לפני כמה שבועות עלתה ב-HOT, בערוץ קומדי סנטרל, סדרה קומית מקורית חדשה בשם "שותפים". חן מזרחי וגדי וילצ'רסקי (הדמות המוכרת של עידן מור) מגלמים בה חברים טובים שמעשנים סמים ועושים שטויות. בלי להכפיש את "שותפים", הגרסה הטובה-יותר שלה, ה-סיטקום סטלנים הישראלי שאתם צריכים לראות, נמצאת ברשת.  

הפרק הראשון של "אומרך'" עלה לרשת לפני חמישה חודשים, ומאז הצטרפו אליו שניים חדשים. בדינמיקה שמזכירה מאוד את "שותפים" (וגם את מערכוני "דובה וקיפוד" של "ארץ נהדרת"), הראפר נצ'י נצ' (רביד פלוטניק) ויוצר הסדרה איש התוכן תמיר בר מגלמים את נ'צי ו-ווקס, שני חברים סטלנים ודבילים - ווקס במיוחד.

בשילוב כיפי של נונסנס, גאגים ויזואלים והומור פנימי שהולך ומתגבש, "אומרך'" מציגה סגנון שלא מקבל מקום בטלוויזיה המיינסטרימית. קל לראות שבר ונצ'י נהנים להיות ביחד, ושניהם מפגינים כישרון בלתי מבוטל. בר מגלם את ווקס כמו גרסה ישראלית מאוד ועכשווית מאוד של קריימר מ"סיינפלד", עם הרעיונות המופרכים, התנועה התזזיתית והדיבור על עצמו בגוף שלישי. נצ'י מוכיח שוב שהכריזמה שלו ייחודית ובולטת גם כשהוא לא שר (שמישהו יכתוב לו תפקיד בסרט). 

השמחה שבעשייה והחופש האמנותי שמקבל מי שמרים בעצמו סדרת רשת, ניכרים בכל חלק של "אומרך'". "עבדתי בהייטק", מספר בר איך הכל התחיל, "כשעזבתי את העבודה החלטתי שאני עושה מעכשיו רק דברים של שמחה, רק דברים שאני באמת להוט לעשות". 

איך הבאת את נצ'י לתכנית? 

"נצ'י ואני מכירים כבר שנים דרך חבר משותף ותמיד הייתה בינינו אהבה גדולה. התקשרתי, אמרתי לו שאני כותב לנו סדרה, תוך כמה ימים כתבתי את הפרק הראשון ודי מהר צילמנו פיילוט. ככה זה התחיל להתגלגל והצטרפו אלינו אנשים טובים". 

קיבלתם תמיכה כלכלית להפקה? 

"לא. כל אחד מחברי הצוות נתן מזמנו בידיעה שהשקלים יבואו לרשרש ואז כולנו נעבוד בעבודה שאנחנו באמת רוצים לעשות".

יש סדרות רשת שאתה אוהב? 

"אני אוהב לראות דברים מוזרים ביוטיוב - קנגרו בקניון וכל מיני שיט כזה. אני לא ממליץ לאף אחד לבזבז את הזמן שלו על סדרות רשת אלא אם כן הוא נוטה להיכנס לקטגוריות מפוקפקות באתרי פורנו והוא מחפש דרכים להראות רגיל כדי להוריד את ה-FBI מהגב שלו".

פרסמתם כבר שלושה פרקים, רואים את הסוף? 

"לא צפוי סוף. אנחנו מאוד נהנים מהעשייה. יש בכולנו חלק שיודע שהסדרה מחזיקה את החברות בינינו. ככה זה זקנים, אין זמן לראות אנשים שאוהבים אלא אם כן צריך".

מה היו הציפיות שלך לגבי כמות הקהל אליו תצליחו להגיע? הופתעת לרעה מכמות הצופים?

"אני חשבתי שאף אחד לא יראה את זה בהתחלה ואז בפרק 10 ככה זה יתחיל לקבל הכרה. אני חושב שאנחנו בדרך הנכונה".

האנשים שמאחורי "אומרך'": 

מתן בללתי - צלם, עידן סטולר וים טל - עורכים, סידני טולדנו - פסקול ומיקס, יולי וייצמן - הקלטת סאונד, טל מרק - עריכת קאברים.