדון לעצמי. בגלל זה אני חושבת שהדמות הנשית הכי חזקה שאני מכירה זאת אני. אני לא נותנת לכלום לשפיע על ההוויה שלי, אני יודעת להיות צ׳וצ׳ית כשצריך אבל אני גם יודעת להיות טייגרית כשצריך. קורה לי המון שמשווים אותי להאנה מ'גירלז' בגלל שהיא ממש מצחיקה וסופר וומן. אבל אני רואה את עצמי הרבה יותר כמו ג׳סה, בגלל שהיא hobo, כמוני".

מה התכניות להמשך?

"אני, שלא כמו ביבי, הפרוטקטורית האמיתית של ישראל. אני הולכת להעיר את השמאל ולהזכיר לכל אזרחי המדינה, איזו מדינה סוציאליסטית הייתה לנו פעם! אני רוצה להגיד לכל מי שרוצה להצטרף למאבק - תתמכו בי. תעקבו אחרי ברשתות החברתיות ותראו איך אני שוברת את האינטרנט. אני בכל מקום - באינסטגרם, בפייסבוק, ביוטיוב וגם בטינדר למי שמעוניין".

תארי את המצב בו את נמצאת היום בחיים במילה אחת. 

"חלל"

לפני שאנחנו מסיימים, יש עוד משהו שאת רוצה להגיד שלא שאלנו אותך?

"כן. אני הבלינג של הרית׳ם. אני השיז שבשיזם. ואף אחד מכם, אבל אף אחד מכם לא יכול לעצור אותי. אני כל מה שחלמתי להיות ואני אהיה אפילו עוד יותר. פיס".