גל גדות בהאפינגטון פוסט
מופלאה. גל גדות על שער ההאפינגטון פוסט
זה היה צפוי וזה קרה מהר מאד. החדשות על ליהוקה של גל גדות לתפקיד וונדר וומן בסרט הבא בסדרת סופרמן, חלפו בסערה ברשת והפכו לסיפור החם באתרי הבידור והתרבות בעולם. הכותרות הראשיות התמקדו בהיכרות עם השחקנית הישראלית, שנחשבת עדיין אלמונית למדי עבור מרבית מעריצי הדמות.   

"מיהי גל גדות?" הכריזה הכותרת ב-MTV שהציגה חמש נקודות קצרות על השחקנית/דוגמנית. בין היתר צוין שגדות ייצגה את ישראל בתחרות מיס עולם וששירתה שנתיים בצה"ל, שני אזכורים שאמורים לשקף את השילוב בין היופי והכוח שמאפיינים את וונדר וומן. ב-Daily Beast ניסו להעריך האם גדות תזכה לתפקיד קטן בלבד בסרט שיגרום לסופרמן ובאטמן להילחם ביניהם, או שמא מדובר בהכנה לקראת הופעה ב"ליגת הצדק" (התשובה של DC ל"נוקמים") ואף לסרט ייעודי שיוקדש לדמותה.

גל גדות בהוליווד ריפורטר
הכירו את וונדר וומן. הוליווד ריפורטר
גם ב-Entertainment Weekly הקדישו כתבה ארוכה לניתוח משמעויות הליהוק של גדות. דארן פראניץ', כתב התרבות של המגזין טען שוונדר וומן היא למעשה "תפקיד בלתי אפשרי לליהוק". שילוב של סמל פמיניסטי וסמל סקס, אסופה של אגדות וגרסאות רבות ותפיסות שונות שיכולות לקחת את הדמות כמעט לכל כיוון אפשרי. "מדובר ברעיון שעדיין לא התבסס כמו באטמן וסופרמן ולכן במובן מסוים היא הרבה יותר מעניינת משניהם. בדיוק בגלל זה ההצעות ללהק את ג'ניפר לורנס וביונסה לא יכולות לעמוד במבחן המציאות. הראשונה צעירה מדי והשנייה היא שם גדול מדי שיאפיל על הדמות". פראניץ' טוען גם שיכולות המשחק של גדות ב"מהיר ועצבני" היו משכנעים יותר מאלו של קאוויל ב"איש הפלדה" או של אפלק ב"דרדוויל".

ההודעה המפתיעה על המינוי הזניקה רבים לחיפוש ברשת אחרי פרטים נוספים על גדות. ב-Metro ערכו ניסיון ובדקו מה קורה כשכותבים Gal Gadot בגוגל, התוצאה היא שילוב מוזר של רגליים, ביקיני, טוויטר ואינסטגרם. ברשימת החיפושים החמים בגוגל מדורגת גדות שלישית עם למעלה מחצי מיליון חיפושים (מותו של פול ווקר ממשיך להוביל את הרשימה).

גל גדות בוראייטי
גם בוראייטי חוגגים
אבל הסערה האמיתית מתחוללת בשעות אלה באתרים ובחשבונות הרשתות החברתיות של המעריצים ברחבי העולם. מגוון התגובות נע בין הצהרות נלהבות כמו "גל גדות היא בחירה נפלאה. כשרואים אותה ליד הדמות המצוירת, ברור למה היא נבחרה", לבין "בן אפלק בטח ממש שמח מהבחירה הזאת, היא שמה אותו באור טוב". גם הישראלים לא איחרו להראות נוכחות ולהדגיש את מוצאה של גדות כסיבה לגאווה. כמו תמיד, בבאזפיד הצליחו ללכוד בצורה הטובה מכולן את מגוון הרגשות המורכב.

הטענה העיקרית כנגד גדות בשלב זה מתמקדת במבנה הגוף הדקיק שאינו הולם, לטענת חלק מהמעריצים, את הדמות אותה היא אמורה לגלם. "גל גדות יפה. היא גם נראית כמו מישהו שתישבר לשניים אם אשען עליה בצורה לא נכונה", כתב אחד המעריצים, אחרים הוסיפו שגדות תצטרך להעלות את מסת השריר בגופה כדי להגיע למבנה הנכון של אמזונה לוחמת והיו גם מי שטענו שסוגיית החזה הקטן של השחקנית עשויה להפריע.


יש לציין שגם לינדה קרטר, האישה שוונדר וומן שלה הפכה למודל (פחות בכלל איכות המשחק, אלא יותר בגלל שזו הייתה כנראה הגרסה הנורמלית היחידה שבה הופיעה הדמות), לא הייתה שרירית או גדולת גוף. בשנים האחרונות ידענו לא מעט סיפורים על שחקנים שעברו מהפך עבור תפקיד גדול (מת'יו מקונהיי, נטלי פורטמן, כריסטיאן בייל), כך שהגרסה הסופית בהחלט יכולה לענות על הדרישות המחמירות של המעריצים.


>> בואו לפייסבוק שלנו